Wat voor kleding dragen de kou-kleunen in de winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Wat voor kleding dragen de kou-kleunen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 19:00

De winter komt er weer aan. En ik wil weer goed voorbereid de winter in. Ik ben een ontzettende koukleun en heb nog steeds geen lekkere warme kleding gevonden waar ik normaal in kan bewegen/rijden.

Ik ben dan ook heel benieuwd wat de koukleunen hier op bokt dragen bij de paarden.
En wat echte aanraders zijn voor de koukleunen onder ons.

MRIIIS

Re: Wat voor kleding dragen de kou-kleunen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:28

Ben ook een enorme koukleum Ja

Draag meestal een panty onder mn rijbroek & 2 paar sokken *LOL* Daar bovenop shirtje, trui, vest & jas Cool En handschoenen + sjaal natuurlijk.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 19:30

Ik zie er weer flink tegen op tegen de winter. Ik draag ook vaak een panty/ legging onder mijn rijbroek en dat werkt wel.
Ik ben ook benieuwd of de dure (denk aan anky) kleding ook echt gigantisch warm zijn dat je dan geen 4 lagen hoeft aan te trekken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:32

Ik haal binnenkort bij de Eurodump. Dat is een soort legerwinkel hier in de buurt. En daar hebben ze leggings en shirts met lange mouwen van dat thermo stof. Soort thermo kleding. Ik ben ook zo'n ontzettende koukleum.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:33

Ik draag nu al een hemd, shirt, fleecetrui en een dikke winterjas met teddybont aan de binnenkant.

Als het echt koud wordt trek ik daartussen nog een fleecevest en evt nog een shirt. En een lange sjaal en handschoenen. Voor de koude voetjes draag ik twee paar sokken en thermolaarzen en voor als het echt koud wordt heb ik verwarmbare inlegzooltjes.

Mijn benen hebben het nooit koud Haha! Ik kan gerust een zomerrijbroekje aantrekken als het sneeuwt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:33

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:35

van equitheme hebben ze een bomberjack winterjas, schijnt dat die heeeeeeeeeeeeel warm is

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:36

Met rijden heb ik vaak een hemd aan met daarop ja inderdaad 1 of 2 lagen Anky kleding met instappen wel jasje aan maar die gaat vaak snel uit. Onder mijn rijbroek moet ik echt niets dragen, dat vind ik niet prettig zitten. Weet ik dat ik moet lesgeven, trek ik onder mijn jas tja ook van Anky of Kentucky, wind en waterdicht een bodywarmer aan en eventueel een thermoshirtje dat ik voor weinig 2 jaar geleden bij t kruidvat gekocht heb. Verder trek ik dan mijn thermobroek over rijbroek aan en thermoboots. Ik moet wel vermelden dat ik altijd rij met een muts of een hoofdbandje omdat ik heel snel last heb van kou op mijn voorhoofd en dit niet prettig is.

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:36

Ik zie ook weer flink op tegen de winter weer helemaal dik in de kleding de deur uit Clown Ik draag altijd een panty onder me broek met laarzen en een T-shirt met langemouwen onder een dikvest of Trui. Ik heb ook nog eens een zeldzame allergie waarbij ik niet tegen de kou kan, dan krijg ik allemaal galbulten dat is zo irritant Huilen Ik zoek ook echt de dikste winterjas uit die er maar te koop is, leuk hoor de winter.....

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:46

hey
hier nog een koukleum. Wat helpt voor mij is thermo-hemdje onder gewone coltrui, daarboven nog fleece winddicht vest, dan een dikke winterjas en sjaal. Op m'n hoofd zo'n band of muts Clown
Ik draag geen legging ofzo onder m'n rijbroek, maar heb wel een thermo-rijbroek voor over mijn rijbroek. Die zijn echt heel warm.

Verder heb ik stallaarsjes én rijlaarzen met wol in. Uiteraard ook met 2 paar sokken Clown

Kan je bedenken hoe ik zou rondlopen als ik in Zweden zou wonen Nagelbijten / Gniffelen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:47

Laagjes, zoveel mogelijk! En alles lekker in je broek stoppen. Panty onder je rijbroek doet wonderen en een sjaal en muts (vooral als je na het rijden je zweetcap afzet Knipoog)

belinnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:50

mijn dochter heeft totaal geen vetlaag Haha! dus maken we een paar lagen van thermo kleding en thermo onderbroeken ,

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:52

vervelend als het echt koud is en je gaat zweten tijdens het rijden vind ik...
Ik heb MH leren laarzen en die zijn heel lekker warm. Verder ben ik helemaal into mijn bodywarmer. Deze is niet heel dik en kan onder mijn jas. Ik heb een lekkere dikke jas met vooral veel kraag van HH. Hij is van katoen dus gaat ie iedere 3 weken de was in, wel fijn. Verder heb ik een waterdichte jas met redelijke voering.
Ik heb rijhandschoenen met thinsulate voering. niet te dik maar zeker lekker warm.
Ik mest zelf mijn stal uit, dat werkt ook bevorderend hihi!
Zet m op in de kou straks!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:54

Idd veel laagjes: Meestal begin ik met een synthetisch topje (houd lekker warm zolang er geen wind bij komt :p ) daarna een redelijk dik t-shirt met lange mouwen, dan een spijkerjasje (of fleecevest), een bodywarmer en mn paardrijas (winterjas wel te verstaan). En dan meestal nog een sjaal.
Waar ik nou juist het meest tegenop loop tijdens het winter rijden zijn mn kniën die ik niet meer voel tijdens het rijden (om over mn handen maar niet te spreken) en als wanneer je afstapt op de grond komt dat je een eenorme pijnscheut van je enkels tot aan je kniën krijgt door koude voeten (er passen nu eenmaal maar 2 paar sokken in mn rijschoenen Haha! )

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:56

Haha kheb altijd koude voeten!
Wat ik dan aandoen is 3 paar dunne sokken met 1 paar dikke sokken! Het liefst allemaal kniekousen eigenlijk. En dan chaps erover heen met schoenen. Alst ECHT koud is pyama broek onder rijbroek. Uhm en dan hemd tshirt kollletje en een trui en als het nodig is nog een vest of jas daarover heen! Maar wel dat ik het makkelijk uit kan doen...zodat wanneer je warm word van het rijden je wel wat gemakkelijk uit kan trekken!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:56

Thermobroek helpt tegen kleumknieen! Rijdt wel iets minder comfortabel, maar vooral als je een lange staprit maakt ideaal (anders blijf je nog een tijdje in zithouding lopen als je afstapt Knipoog)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:21

hier nog een koukleum Haha!

ik rij in de winter iig met thermolaarzen, soms een malliot onder mijn rijbroek, maar doe ook regelmatig mijn neopreen lange chaps aan. die zijn ook heerlijk warm.
verder een aantal laagjes, dus hemd, t shirt, longsleeve en vest. dan een kingsland jas.
en verder heb ik menhandschoenen, deze zijn veel dikker gevoerd dan rijhandschoenen, maar toch heb je nog genoeg gevoel.
ook een sjaal ontbreekt niet als het flink koud is Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:22

zoveel mogelijk Haha!
allemaal laagjes en dan thermolaarzen en een hele dikke winterjas

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:26

Als je te strakke kleding aan doet, zoals strakke mouwen krijg je t eerder koud, iets wijdere kleding helpt in ieder geval... dit is ook zo met schoenen/sokken...

en 100 lagen he, dat werkt ook, haha.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:41

Als het echt koud is, een oude skibroek over mijn rijbroek.

En een hele dikke jas met opstaande kraag met daaronder de dikste trui die ik heb.
Een paar skihandschoenen om mee uit te mesten Nagelbijten / Gniffelen
Kaplaarzen met skisokken erin.
Een muts op.

Kou is niet op zich zo erg, maar dat natregenen Boos!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:43

Als het om sokken gaat...

Bij de zeeman hebben ze nu diverse soorten heerlijke sokken
Ik weet niet hoe dat spul heet waar het van gemaakt is, maar het is echt heerlijk warm

En ik heb ook maar meteen een heel fout paar zuurstok rose snoopy badslippers meegenomen Bloos Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:54

Ah bah de winter. Heb daar zo'n hekel aan.
Als ik op stal bezig ben heb ik thermo-laarzen, maar dan heb ik nog weleens koude voeten.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:57

Je moet zo veel mogelijk verschillende lagen aan doen, hemd, T-shirt korte mouwen, T-shirt lange mouwen, lekker trui eroverheen, wind en waterdichte jas daar weer over. Goede handschoenen, thermobroek (niet die flut dingen van divoza, een lekker fleece gevoerde die wind en waterdicht is) met eventueel een thermo onderbroek er onderaan, warme sokken en goede waterdichte schoenen. Ik had de rimfrost riders van mountain horse aan of de MH rider II schoenen. Schoenen een maatje groter en niet te propperige sokken aan. Moet een beetje ruimte in de schoen overblijven, dat is warmer. Sjaal om, warme handschoenen aan, muts onder je cap en je krijgt het zelfs in dit soort toestanden niet meer koud:

Afbeelding

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:59

leuke foto joh!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:59

Een panty of maillot onder mn rijbroek, longsleeve tshirt met een trui, evt nog een trui en daarover een dikke (soms halflange) winterjas en een sjaal. Handschoenen eigenlijk niet zo vaak, vind het niet lekker rijden en op de fiets vind ik het ook niks