Wel of geen kauwgom kauwen terwijl je bij je paard bent

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kauwgom kauwen bij je paard

Tuurlijk, lekker fris!
12 (7%)
Wat maakt het uit???
43 (28%)
Liever niet, straks verslik je je als je paard een keer schrikt
74 (49%)
Nee, ik sta qua rang liever boven mijn paard
22 (14%)

Totaal aantal stemmen: 151

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Wel of geen kauwgom kauwen terwijl je bij je paard bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 15:30

Oké, het lijkt een beetje vreemd onderwerp, maar voor degene die zich een beetje in lichaamstaal vediepen is het misschien wel bekent. Hoe kom ik op dit onderwerp??
Ik zou een vriendin filmen met rijden, omdat we bezig zijn met een kür op muziek. Zij rijdt een paar huizen verderop dan waar haar paard staat in de bak, en in de paddck naast de bak stonden 2 veulens. Interesse van beide kanten natuurlijk, en twee uitgebreid smakkende veulens. Heel gezellig en leuk, tot ik me afvroeg hoe het voor een paard dan eigenlijk lijkt dat IK op kauwgom stond te kauwen..... want in wezen maak ik dezelfde beweging als waarmee die kleintjes aangeven dat de ander boven hun staat!

Dus: hebben jullie er weleens over nagedacht? en wat vinden jullie? wel of geen kauwgom en waarom?

Cinderella

Re: Wel of geen kauwgom kauwen terwijl je bij je paard bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:59

Ik eet geen kauwgom bij paarden omdat ik me er dan in kan verslikken als mijn paard schrikt bijvoorbeeld Knipoog

Nadia2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:31

ik eet nooit kauwgom als ik aan het rijden ben altijd als ik op het paard ga zitten gooi ik het eerst weg! heele maal om dat mijn paard erg druk is en ik het dan hele maal niet vertrouw maar ook als zit ik op een rustig paard zou ik het nog niet doen ! wie weet gebeurt er wel wat en stik je in de kauwgom!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:10

Ik heb me dat ook wel is afgevraagd..
Sindsdien probeer ik ook niet te eten bij paarden Knipoog
Het is wel een soort beweging..
maar zien ze praten dan niet ook als een soort van smakken (dan beweeg je je mond ook constant Tong uitsteken)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:11

Ik weet dat het niet handig is, maar ik doe het wel. Zit vaak de hele dag met kauwgom, dus ook bij mijn paard. Gewoon omdat het voor mij een soort bezigheidstherapie is Bloos

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:31

Als ik toevallig kauwgum in m'n mond heb (en dat is niet zo vaak), dan ga ik die niet uitspugen omdat ik bij mn paard ben. Alleen als de smaak eraf is natuurlijk.
Ik ben niet hevig aan t kauwen met open mond, haha, en als ik bij mn paard bezig ben dan ben ik bijna constant aan t praten tegen hem Bloos dus ik denk niet dat hij dat verkeerd begrijpt.
Als je nu een heel gevoelig paardje hebt, dat overal op reageert, dan kan ik het wel begrijpen, en zou ik ook mn kauwgum weg doen. Maar bij die van mij vind ik het niet nodig.

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:33

SplashIsLief schreef:
Ik weet dat het niet handig is, maar ik doe het wel. Zit vaak de hele dag met kauwgom, dus ook bij mijn paard. Gewoon omdat het voor mij een soort bezigheidstherapie is Bloos

ja dat heb ik dus ook, maar als ik ga rijden dan gooi ik het wel weg. Veulens smakken vaak en doen hun mond open en dat doe ik niet dus ik denk niet dat het veel uit maakt.

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:33

ik rij altyd wel zonder kauwgom, maar in de omgang laat ik gwn me kauwgom in hoor

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:43

In omgang ook hoor, ik kauw niet met m'n mond open en luidruchtig of zo Nagelbijten / Gniffelen

Soms vergeet ik het met rijden wel eens, maar dan word ik er door stalgenoten aan herinnert.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:03

'Liever niet, straks verslik je je als je paard een keer schrikt' Knipoog

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:05

_lies_ schreef:
Ik eet geen kauwgom bij paarden omdat ik me er dan in kan verslikken als mijn paard schrikt bijvoorbeeld Knipoog

Dat kun je toch ook als je van je fiets valt, of ineens hard moet lachen Knipoog

Tijdens het rijden heb ik nooit kauwgom in eigenlijk, met andere bezigheden wel.
Heb ook nog nooit bewust nagedacht over de reden die de TS opgaf..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:08

Ik heb zowieso bijna nooit geen kauwgom in m'n mond Clown
Maar eet zowieso nooit geen snoep als ik op m'n paardje zit.
Wel 's een plak brood ofzo..
Of dat ik onderweg een slok drinken pak,alhoewel je je daar natuurlijk ook wel in kan verslikken als je paard een onverwachte beweging maakt...

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:09

Ik heb heel vaak kauwgom in mijn mond als ik bij de paarden ben. Tijdens het rijden heb ik alleen nooit kauwgom in!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:12

ik heb juist tijdens het rijden wel kauwgom in mkijn mond/ Heb wel gemerkt dat ik dan geen last van mijn maag krijg tijdens het rijden. Vaak komt het maagzuur omhoog en dan niet. Wel levens gevaarlijk, het is me vroeger ook niet geleerd maar kan nu eigenlijk niet meer zonder

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 08:11

ach wat maakt het uit.... als je hem prongelijk doorslikt dan poep je hem vanzelf wel weer uit Tong uitsteken tijdens het rijden zou ik hem alleen niet in doen, omdat als je je daar verslikt of hem gewoon doorslikt misschien zelf schrikt of gaat hoesten en dan schrikt je paard ook...

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:32

Bij paarden zelf maakt volgensmij niet echt uit, maar bij rijdden zou ik het niet doen hoor!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:33

Ik kan gewoon kauwgum kauwen, de paarden weten dat ze niét boven me staan, en proberen dit ook niét!
met rijden absoluut niet! als je valt en het schiet je verkeerde gat in, moet er niet aan denken!

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:00

Ik heb op 'Liever niet' gestemt. Ik heb heel af en toe wel kauwgom bij de paarden maar als ik ga rijden ofzo gaat hij zowieso weg. Knipoog

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:42

Elzepelze schreef:
_lies_ schreef:

Dat kun je toch ook als je van je fiets valt, of ineens hard moet lachen Knipoog

Tijdens het rijden heb ik nooit kauwgom in eigenlijk, met andere bezigheden wel.
Heb ook nog nooit bewust nagedacht over de reden die de TS opgaf..

ja maar als mijn paard schirkt, gaat ie er meestal keihard vandoor...
en het lijkt me een beetje lastig om je paard rustig te krijgen als je in je kauwgom stikt Knipoog

maarja...
ik eet sowiezo haast nooit kauwgom Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:25

Ik eet zelden kauwgom, maar als kauwgom eet en bij mijn paard ben gaat hij alleen uit als ik er op stap.

Een paard ziet aan mijn houding beter hoe ik dingen bedoel dan alleen maar aan het feit dat ik loop te kauwen. En het kauwen wat je doet lijkt in de verste verte niet op het klapperen met de kaken wat een onderdanig veulen doet. Eerder op het likken van de lippen van een paard als hij zich ergens op zijn gemak voelt. En dan is dat nog zo erg niet, als het paard het gevoel heeft dat ik me bij hem op mijn gemak voel. Je leiderschappositie ben je daardoor echt niet in een keer kwijt, daar is meer voor nodig.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:22

Mijn kauwgom gaat altijd uit voordat ik op mijn pony stap. Als ze schrikt en dat kauwgompje schiet in mijn keel ben ik denk ik niet echt blij. Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:33

Ik eet ook nooit kauwgom als ik aan het rijden ben, vind dat veels te gevaarlijk

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:37

Ik eet geen kauwgom als ik aan het rijden ben, maar met poetsen enz, vind ik het nix uitmaken. Ik vind dit trouwens een grappig topic

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:47

Haha! Optie 4. Zo had ik het nog nooit bekeken.. Om je vraag te beantwoorden, ik houd niet van kauwgom...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:52

Ik kan geen moment zonder kauwgom Bloos

Dus ook op het paard, mag alleen niet tijdens de les, verder doe ik het wel. Maar meestal ben ik zo geconcentreerd, dat ik gewoon niets meer met me kauwgom doe ^^