Nieuw zadel , Zit vormen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Srtha

Nieuw zadel , Zit vormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 20:20

Sorry voor de rare titel,
Maar ik heb vandaag een nieuw leren zadel gekregen van Barnsbey,
Ik heb hem gelijk getest maar het zat zo verot Bloos Ik voelde me een beginner zo reed ik ook.
Het was zo raar, Hadden jullie dat ook met je gloed nieuwe zadel?
Ik ben zelf boomloos gewend en ik weet nog toen ik hem net had dat ik die ook niet lekker vond rijden. Maar nu is het echt heerlijk om te rijden.
Het lijkt me dat het zadel wel lekkerder gaat rijden, Mag ik hopen want het heeft super veel gekost hij is namelijk helemaal op maat gemaakt door een tuigmaker.

Coberlina

Re: Nieuw zadel , Zit vormen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:07

Ik denk dat je vooral moet wennen aan de nieuwe houding die je aanneemt op het zadel. Gewoon rustigaan wennen. Ik had het in het begin ook met mijn zadel.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:08

Ja dat had ik ook toen ik van een springgericht vzh-zadel over ging op een dressuurzadel, ik had het gevoel dat ik niet eens normaal kon lichtrijden! Alles voelde ineens heel anders!
Maar dat gaat wennen hoor, met een week ofzo wil je niet meer anders!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:00

Ik vind het bij het passen van het zadel dan weer heel belangrijk dat het voor mij ook fijn zit. Dus nee, ik heb dat niet gehad. Lachen

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:53

hm daar heb je inderdaad gelijk in, maar in mijn geval vond ik dat het zadel wel heel lekker zat (in stap) maar was ik gewoon de hele andere beenligging e.d. niet gewend. Ineens langere beugels etc. dus daar had ik wel wat moeite mee.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:56

Toen ik zadels liet passen zat ik ook in enkele zadels belabberd, die wel goed lagen op mijn paard.
Het zadel wat ik heb gekozen daar zat ik meteen goed in..
Maar als je een heel ander zadel gewend bent dan moet je altijd even wennen..

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:58

Ik heb een nieuw Rossner zadel en voel me ook gehandicapt met rijden. Ook heb ik nog eens een nieuw paard dus je kan het effect wel ongeveer inschatten Tong uitsteken

Ze hebben mij op stal verzekerd dat het bij iedereen slecht gaat wanneer je een nieuw zadel hebt / nieuw paard Haha!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:27

het is altijd wennen op eenander zadel..heb ik ook, had laatst een ander zadel gellend(wat wel past uiteraard) omdat mijn zadel even naar de zadelmakewr was en ikging de fotos bekijken die waren gemaakt en ik legde mijn benen erg ver naar achter zat naar voren en niet rechtop...zo erg heb ik mezelf nog noit zien zitte Vork