Ondanks alle grondige controles en voorbereidingen kan het toch gebeuren. Je hebt achter je auto een volgeladen tweepaardstrailer staan, en ineens heb je een klapband. Je krijgt de combinatie nog veilig naar de vluchtstrook gestuurd, maar dan? Wat is dan de beste / veiligste manier om dat op te lossen?
Ik heb zelf een keer gehad dat we onderweg een klapband kregen, trailer was toen leeg, gelukkig waren we dichtbij een tankstation en zijn we richting daar gerold, krik eronder, en band verwisseld. Dan sta je toch een stuk veiliger dan langs de snelweg.
Maar, hoe moet dat nou als je paarden erop hebt staan? Met de paarden erop zo'n band verwisselen? Kan me voorstellen dat dat gevaarlijk wordt. Trailer wordt misschien instabiel, langs de snelweg kan je ze sowieso niet afladen. Maar, is het dan wel verantwoord om verder te rollen naar een veiligere plek?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen

)
)
.
Maar ik zal er wel eens thuis voor overleggen, de tijd komt nu toch wel dat ik steeds vaker grotere afstanden met een trailer afleg (vakantie). Dus wil dat soort dingen op orde hebben
zijn. Daar dacht ik dus aan bij hydraulische krik