eerste ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kepo

eerste ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:38

hoe reageerde jullie paard toen hij voor het eerst wedstrijd moest lopen ?

Urielle

Re: eerste ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:53

Bart vond het super spannend. Die was op en top gespannen, durfde nergens langs maar bleef super braaf! Vierde plaats en winst.

Urielle heeft gigantisch gebokt voor de eerste keer op vreemd terrein, die was echt helemaal van haar melk. Eerste wedstrijd kort erna ging vrij goed. 56 % en geen prijs.

Wrangler is eerst mee geweest naar OO Sevendag en daar staan de foto's van in mijn onderschrift. Superbraaf.

De andere paarden zijn eerst mee wezen lessen etc.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:13

Winston was superbraaf, alsof hij het al een tijdje deed. Hij was al wel een paar keer op vreemd terrein geweest, maar dat was in binnenbakken en niet buiten.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:23

hij ging in de galop bokken , toen viel ik er 1 keer bijnaaa af Tong uitsteken maar verder was die wel braaf en bleef die tussen de bordjes Tong uitsteken

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:02

Hagar was nog maar drie en net 3 maanden zadelmak op zijn eerste wedstrijd. Hij keek van niks op en liep alsof hij dat al jaren deed. Haha! Haha! Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:06

Met losrijden super, in de proef vond ze het juryhokje eng. Haha! Maar ze was toch wel braaf. Lachen

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:34

nando, vond het allemaal nog een beetje eng (en ik ook) dus toen hebben we welleens het terrien over gevlogen, en ook hadden we onder de proef welleens twee ringen nodig..Clown
maar het ging steeds beter, en het is meestal ook zo, hoe meer rijden, hoe beter ze er aan wennen..

nu heb ik een 3-jarige gekocht, en die wil ik ook deze winter als het kan nog gaan starten op wedstrijden, we zullen wel zien hoe dat gaat..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:08

willem had al veel onderlinge wedstrijden gelopen als manegepaard.
maar zijn 1e uitwedstrijd vond hij wel ff wennen.
hij was heel erg braaf.
ik ging altijd onder de man en moestie altijd ff laten horen datie er was met zijn gehinnik

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:46

Ik was super zenuwachtig, aangezien ik die week voor mijn eerste wedstrijd naar les was geweest, en Hannes er alleen maar vandoor vloog, en aangezien hij nog hengst is.. Als die zenuwen hadden blijkbaar niet gehoeven, hij was zo super braaf!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:51

Plaisir was verschrikkelijk braaf, was in het begin bang van de open deur maar voor de rest geen rare acties oid Lachen Het scheelt misschien ook wel een beetje dat het midden op een warme dag was want nu af en toe Nagelbijten / Gniffelen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 08:26

Urebe was de 1e keer zeer gespannen, het was een gecombineerde buitenwedstrijd dus dressuur en springen, vee lawaai, muziek door luidsprekers, vlaggen, nou ja het hele circus kompleet. Toen ik er op stapte was ze al megadruk en kwam ik achter het zadel terecht, kon wel snel goed gaan zitten. Ontzettend druk en heet en wat steigeren (niet hoog hoor), maar was niet prettig. Ik had mezelf al doel gesteld : binnen de bordjes en 140 punten (oude telling) was ik tevreden. Nou we zijn binnen de bordjes gebleven en we hadden 143 en 146. Na deze wedstrijd hebben we in de B en L geen wedstrijden meer zonder winstpunten gelopen!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:25

Gespannen, kop in de lucht, hinniken en hij vloog in galop de bak door, geloof niet dat ik gestapt hebt.
20 min later tweede proefje, super braaf en lekker showen, gelijk een 1e plek.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:23

Lowara had al een paar jaar onderling gestart, dus die gaf geen kik en deed gewoon braaf haar proefjes Ja
Zowiezo start ik elk dier een keer of 4 onderling ( ook als ik geen startkaart aanvraag, maar gewoon voor de ervaring) en laat ik leerlingen dit doen voor ze officieel gaan.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:33

Wat ben ik toch blij dat we hier heel dicht bij het wedstrijdterrein zitten! Op donderdag voor de wedstrijd is dat altijd open en mag je dus het terrein op! Geeft een hele boel stress minder!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:47

Mijn vorige trainingspaardje was een druktemaker van hier tot Tokio. Toen ik na haar 2 maand te hebben gereden voor het eerst naar de manege ging had ik al mega spierpijn in mijn schouders van het 3 rondjes naastlopen in de baan om haar bij me te kunnen houden.
Toen we 1,5 jaar later samen voor het eerst op wedstrijd gingen (kende dus alleen de bak thuis en de binnen- en buitenbanen van de manege), ging het super, behalve dan dat ze een grote blauwe vuilniszak over een speaker een beetje spannend vond, maar dat lijkt me logisch.

Wat ik hiermee wil zeggen (althans, zo was dat bij ons als combinatie) dat hoe langer ik deze niet-makkelijke Oldenburgermerrie reed, hoe beter alles ging en hoe meer wederzijds vertrouwen er was, waardoor ze op de wedstrijd bijna nergens last van had. Als ik die wedstrijd een week na het eerste manege-bezoek had gereden was het waarschijnlijk anders gelopen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:49

Mandy was superbraaf... wel wat hinneken en kijken natuurlijk, maar ze deed echt haar best!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:51

Mijn kleine Þómas was zó onder de indruk van de witte rijbroek, dat hij twijfelde tussen 1. achteruit lopen 2. gaan zitten en 3. op z'n achterbenen staan. Het werd dus 4: een koprol.. Clown Gestoord
Eenmaal uitgeschud stond 'ie reuzebraaf stil bij het opstijgen en werd 'ie winnaar van z'n rubriek.. Cool

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:56

Mijn paardje is normaal gesproken super braaf, maar op de wedstrijden wordt het een echte showbink. Hij wil iedereen laten zien hoe mooi en goed hij is, en het kost mij daarom nogal eens moeite om hem toch bij de les te krijgen.
Gelukkig voor de eerste wedstrijd hadden we de kans om van te voren op de locatie te gaan rijden. Dat scheelde een hoop zenuwen voor de echte eerste keer. Hij heeft zich in ieder geval super gedragen, en het showen kwam nu in ons voordeel: meteen waren we tweede!

Complicated

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:58

mijn paardje was echt superbraaf
mr had wel al wat oefenwedstrijdjes gelopen
en was al vaak nr maneges en stages geweest
springen was wel wat anders, hij nam het bid in handen en ik zat er op om te sturen Lachen

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:57

Mijn pony vond het echt super spannend maar was wel braaf dat kan ik me nog herrineren verder weet ik het echt niet meer Tong uitsteken

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:05

Jimmy's eerste uitwedstrijd was met de carrousel en hij gedroeg zijn voorbeeldig Haha! , maar daar liep hij natuurlijk wel met zestien bekenden en naast zijn vriendinnetje Vicky.
Zijn eerste wedstrijd alleen was hij ook heel braaf, echt een koele kikker Tong uitsteken , behalve dan dat hij hinnikte naar een trein tijdens mij proef Bloos
Ik ben toen samen met mijn tweelingzus, die ook op hem startte 1e geworden! Tong uitsteken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:06

hij wa heel nerveus en er was 1 wand helemaal van spiegels vond hij maar niks en dat jury hokje stond er ook nog voor en ik kreeg hem er net fatsoenlijk langs begon mn vriendin(die bij de jury zat te schrijven) hem te roepen toen ging hij er dus nie tmeer langs. maar ondaks dat op 1 punt na geen winst dus nog best netjes

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:23

De mijne was eigenlijk heel kalm. Hij had nooit wedstrijden daarvoor gereden maar deed net of hij gewoon thuis reed. Het is wel een rustig paardje.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:34

Hij vond het heel spannend! Aangezien we meteen naast de inspringring in moesten rijden Tong uitsteken eerste proef twee keer de ring uitgelopen zo bij iemand anders erin.. Tong uitsteken maar gewoon stoicijns doorgegaan.
Tweede proef er wat beter bijgepakt en 3e met 194 (winst) yeah! Haha! in die proef was hij ook meer op mij gefocusd en niet op alles eromheen Tong uitsteken

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:03

U2 vond alles erg spannend, maar gedroeg zich erg netjes. Het was op een groot grasveld en we hadden alle ruimte om lekker in te rijden. Hij liep echt als een trein, kon alleen niet stilstaan totdat ik erop zat Tong uitsteken In de proef gelukkig wel Lachen We hadden net 1 winstpunt 182 punten, dus was erg tevreden voor de eerste keer!