Hoelang leren laarzen inlopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeline

Hoelang leren laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 17:03

sinds zaterdag ben ik in bezit van petrie laarzen en heb ze nu dus elke dag aan om in te lopen. Alleen is dit toch vrij pijnlijk Tong uitsteken er werd me verteld dat ook traplopen goed is, dus daar ben ik ook maar wat mee bezig, alleen doet dit echt pijn, normaal lopen gaat prima verder.

Mijn vraag is: Hoelang hebben jullie je laarzen in moeten lopen, en hebben jullie misschien nog tips ?

Zilly

Re: Hoelang leren laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:06

Nou, ik ben ook begonnen aan het drama Nagelbijten / Gniffelen Ik heb ze niet elke dag aan, maar ze beginnen nu (na ongeveer een maand) wel lekker te zitten. Mij is afgeraden (bij aankoop) om de laarzen te vetten oid om ze 'soepel' te maken, dus dat doe ik dan braaf niet Clown Ook niet fietsen of traplopen, gewoon gaan rijden, hoe moeilijk het ook gaat in het begin... Helaas is het meteen rijden voor mij geen optie, omdat ik een 3 jarige merrie heb Clown

Heb Petrie spul, cleaner en creamer voor het onderhoud Ja

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:13

Ik heb nu sinds een halfjaartje leren laarzen ook van petrie, bij mij ging het inlopen eigenlijk vrij snel, ik ben gewoon na aankoop veel thuis rond gaan lopen. Hele dag door, maar dan nog wel zo min mogelijk m´n knieen buigen want dat deed gigantisch zeer! Na een tijdje lopen werden ze al wat soepeler en merkte ik dat ze toch al iets inzakte, en ben daarom begonnen om met poetsen ze aan te doen. En toen ben ik na een weekje gewoon begonnen met rijden, ik had er met rijden totaal geen last van, alleen na die tijd in m´n knieholte, na een maandje zaten ze perfect! dus gewoon even op je tanden bijten en doorzetten! Hoevaker je erop loopt des te sneller ze fijn gaan zitten Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:17

Zilly schreef:
Heb Petrie spul, cleaner en creamer voor het onderhoud Ja

Even een off-topic tipje: Wees voorzichtig met de cream. Als je het ietsje te dik smeert krijg je allemaal ranzige witte vlekken op je laarzen die je er bijna niet afkrijgt. Ik heb ze helemaal met azijn af moeten boenen.

Voor het inlopen: niet gaan traplopen, dan zakken ze aan de achterkan op de verkeerde manier in en wordt het voor jou moeilijker om je hakken uit te drukken. Gewoon gaan rijden en rechte stukken lopen is het beste.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:31

Goeie tip Bromfiets Ja Heb het pas 1 keer gebruikt, maar kijk nu wel uit Nagelbijten / Gniffelen

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 06:12

Bedankt, ik heb ook van dat cleaner en creamer van Petrie erbij gekocht. Heb ze gister echt de hele middag en avond aan gehad. Traplopen beter dus toch niet, houden we daar mee op Tong uitsteken doet toch alleen maar pijn.

Ik heb vandaag wel les van 3 kwartier, maar weet eigenlijk niet of ik ze al aan doe. Nog even over nadenken Tong uitsteken

susan_1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:34

Heb ze in een paar weken ingelopen..
Al ging ik er wel na de eerste week al meteen mee rijden..
Had trouwens ook niet zo heel veel last ervan

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:35

Ik heb mijne helemaal niet hoeven inlopen.. zaten meteen heerlijk Lachen Zijn nu (na iets meer dan half jaar) ook nog niks ingezakt! Mijn ander paar ben ik nu naar 4 jaar nog aan het inlopen want die zitten nog steeds vreselijk Verdrietig

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:37

Ik had ook Petries, maar heb ze uit pure ellende na een half jaar verkocht.
Ze bleven ontzettend zeer doen en ik had het idee, dat ik helemaal geen contact had met Silence.

Nu heb ik andere soepelere leren laarzen en die heb ik niet eens in hoeven lopen.
Ik reed er zo mee weg en krijg een goede beenreactie van Silence, dus ook dat zit wel goed.
Met deze laarzen ben ik heel gelukkig.
Met de Petries was ik juist ongelukkig Knipoog

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:39

ok, nou ik ben benieuwd vindt het leer van de petries wel keihard. Zal vanmiddag dan maar aan doen met les en dan zien we wel hoe ik weer thuis kom Tong uitsteken (gaat voor de zekerheid alvast pleisters op de knieholtes plakken Knipoog )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:09

Ik heb ze eerst een week of 3 in huis aangehad en daarna ben ik ermee gaan rijden, maar ik vind het nog steeds een drama. Het zijn net stijve kachelpijpen! Ik draag ze nog steeds niet dagelijks, hoewel je dat beter wel kan doen, want dan zitten ze sneller goed.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:21

ik heb ze ook net nieuw gekocht en het is zeeekkeerr een DRAAMAA ,, hallelujaa.. Clown maar ik heb eerder petries gehad en die gingen lang mee en ze zaten lekker maar je moet ze wel goed inlopen.. ik heb nu zelf allemaal blaren op me voeten van die dingen Huilen Tong uitsteken maarja wie mooie petries wil aan hebben moet pijn lijden Clown

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:31

De volgende keer ga ik toch maar voor kalfsleer...

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 13:08

ik heb ze gister aan gehad met les! 3 kartier lang! Ging opzich best redelijk, ik voel alleen de pony soms nog niet goed aan Tong uitsteken
En mijn linker knieholte is een beetje open, maar niet heel erg.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:31

het ligt eraan.
soms duurt het maanden en soms kun je er zo mee weglopen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:18

Ik ging er gewoon mee rijden. Wist ik veel dat je die dingen in moest lopen (waren geen petries maar wel andere leren laarzen). Ik raad het niet aan, ik heb toch een aantal nachten wakker gelegen van de kramp. *LOL* Niet zo slim dus. Clown

Brownwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:19

Na 4 keeer rijden zaten ze als gegoten!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:31

Ik loop er eigenlijk niet mee, ben er meteen mee gaan rijden. Na het rijden heb ik altijd wel wat zere hielen, vooral als ik er daarna nog een klein stukje mee loop. Geen idee of dat gebruikelijk is?
Ze zakken in ieder geval nog niet in, maar ik heb ook absoluut geen pijn in mijn knieholtes.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:33

ik heb de petrie perfect 4 dagen deden ze wat zeer aan me enkels...maar daarna niet meer gelukkig!

annekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:12

ik heb gister mijn derby laarzen gehaald, heb ze er een half uur mee gelopen! met de hond..Knipoog en nu wel 2 blaren op mn hakken..Gaaaap

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:34

het is wat met die laarzen Clown

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:22

Ik heb petrie standard gehad, meteen mee op het paard gegaan, het gaat mij er toch uiteindelijk om dat ze op het paard het best zitten, en jij je hulpen tot in de verfijnste momenten kan geven.
Nu ben ik sinds een jaar in het bezit van de Petrie Anky, ook meteen mee op het paard gegaan, zitten als gegoten!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:23

ik heb er wel ruim een maand over gedaan voordat ik tegen me eigen zei he he nu zitten ze eindelijk

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:49

Dat verschilt per laars. Petrie is over het algemeen wat harder en rundleer is weer harder dan kalfsleer.
Die van mij zijn net iets te groot en heb nog regelmatig bloedende knieholtes als ik ze lang aan heb (heb ze nu 3-4 jaar, dus die zijn al helemaal ingezakt)

Ik zou er als ik jou was van die speciale hakjes in doen, dan scheeld een hoop. Ik heb die dingen er nog steeds in.

Ik ben er wel al meteen dezelfde dag mee gaan rijden

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:53

Ik heb hiervoor Petrie Perfects gehad en daarmee wat het inrijden/lopen een waar drama. Ik heb met deze laarzen dan ook 8 jaar gedaan, tot ze echt niet meer konden (lees, gaten vielen er in). Nu sinds een paar weken Petrie Ankies en die zitten werkelijk als gegoten. Het valt me echt reuze mee. Daarnaast ga ik ook altijd op de fiets naar stal en trek mijn laarzen thuis al aan, dit werkt voor mij super! Ze worden daar lekker soepel van. En verder weet ik dat Petrie speciale zooltjes heeft zodat je hiel iets hoger komt te liggen.