Brandmerk zichtbaar maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Brandmerk zichtbaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 10:20

Ik weet niet of het topic juist staat, en of er misschien al een topic over loopt
Maar ik zou graag willen weten hoe je een brandmerk zichtbaarder kan maken.
M'n pony zou namelijk een brandmerk op zijn bil moeten hebben, je kan wel vaag een verandering in haar vacht zien, maar helemaal niet duidelijk.
Zou het brandmerk duidelijk worden dood die plek te scheren of zal dat niets uitmaken? Ik twijfel nl over haar papieren...

petraaken

Re: Brandmerk zichtbaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:28

die plek nat maken zou ook al moeten helpen. Ik heb een KWPN merrie gehad die ook een brandmerk had die ik slechts in het zomerseizoen het jaar nadien vond per toeval doordat ik haar aan het wassen. Toen pas kon ik het brandmerk goed zien. Scheren zou ook moeten helpen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:52

~ja het ligt er idd aan hoe de haren staan, het licht idd, ik ben hem ook wel eens "kwijt" geweest

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:54

wij hebben een haflinger die heeft jaren ''geen'' brandmerk gehad en ineens was ie er!!!!
kan idd uitmaken hoe licht erop valt ed.

cheyennecz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:59

Hoi Inderdaad nat maken dan zou hij zichtbaar moeten worden, en kun je het niet gewoon voelen de haren groeien op een brandmerk toch anders als op de gewone huid

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:23

cheyennecz schreef:
Hoi Inderdaad nat maken dan zou hij zichtbaar moeten worden, en kun je het niet gewoon voelen de haren groeien op een brandmerk toch anders als op de gewone huid

Bij die van mij voel je het niet hoor. Niet bij de kwpn'er indertijd en niet bij mijn oudste nrps merrie. Daar zie je het brandmerk ook slechts in de zomer als je het nat maakt. En bij deze was ik trouwens zelf aanwezig tijdens het brandmerken dus ik het zeker dat ze een brandmerk heeft. Tong uitsteken

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 14:50

We hebben onze pony ondertussen al wel 2jaar, en hebben ze dus al 2zomers, én gewassen, ik zie altijd wel vaag 'iets' maar dan vraag ik me af of dat niet is omdat ik er een brandmerk verwacht...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:05

-> VMR-TAO