Deken of niet???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Deken of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 18:52

Ik heb vanaf begin juli een haflinger, mn eerste eigen paard eindelijk. Bij de vorige eigenaar stond ze snachts op stal met deken, ook in de zomer. Als t ging regenen ging ze ook naar binnen, weer met deken op. Ik vond t onzin maar ja. Toen ze bij me kwam was t mooi weer en dus gelijk t land op zonder deken. Ik heb ook niet de beschikking over stal, maar vind ik niet erg. Nu staat ze dus sinds juli 24/7 buiten, wel met beschutting van bomen. Maar nu heb ik t idee dat haar wintervacht nog niet goed doorkomt. Tis hier nog niet zo koud, woon op Texel en is t vaak wat warmer maar toch. De fjorden waar ze bij loopt zitten al aardig in de vacht en zij nog niet. Ze heeft nu zeg maar de dikte van vacht die de fjorden in de zomer hebben. Moet ik nu gaan denken aan een deken of zal ik t nog wat afwachten? Ik heb ook niet de mogelijkheid om de deken overdag af te doen, dus ze moet er dan de hele dag ook mee lopen. Ik heb niet t idee dat ze t koud heeft trouwens.Alvast bedankt voor jullie advies.

Jasmijn159

Re: Deken of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:01

Zou het zowiezo nog even afwachten tot het écht kouder wordt..
Maar je hoort wel vaker dat paarden die lange tijd 'verwend' zijn met dekens de eerste jaren moeite hebben met het zelf aanmaken van een wintervacht.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:04

Daarom juist. Maar dat ze dat met een Haf heeft gedaan vind ik zon onzin.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:09

Sommige mensen houden nou eenmaal niet zo van die bolletjes wol die al zweten voor je ze hebt gezadelt.. Tong uitsteken

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:17

Ja dat zal de reden wel geweest zijn. Maar ik vind juist dat t paard in een wintervacht er mooi uit ziet. Zo hoort t. Lekker zon bolletje wol.