Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
koeke schreef:Ik realiseerde me dat als mijn klant i.p.v. ik dat ongeluk had gehad haar zorgverzekeraar de enorme kosten bij mij had geclaimd.
. koeke schreef:Ik heb mijn bedrijfsaansprakelijkheid bij Interpolis verzekerd. Een van hun clausules is: "De aansprakelijkheid voor schades verband houdend met het geven van paardrijles is uitsluitend verzekerd, indien wordt aangetoond dat de les onder de directe leiding stond van een persoon in het bezit van het diploma paardrij-instructeur van een in Nederland erkend opleidingsinstituut."
Ik ben inmiddels elf jaar verzekerd en heb gelukkig nog nooit hoeven claimen. De directe aanleiding om me voor bedrijfsaansprakelijkheid te verzekeren was een ernstig ongeluk dat ik tijdens het lesgeven kreeg. Ik realiseerde me dat als mijn klant i.p.v. ik dat ongeluk had gehad haar zorgverzekeraar de enorme kosten bij mij had geclaimd.
. LDRD schreef:Men eist een 'diploma van een opleidingsinstituut dat in Nederland erkend is'.
Geloof mij, medewerkers bij verzekeringsmaatschappijen hebben geen idee hoe zoiets eruit ziet.
, maar wel een gat in de markt
. Elisa2 schreef:Volgens mij ben je als instructeur idd alleen wettelijk verzekerd als je Deurne hebt gedaan.Orun telt niet mee.
Elisa2 schreef:Volgens mij ben je als instructeur idd alleen wettelijk verzekerd als je Deurne hebt gedaan.Orun telt niet mee.
De meeste verenigingen hebben hun verzekering namelijk via de KNHS afgesloten. En laten die de ORUN-opleiding nou zelf promoten 
LDRD schreef:Ik sluit niet uit dat een individuele verzekeraar zich op dat standpunt gesteld heeft, maar dat is dan de uitzondering die de regel bevestigt.
De meeste clausules in een dergelijke polis luiden ongeveer als volgt: 'er bestaat alleen dekking wanneer de lesgevende instructeur beschikt over een diploma van een erkende instructeursopleiding'.
Orun is zo'n erkende opleiding en is dus voldoende.
Daarbij, de gemiddelde werknemer van een verzekeringsmaatschappij heeft geen idee hoor van dit soort diploma's, ik zie getuigschriften (= géén diploma) van 2 daagse cursusjes ook geslikt worden als zoete koek. Waarmee ik weer niet wil zeggen natuurlijk dat je dat experiment nou zou moeten aangaan
krackertje schreef:Ik zie dit topic nu pas vandaar mijn late reactie,
Ik werk bij een verzekeraar en laat ik nu net sinds enige tijd aan de bedrijfskant zitten en ja op AVB.
Verzekeraars blijven niet slapen en zetten hun mensen daar in waar de kennis aanwezig is.
Ik ben bij ons dus aanspreekpunt voor schades op dit gebied, zowieso op paardengebied ben ik het aanspreekpunt of het nu gaat om particuliere schades, bedrijfsschades, transportschades en ja ook fraudezaken zijn mij niet vreemd.
Gisteren toevallig nog zoiets onder ogen gehad en toen bleek maar weer dat het zeer handig is dat ik in dit clubje zit.
En de diploma´s zijn bij mij echt wel bekend.