Petrie Glasgow Laars

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ZanaraZ04

Petrie Glasgow Laars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 12:24

Hai Hai, iemand ervaring met de petrie glasgow laars?
Heb hem besteld en ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn!
Gr linda

Marijkjuh

Re: Petrie Glasgow Laars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:20

Ik ben ook benieuwd Lachen

geintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:55

Ik heb deze laars nu een half jaar en de laars wordt nu pas iets soepeler. Om te lopen meteen erg fijn nooit blaren gehad. Met rijden moest ik erg wennen, de coating maakt de laars glad en het leer is vrij dik dus miste contact met mijn pony. De laars blijft wel erg mooi. Dus eigenlijk na veel rijden en vooral ook veel lopen, fietsen met deze laars nu pas fijn..!!

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 19:37

hmm had verwacht dat de laars wel snel soepel zou worden, heb nu de petrie anky en die bevalt me egt niet zo stug, vandaar dat ik deze had bedacht:p

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:19

Ik hoop dat jij een goed paar laarzen krijgt, bij die van mij gingen de veters na een maand kapot en na 1,5 maand lag de rits eruit...
(dit terwijl ik er super zuinig mee ben)
Nu liggen mijn laarzen alweer 9 weken bij Petrie en ze willen me niet vertellen wanneer ze eindelijk eens gemaakt worden. Het is ook nog maar de vraag of de ritsen onder de garantie vallen, want normaal vallen ritsen/veters daar blijkbaar niet onder Rolleyes Wat valt er dan wel onder de garantie?
Zoals je misschien kunt begrijpen ben ik dus niet heel positief over deze laars, maar vooral niet over de service van Petrie...

Voor de rest is het een super mooie/fijne, maar wel stugge laars. Al begon mijn laars nu eindelijk een beetje goed te zitten Lachen

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:48

Ik heb ze ook sinds een half jaartje. De laarzen bevallen mij zeer goed. Ik hoefde ze niet in te lopen, ze liepen gelijk al heerlijk. Ik vind ze niet echt stug. Rijden vind ik ze ook heerlijk. Het enige nadeel nu is dat ze wat inzakken en ik een blaar op mn hiel krijg als ik er wat langer mee ga lopen Verdrietig
maar ben er verder super blij mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:17

Petrie Glasgow heb ik niet Knipoog Maar wel een Pretie laars Lachen Welke precies weet ik ook niet Tong uitsteken
Maar ik vind ze erg fijn Ja Geven veel steun en vind het juist fijn dat ze wat stug zijn Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:17

En tegen het inzakken kun je van die spanners kopen Knipoog
Je moet ze idd goed inlopen !
Xx

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:52

spanners heb ik ook, toch kun je niet voorkomen dat ze wat inzakken. Ik hoefde die van mij niet in te lopen Tong uitsteken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:57

Alytje schreef:
Het is ook nog maar de vraag of de ritsen onder de garantie vallen, want normaal vallen ritsen/veters daar blijkbaar niet onder Rolleyes Wat valt er dan wel onder de garantie?

De coating valt onder de garantie, ik begrijp best dat ze de rits niet onder de garantie willen laten vallen.. Als je weet hoe sommige er mee omgaan

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:13

Karoliefje_ schreef:
De coating valt onder de garantie, ik begrijp best dat ze de rits niet onder de garantie willen laten vallen.. Als je weet hoe sommige er mee omgaan

Nou dat valt me dan nog mee dat dat wel onder de garantie valt Haha!
Ik snap dat er op ritsen geen jaar garantie gegeven kan worden, maar na 1,5 maand normaal gebruik mag een rits gewoonweg niet kapot gaan. Ik werk in een schoenenwinkel en daar zit er 3 maanden garantie op ritsen, dat lijkt mij iets redelijker...

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 14:32

Idd service van petrie is vaak niet al te goed!
Maar hoor dat de kwaliteit van deze laars toch wel redelijk is..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:23

Ik vind een jaar garantie op ritsen toch wel normaal hoor. Je betaalt toch nog 229 euro voor die laarzen, daar mag je hele wat van verwachten. En echt misbruik door de gebruiker kun je echt wel zien. Het valt mij op dat veel mensen gewoon zoiets hebben van het zijn geen laarzen uit het topsegment, dus je mag er weinig van verwachten. Sorry hoor, maar ook van de goedkoopste leren laarzen mag je heel wat verwachten. Ze zijn nog altijd duurder dan topschoenen die je koopt.

Met topschoenen (Panama Jack, Wolky, Mephisto) doe ik zo'n 2.5 jaar als ik ze dagelijks aanheb. En dan loop ik er zo'n 5 km per dag op. Deze schoenen kosten 100-150 euro. Rijlaarzen heb je als normale hobbyruiter misschien 2-3 uur per dag aan. Dat is wel wat anders dan de 12 uur die ik schoenen draag. Als ik 10 km op laarzen loop, dan heb ik bij Petries de zolen volledig weggelopen. Dat vind ik echt veel en veel te snel. Tuurlijk, rijlaarzen zijn niet om op te lopen, maar ik heb de zolen na 3 maanden altijd weggelopen (dat was bij m'n Perfects zo en ook bij de standaard). En dan loop ik er alleen op stal mee rond, dus dan heb je het over minimale afstanden.
Zweet van een paard kan leer aantasten, maar als je laarzen goed onderhoud is dat absoluut geen issue. Ik verwacht dus van leren laarzen, ook van de Petrie Perfect dat ze zo'n 8-10 jaar meegaan (ik vind zelf eigenlijk 10 jaar bij gewoon dagelijks gebruik, 1 paard per dag).
Dan mag een rits zeker niet binnen een jaar stukgaan. Dan zitten er gewoon verkeerde ritsen in.
Je hebt altijd mensen die de boel niet goed onderhouden, maar dat zie je echt wel aan de laarzen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:56

HAR --> RUI.

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 20:33

Verder niemand ervaring met deze laars?
Gr linda