Alternatief voor Balimo ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Alternatief voor Balimo ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 12:19

Op de horse event was ik erg onder de indruk van de Balimo, ik zou hem graag aanschaffen maar hik wel tegen de prijs.
Weet iemand een alternatief, misschien wordt er ook zoiets gebruikt in de reguliere fysiotherapie of iets, wat goedkoper is ?
Een bal heb ik al.

Dioxide

Re: Alternatief voor Balimo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:07

Een soort van platte gymbal die je op een kruk legt, geeft hetzelfde effect als de Balimo en is tig keer goedkoper. Weet zo gauw niet hoe het heet, maar dat kreeg ik bij de Caesar om m'n bekken en onderrug te activeren.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:36

Die Balimo is echt goed!! Vriendin van me heeft er wel 1, daar zit ik altijd even op als ik bij haar ben Knipoog Maar pfoei, wat een prijs! Jammer!! Iig hebben wij hier in de praktijk (fysiotherapie) een MovinSit, een soort kussentje die je op de stoel legt. Maar die werkt toch anders hoor, op de Balimo moet je ook écht rechtop zitten anders val je eraf.
Een goedkopere variant zou fijn zijn Clown

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:02

Ik bedoelde de DiscoSit, even snel gegoogled aan de hand van de MovinSit Lachen Zou je zo'n Balimo niet zelf kunnen maken vraag ik me af, of zitten daar nog een hoop technische dingetjes aan die de doorsnee doe-het-zelver niet kan maken?

Ik ga eens kijken of ik 'm vergoed kan krijgen van de verzekering van de tegenpartij voor m'n rug. Heb een jaar geleden een ongeluk gehad, verschillende peuten gehad en een MRI, niets concreets er uit gekomen, maar trainen van bekken/onderrugspieren was wel nodig. En gezien dit met minimale belasting is zou het ideaal zijn ipv fitness.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 09:17

Op horse event wilde iedereeen zo'n ding wel zelf maken, ik geloof niet dat we dat zelf kunnen, ogf je moet wel heel erg handig zijn.
Ik heb het met de standhouders erover gehad dat de prijs volgens mij veel te hoog is en zeker naar beneden zou moeten om het toegangelijker te maken voor meer mensen, zij zaten ook aan deze prijs vast.
Ik heb er ook een even opgezeten en ik voelde dat het goede resultaten geeft, ik heb ook vaak last gehad van mijn onderrug en mijn bekken kan een heel stuk soepeler.
Dioxide, Als je het via je verzekeraar ( van de tegenpartij) zou kunnen aanschaffen ben je natuurlijk helemaal klaar. Succes daarmee, ik zou het zeker proberen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 16:58

als het goed is krijg ik hem morgen binnen....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:29

En wat is er nu zo bijzonder aan? Als ik dat ding zo bekijk, dan zie ik een onnozel krukje dat in 95% van de interieurs volledig misstaat. Het is geen schoonheid voor in je huis om het zo maar te zeggen. En de prijs is ook niet bepaald vriendelijk: 295 euro.
Maar wat is er zo bijzonder aan? Hoe kun je van een kruk afvallen als je toch nog altijd op de grond steunt? Volgens mij zit je er niet prettig op? Krijg je geen last van je staartbotje?
Ik ben nu wel benieuwd hoe zo'n ding zou zitten.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 20:38

Germie, dat ding misstaat zeker, de prijs is ook te hoog maar en nu het goede nieuws, hij doet goed werk, je gaat rechtop zitten en kan hele goede oefeningen doen voor een soepel bekken onderrug etc.
Na 10 min. zit ik er ook niet prettig meer op, dan ben ik moe en waarschijnlijk te lang doorgegaan. Absoluut geen last van een staartbotje. Ik heb straks van die Shakira- heupen....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:17

Ik vraag me toch echt af hoe het zit. waar in het noorden kan ik het eens proberen?
Ik heb geen plannen om zo'n krukje te kopen, maar zou het gewoon eens willen ervaren.

germona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:00

Is helemaal niet zo moeilijk te maken, ik heb er twee gemaakt en ze werken prima.
Voor een 50 euro en een beetje de handen uit de mouwen steken ben je klaar.

germona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:51

garny95 schreef:
Op de horse event was ik erg onder de indruk van de Balimo, ik zou hem graag aanschaffen maar hik wel tegen de prijs.
Weet iemand een alternatief, misschien wordt er ook zoiets gebruikt in de reguliere fysiotherapie of iets, wat goedkoper is ?
Een bal heb ik al.

Sorry moest htm zijn natuurlijk.
Het is inderdaad niet zo moeilijk te maken als je iemand in de buurt hebt die metaalbewerking kan doen.
Op mijn site http://www.germona.be/krukje.htm kun je zien hoe ik er twee gemaakt heb voor een 30 euro per stuk. Let op het is geen balimo, het is gewoon een krukje wat onder een redelijk grote hoek soepel scharnierend is en that's it. Maar voor mij werkt het prima.
groetjes

germona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:58

Dioxide schreef:
Ik bedoelde de DiscoSit, even snel gegoogled aan de hand van de MovinSit Lachen Zou je zo'n Balimo niet zelf kunnen maken vraag ik me af, of zitten daar nog een hoop technische dingetjes aan die de doorsnee doe-het-zelver niet kan maken?

Ik ga eens kijken of ik 'm vergoed kan krijgen van de verzekering van de tegenpartij voor m'n rug. Heb een jaar geleden een ongeluk gehad, verschillende peuten gehad en een MRI, niets concreets er uit gekomen, maar trainen van bekken/onderrugspieren was wel nodig. En gezien dit met minimale belasting is zou het ideaal zijn ipv fitness.

Oeps foutje moet htm zijn natuurlijk
Als je hem al vergoed hebt hoeft het niet meer natuurlijk. Anders heb ik nog een tip hoe je een krukje zelf kunt maken.
Het is inderdaad niet zo moeilijk te maken als je iemand in de buurt hebt die metaalbewerking kan doen.
Op mijn site http://www.germona.be/krukje.htm kun je zien hoe ik er twee gemaakt heb voor een 30 euro per stuk. Let op het is geen balimo, het is gewoon een krukje wat onder een redelijk grote hoek soepel scharnierend is en that's it. Maar voor mij werkt het prima.
groetjes

germona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:00

Royaltjuh schreef:
Die Balimo is echt goed!! Vriendin van me heeft er wel 1, daar zit ik altijd even op als ik bij haar ben Knipoog Maar pfoei, wat een prijs! Jammer!! Iig hebben wij hier in de praktijk (fysiotherapie) een MovinSit, een soort kussentje die je op de stoel legt. Maar die werkt toch anders hoor, op de Balimo moet je ook écht rechtop zitten anders val je eraf.
Een goedkopere variant zou fijn zijn Clown

Probeer hier eens
Op mijn site www.germona.be/krukje.htm kun je zien hoe ik er twee gemaakt heb voor een 30 euro per stuk. Let op het is geen balimo, het is gewoon een krukje wat onder een redelijk grote hoek soepel scharnierend is en that's it. Maar voor mij werkt het prima.
groetjes

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 19:26

kon je niet een jaar eerder posten Haha! had ik wat knikkers in mijn zak kunnen houden, ziet er goed uit.