Mijn pony (NRPS/arabiertje) kreeg vorig jaar vrijwel geen wintervacht.. Ik had haar een staldeken opgedaan en daaroverheen een regendeken. Ik had tijdens het rijden ook geen last van dat ze ging zweten enzo, na het rijden kreeg ze soms wel een zweetdekentje op. Maar ook bij haar nek kreeg ze geen wintervacht. Voordat ze van mij werd heeft ze altijd zonder deken gestaan, vorige winter had ze dus voor het eerst een deken op.. Maar omdat ze geen wintervacht kreeg zit ik nu te twijfelen of ik die staldeken nog wel op moet doen.. Ze vind dekens zelf helemaal niet erg om op te hebben, maar of het nou nodig is..?? Zal ik haar die staldeken opdoen als het koud gaat worden of zal ik haar alleen de regendeken opdoen (die niet gevoerd is, en dus ook helemaal niet warm is) ?
Ik zit echt heel erg te twijfelen wat ik nou moet gaan doen als het echt koud gaat worden..
als het echt koud wordt zou ik wel een deken omdoen. Nu nog niet het is veel te warm , maar die volbloed arabiertjes zijn snel vatbaar.
Maar ze heeft voordat ik haar kreeg wel 7 jaar zonder deken en alles het hele jaar door op de wei gestaan.. Als het niet nodig is is het ook nutteloos om toch een deken op te gaan doen