Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
superwoman schreef:je zegt vroeger veel paard te hebben gereden...
Ik vind de stap naar een eigen paard dan weer erg groot.
Je zult er weer ff "in"moeten komen en om dat te doen op een paard die je misschien wil gaan kopen, lijkt mij niet zo slim. Ik zou je aanraden om eerst weer ergens te gaan oefenen met les.
50,- zou een mooi bedrag zijn, maar das wel erg weinig. Als ik zie wat hier het hooi en stro kost ga ik dat niet halen.....
Een haflinger zou ook nog een optie zijn. (onder de sobere sterke rassen)
die doet het dus erg goed buiten! (zonder schuilstal trouwens, de maanden dat hij die wel had ging hij er niet in
)
kekaro schreef:de stalling klinkt ideaal,
een fjord of haflinger lijkt me voor jouw lengte erg leuk.
mijn haflinger is nu bijna 3 en heeft slechts enkele dagen van zijn leventjes binnen gestaandie doet het dus erg goed buiten! (zonder schuilstal trouwens, de maanden dat hij die wel had ging hij er niet in
)
succes met de beslissing! ik ben benieuwd
b485 schreef:Dit laatste vind ik nu een super redenering. Zo ben ik zelf ook bezig. Eerst kijken naar de mogelijkheden, zorgen dat alles geregeld is,en dan het ideale paard zoeken. Liever langer zoeken dan genoegen nemen met eentje die niet helemaal is wat je wil.
Ik vind dat dit al heel veel zegt over je kennis en ervaring. Veel succes.
PS: de stal lijkt me super; in principe is elk paard buiten te houden, alleen zien wat ie gewoon is.
PS2: voor mezelf heb ik een lijstje opgesteld waar mijn toekomstige paard aan moet voldoen. Daar wordt niet van afgeweken omdat ik ongedurig begin te worden.
superwoman schreef:b485 schreef:Dit laatste vind ik nu een super redenering. Zo ben ik zelf ook bezig. Eerst kijken naar de mogelijkheden, zorgen dat alles geregeld is,en dan het ideale paard zoeken. Liever langer zoeken dan genoegen nemen met eentje die niet helemaal is wat je wil.
Ik vind dat dit al heel veel zegt over je kennis en ervaring. Veel succes.
PS: de stal lijkt me super; in principe is elk paard buiten te houden, alleen zien wat ie gewoon is.
PS2: voor mezelf heb ik een lijstje opgesteld waar mijn toekomstige paard aan moet voldoen. Daar wordt niet van afgeweken omdat ik ongedurig begin te worden.
Hier ben ik het niet mee eens.
Juist hoe meer ervaring je heb, hoe meer keuze je heb.
Je kan immens veel paarden corrigeren of/en beleren.
Zelf had ik aardig wat jaartjes geleden ook een lijstje. Het paard wat ik toen had gekocht viel daar niet in, behalve dan dat ik er een "klik" mee had en ook was een "wedstrijd paard"![]()
Geen minuut spijt gehad van die aankoop.
Natuurlijk moet je nooit een paard kopen als het toch niet geheel is wat je wil, maar bijv wel betaalbaar, niet eerlijk voor het paard. Helaas gebeurd dat nog wel
superwoman schreef:klinkt goed.
Het verschil met een koel en sober paard en een spaans paard is wel héél groot![]()
Met een kijk op diefstal, denk ik nieyt dat dat veel verschil maakt. (goede)Spaanse paarden zijn wat minder te zien
hier, waardoor de dief meer risico loopt....
Maar de manier van houden is ook heel anders.
En wat zijn je plannen voor in de toekomst?
Aan een alrouder heb je in elk geval het meest.
susan_1313 schreef:Of het paardje mischien een week of 2 op proef nemen?!
Bij de meeste verkoopers kan het, maar bij sommige ook niet

Cassidy schreef:Wat ik heel belangrijk vind bij een stalling is dat er voortdurend toezicht is door mensen met verstand van paarden, en als je zelf geen trailer hebt, en auto hebt die die trailer mag trekken, er daar ter plekke vervoer geregeld kan worden. Niets is zo erg als midden in de nacht met een koliekerig paard naar de kliniek moeten en geen vervoer te hebben.
Qua sober te houden rassen zou ik me concentreren op Haflinger, Fjord, Connemara, Merens en Quarter. Maar staar je niet blind op een ras, kijk naar het individu.