Rambo/Rhino vs Amigo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nomes

Rambo/Rhino vs Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 22:50

Ben eigenlijk eens benieuwd wat jullie ervaringen zijn... Is de Rambo echt zoveel beter dan de Rhino en deze weer dan de Amigo?
Ik begrijp dat er echt wel een kwaliteitsverschil inzit, zou mooi worden anders Haha! , maar waar zit dat dan in? Pasvorm? Sterkte? Ademd vermogen? Waterdichtheid?
Ben benieuwd. Zit er over te denken een Amigo aan te schaffen, maar ben benieuwd of het kwalitatief wel oke is en of ik dan niet beter een duurdere uitvoering moet nemen....

zobras

Re: Rambo/Rhino vs Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:54

Hangt erg van de sloopgevoeligheid van je paard af. Zelf heb ik de rambo en rhino en vind de kwaliteit rambo toch wel merkbaar beter. De toplaag is beter. Pasvorm is van alle drie hetzelfde, dus je moet echt het prijsverschil zien in de toplaag kwaliteit en de verdere afwerking van de dekens.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:55

ik heb een amigo zomerdeken...die is echt super. Prima waterdicht en ademend en blijft goed liggen, ook als ie gaat rollen enzo.

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 10:09

Eleonoor schreef:
Hangt erg van de sloopgevoeligheid van je paard af. Zelf heb ik de rambo en rhino en vind de kwaliteit rambo toch wel merkbaar beter. De toplaag is beter. Pasvorm is van alle drie hetzelfde, dus je moet echt het prijsverschil zien in de toplaag kwaliteit en de verdere afwerking van de dekens.

De toplaag? Maar heeft dit dan ook met het ademend vermogen en waterdichtheid te maken of echt alleen met hoe sterk de dekens zijn?
Jij vindt de rambo dus beter dan de rhino, is ook logisch natuurlijk, prijsverschil zit er niet voor niets..maar heb je ook ervaring met amigo?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:12

ik heb de rhino en de amigo. Je merkt verschil in de stofkwaliteit. maar ik vind de amigo ook een prima deken. Ze hebben gelukkig beide dezelfde pasvorm.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:17

Ik heb alleen Rhino's (zijn de enige die in de maat van mijn pony's te krijgen zijn), maar heb wel met Rambo's in m'n handen gestaan. Rambo's voelen idd nog degelijker (al winnen de Rhino's het al ruim van de HH's, de S&K's enz).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:19

Ik wou de Rhino turnout medium gaan kopen. Is die niet goed?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:43

ik vind die wel erg goed hoor! Prima deken!!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:47

Ik heb 2 Amigo's, de ongevoerde regendeken en de 200 gram.
Ze zijn super waterdicht, super pasvorm, ondanks dat ze geen bilkoorden hebben, blijven ze super liggen.
De ongevoerde is een 600 denier en de 200 gram een 1200 denier (geloof ik). Mijn Haflinger is geen sloper, dus is dit niet heel erg van belang.

In de winkel is mij verteld dat het puur om de buitenstof gaat. De Rambo's zijn super sterk en gaan een leven lang mee. De Rhino is wat minder sterk en de Amigo nog wat minder.

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:48

Ik wil dit graag even volgen, aangezien ik ook tussen deze dekens zit te twijfelen. Ik ben vooral benieuwd naar de waterdichtheid (mijn paard staat de hele dag buiten).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:50

Ik zat met dezelfde vraag, mooi dat iemand me voor was. Heb ervaring met Rambo en Rhino dekens ivm zeer slooplustige stoeiende ruinen en de Rambo is echt het meest sloopvast. Nu heb ik een merrie met smalle schouder en daarop ligt de rambo prima, maar bepaalde andere dekens niet zo. De merrie stoeit niet en is de baas, dus sloopvast hoeft de deken niet te zijn, maar wel een goede pasvorm, ademend en goed waterdicht. De 0-grams amigo deken zou voor ons dus wel een goede optie zijn?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:55

het prijsverschil komt terug in de kwaliteit van de gebruikte materialen.
mijn paard heeft al jaren een 200 gr rhino, helemaal gaaf nog.
Ook de rambo is en blijft super'
maar de amigo cooler en zomerdeken zijn kapot (de stof is gescheurd)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:02

Om nog even een ander merk in de strijd te gooien: Bucas. Mijn paard is een sloper eerste klas (waterleidingen, bixbakken, tussenwanden), alles moet het ontgelden dus ook de deken. Bucas is er in alle soorten en maten (ieg paarden) en mijn paardje doet er helemaal niets mee. Van binnen zijn ze zacht gevoerd, van buiten waterdicht en sloopvrij. Daarnaast is de schouderpartij rond genaaid, en niet vlak waardoor schuurplekken uitblijven. Ze zijn in ieder geval te verkrijgen via het drunens ruiterhuis. Wel prijzig, maar dan heb je wel wat!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:06

Ik heb van de week in de praktijk ondervonden dat Rhino in ieder geval steviger is dan Amigo...

Ik heb een Rhino regendeken van ong. 9 jaar oud, die is nog prima, nergens stuk, alleen niet helemaal waterdicht meer.
Dus ik had er een Amigo bijgekocht, zodat ze met echt slecht weer goed droog zou blijven.
Die ligt er nu een week op en er zit al een winkelhaak in... Clown

(ik heb trouwens nog wel 2 anders Amigo's die nog heel zijn, maar waarvan er in eentje wel al een scheur in de binnenstof zit...)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:32

roosje78 schreef:
Om nog even een ander merk in de strijd te gooien: Bucas. Mijn paard is een sloper eerste klas (waterleidingen, bixbakken, tussenwanden), alles moet het ontgelden dus ook de deken. Bucas is er in alle soorten en maten (ieg paarden) en mijn paardje doet er helemaal niets mee. Van binnen zijn ze zacht gevoerd, van buiten waterdicht en sloopvrij. Daarnaast is de schouderpartij rond genaaid, en niet vlak waardoor schuurplekken uitblijven. Ze zijn in ieder geval te verkrijgen via het drunens ruiterhuis. Wel prijzig, maar dan heb je wel wat!

mijnervaring is dat bucas idd ook super dekens zijn,maar dat de pasvorm van de horseware dekens (de rambo rhino en amigo) veel beter bij mijn paard passen (geen schuurplekken ed)
Vandaar dat ik voor dit paard alleen voor horseware ga, en in de toekomst voor de zwaardere kwaliteit

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:40

Citaat:
Horseware Rambo Orginal Turnout Mediumweight with Leg Arches #85

●Classic Original Cut●Breathable and Waterproof●1000 Denier Balistic Nylon outer shell●Nylon Lining●Leg Arches and 3rd Surcingle●Reflective strips

Citaat:
Horseware Rhino Wug Turnout Mediumweight #96

●Breathable and waterproof●1000 Denier Ripstop Polyester Outer Shell●Nylon Lined●Patented 'V' front closure system●Surefit Neck Design●High Cut Neck

Citaat:
Horseware Amigo Turnout Mediumweight #102

●Breathable and Waterproof●1200 Denier Polyester outer shell●Nylon Lined●New front leg arch●Classic orginal cut separate hood available

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:53

De kwaliteit van de Horseware Rambo en Rhino zijn beduidend beter dan die van de Amigo. Ik heb de Rambo Duo, Rhino Turnout lite, Rambo Cooler, Rambo Netcooler, Rhino Stable Rug 200, Rambo Stable Rug 400 en deze bevallen enorm goed. Vorig jaar heb ik heb een zomerdeken van Amigo gekocht en wat heb ik en spijt van deze aankoop.... Verdrietig er was op het moment van aankoop geen Rambo of Rhino op voorraad.... Deze Amigo deken zit waardeloos, schuift en trekt bij de schouders, maakt niet uit op welk paard ik de deken leg.

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 12:02

Oke. Ik begrijp hier een beetje uit dat de rhino ook wel een goede keus is. Uiteraard is de rambo beter maar die vind ik wel erg prijzig.

Ik heb wel eens gelezen dat je ze goedkoper vanuit Ierland kunt bestellen, klopt dat??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:03

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:06

Ik bestel ze vanuit ierland bij the equestrian store.
Gaat prima, kan soms wat langer duren als ze niet op voorraad zijn, maar tot nu toe alles zonder problemen geleverd. En voor de merrie heb ik 1 Rambo deken vorig jaar besteld, dat was nog veel goedkoper dan hier in NL. Hoeft echt niet met meerdere hoor

Ik ga voor Rambo en voor niets meer anders, qua pasvorm, levensduur, etc. Bucas vind ik echt ramp met pasvorm op mijn paard en vind Rambo ook beter ademend.

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 12:12

Bucas ligt inderdaad op mijn paard ook niet geheel lekker vandaar deze keuze. Ik heb net even op de site gekeken, maar ik kan niets vinden over de verzendkosten en ook niet of de dekens in bijvoorbeeld verschillende kleuren leverbaar zijn. Skipper, weet jij dit??

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:48

Sall schreef:
roosje78 schreef:

mijnervaring is dat bucas idd ook super dekens zijn,maar dat de pasvorm van de horseware dekens (de rambo rhino en amigo) veel beter bij mijn paard passen (geen schuurplekken ed)
Vandaar dat ik voor dit paard alleen voor horseware ga, en in de toekomst voor de zwaardere kwaliteit

Bucas en Rambo zijn ook de enige dekens die van bastillic nylon gemaakt worden, dit is hetzelfde materiaal dat wordt gebruikt voor kogelvrije vesten. Haha! Heel sterk dus. Ik heb ook een rambo, omdat ik daarvan de pasvorm en bewegingsvrijheid veel beter vind als bij de bucas.

Rhino en Amigo zijn qua sterkte gewoon minder. De rhino is dan weer sterker dan de amigo. Vind de pasvorm van alle 3 gewoon erg goed en als je niet een heel sloperig paard hebt zou je voor de amigo of de rhino kunnen gaan. Ze zijn in ieder geval alle 3 goed waterdicht naar mijn ervaring.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:18

Volgens mij zijn kleuren afhankelijk van het model en evt de vulling bij Rambo, geloof niet dat je kunt kiezen. Rhino weet ik niet.

Verzendkosten boven bepaald bedrag heb je niet, teminste, ik heb ze nooit berekend gekregen. Ik betaalde wel via creditcard ik weet niet of dat uitmaakt voor de service etc verder.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:51

Ohhh ik baal!!! Ze hadden bij die site nooit de rambo duo die ik dus wilde en daarom bij de divoza gehaald voor 400 euro. Zie ik nu dat ze hem nieuw in het assortiment hebben voor 300 euro. Mezelf gewoon 100 euro door de neus geboord!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:58

Skipper schreef:
Verzendkosten boven bepaald bedrag heb je niet, teminste, ik heb ze nooit berekend gekregen. Ik betaalde wel via creditcard ik weet niet of dat uitmaakt voor de service etc verder.

Verzendkosten is sinds kort veranderd, is nu 20 euro. Normaal was het boven de 135 gratis.