Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) En zo zouden ze goed moeten blijven.
Maar de tweede keer wel op mijn merrie en alleen in het begin met draf waren mijn benen onrustig daarna ging het wel.

MyStar schreef:Als je ze maar ophangt daarna dat kan ik je zeker aanraden. Door z'n eigen gewicht rekt de laars zich dan weer glad.
LISA_92 schreef:Ik hoorde ook dat het goed was om met stugge leren laarzen te gaan traplopen

rowo schreef:Wat ik altijd doe met nieuwe laarzen en schoenen die van leer zijn;
Zet ze in een bak met water en laat ze daar een poosje inliggen. Zorg er wel voor dat ie helemaal onder gaat. Na een half uurtje/uurtje haal je ze eruit en trek je ze aan. Trek ze dus nat aan en laat ze een poos aan. Ga er mee lopen ed.
Waarom dit doen? Omdat het leer dan nat is gaat het naar je voet zitten. Bij mij helpt het echt onwijs goed en ik heb dan niet zo lang last van mijn nieuwe laarzen of schoenen.
... tja, en ik maar hameren op goed aanmeten en daarna goed onderhouden

GeJe schreef:rowo schreef:Wat ik altijd doe met nieuwe laarzen en schoenen die van leer zijn;
Zet ze in een bak met water en laat ze daar een poosje inliggen. Zorg er wel voor dat ie helemaal onder gaat. Na een half uurtje/uurtje haal je ze eruit en trek je ze aan. Trek ze dus nat aan en laat ze een poos aan. Ga er mee lopen ed.
Waarom dit doen? Omdat het leer dan nat is gaat het naar je voet zitten. Bij mij helpt het echt onwijs goed en ik heb dan niet zo lang last van mijn nieuwe laarzen of schoenen.
... tja, en ik maar hameren op goed aanmeten en daarna goed onderhouden
rowo schreef:GeJe schreef:... tja, en ik maar hameren op goed aanmeten en daarna goed onderhouden
Euh... wat bedoel je daarmee?

Falona schreef:rowo schreef:Euh... wat bedoel je daarmee?
Als leer nat is gaat het wel sneller naar je voet staan, maar het is niet echt de beste behandeling voor het leer. Ik zou dat alleen gebruiken in uiterste nood wanneer je op een normale manier de schoenen/laarzen echt niet ingelopen krijgt. Het beste is gewoon even op de tandjes bijten en ze droog inlopen.

GeJe schreef:@Rowo: Wat ik daarmee bedoel lijkt me duidelijk! Wanneer ik sommige verhalen lees over hoe mensen met rijlaarzen omgaan, springen de tranen me bijna in de ogen. Het vervelende is dat het merk of de winkelier de schuld krijgen wanneer de best duren laarzen niet aan de verwachtingen van de klant voldoen.
GeJe schreef:Het vervelende is dat het merk of de winkelier de schuld krijgen wanneer de best dure laarzen niet aan de verwachtingen van de klant voldoen.
Ja, je hebt me waardeloze laarzen verkocht, ze zitten nog steeds niet lekker.
) ik heb nu ook petrie standaart en het doet egt heel pijn als ik er mee rijd en ik kan me hakken ook niet naar beneden doen en ze schieten vaak in en uit de beugel.