hoe vertrouwen kweken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

hoe vertrouwen kweken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 17:46

Ik heb mijn nieuwe tinkertje nu ruim 2 maand en op zich gaat het hartstikke goed. Alleen merk ik dat het vertrouwen er nog niet helemaal is. Met name als ik alleen met hem ben, dus zonder andere paarden om op te leunen, is hij wat onzeker en schrikt snel. Nu stelt dat schrikken niet veel voor, het is echt het 'freezen' maar ik wil graag weten hoe ik zijn vertrouwen in mij zo versterk, dat hij niet schrikt. dus dat hij niet alle vogeltjes ziet vliegen zeg maar, maar zijn aandacht op mij richt.
wie heeft tips of gerichte oefeningetjes?

KiWiKo

Re: hoe vertrouwen kweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:55

vertrouwen krijgt een paard alleen maar als jij heel duidelijk bent, en heel consequent.... zodat het paard altijd weet waar hij aan toe is met je Lachen

_Liesbeth93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:13

Je kan vooral veel grondwerk met hem doen, dat verstevigt de band erg goed, ga freestylen, gewoon met hem wandelen, vrijspringen. En misschien kan je een keer een eng voorwerp plaatsen en met veel geduld en beloningen hem erlangs/eroverheen krijgen. Als je toont dat het niet eng is, zal hij meer vertrouwen in je krijgen. Vork

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:34

KiWiKo schreef:
vertrouwen krijgt een paard alleen maar als jij heel duidelijk bent, en heel consequent.... zodat het paard altijd weet waar hij aan toe is met je Lachen

Jup Lachen

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:59

Blijf consequent. En ga hem bijvoorbeeld ook lekker vaak poetsen en met hem wandelen enzo. En de liefde van een paard gaat door de maag. Vork

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 13:38

bedankt voor de tips; het zijn op zich dingen die ik ook al met hem doe. Het heeft natuurlijk ook gewoon tijd nodig!

pspfreaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:57

ik vind dat ook best moeilijk... heb les op een fjord, en dan gaat ie klieren, en soms bokt ie en dan wordt ik bang.

Ik ben dan bang dat ik eraf val en dan stop ik wel. Volgens mij voelen ze dat goed aan en dus is consequent zijn erg moeilijk

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:01

ook veel bij hem zijn en poetsen helpt ook

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:06

Jullie kunnen ook vrijheidsdressuur oefeningetjes doen. (typ maar eens in op google)
En gewoon vaak bij 'm zijn en (spannende) dingen ondernemen (en het er levend vanaf brengen Tong uitsteken )

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:13

Citaat:
ik vind dat ook best moeilijk... heb les op een fjord, en dan gaat ie klieren, en soms bokt ie en dan wordt ik bang.

Ik ben dan bang dat ik eraf val en dan stop ik wel. Volgens mij voelen ze dat goed aan en dus is consequent zijn erg moeilijk

als je veel op deze fjord zal rijden, dan zal je geleidelijk aan toch wat meer vertrouwen krijgen in jezelf en in de fjord. Als hij bokt, moet je je boos maken (hem wel niet slaan,... geen agressie!) en zet je goed achteruit en je zal niet vallen! Maar als je idd bang bent, dan kun je niet consequent zijn... een paard voelt het idd aan als je bang bent! Als je toont dat je niet bang bent en je goed achteruit zet, dan zal hij minder met je voeten spelen...
maar dat zal je nog wel leren met de loop van de tijd Clown wees gerust!