Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en ik begrijp je, maar ik zou niet ten koste van alles doorgaan met dit paard.Deebee schreef:oei, confronterend... Diep in mijn hart weet ik het ook wel, maar een dier verkoop je niet zomaar (ik ieg niet). Ik heb mijn vorige paard verkocht omdat hij mijn ambities niet waar kon maken (zat op dat moment met een hernia, maar dit was toch de uiteindelijke reden, erg maar waar...) en na een jaar dit paard gekocht die zeker het talent heeft, maar dan kan je er zelf niets mee... Behoorlijk pijnlijk. Maar waarschijnlijk komt zij meer tot haar recht bij iemand die haar kan overtuigen van haar eigen kunnen, we lijken nogal op elkaar geloof ik... En dan kan ik mijn man ook weer recht in de ogen kijken (durfde hem niet eens te vertellen van gisteren), die ziet mij al in een rolstoel zitten.
is echt geen schande hoor om om die reden je paard te verkopen! je denkt dan in het belang van jezelf en je paard

Cassidy schreef:Geen enkel paard is het waard om je nek op te breken, geen enkel paard.
) 

) oog op te lopen. Mijn man heeft er ondertussen schoon genoeg van en mijn kinderen schamen zich voor hun moeder (zag er nu niet echt charmant uit met dat oog
). Het is ondertussen zelfs zo dat ik vele malen liever op mijn 4 jarige stap die nog maar net zadelmak is, dan op mijn mooie talentvolle M1 paard... Dus ook ik denk dat ik toch maar verstandig doe, en mijn paard te koop zet. Ik zoek wel een nieuw maatje voor Lexie want het is dat zij zo superbraaf haar best doet, anders was het plezier van de sport er echt wel af ondertussen.lucas03 schreef:Hier ben ik het mee eensAls je zelf niet zeker van je zaak bent dan kan de situatie steeds gevaarlijker worden. Je stapt immers al niet meer onbevangen op en je paard voelt dat feilloos aan. Waarschijnlijk zal een andere ruiter die op je paard stapt er weinig aan merken maar bij jou heeft ze haar truckendoos al klaar.
Ben eerlijk tegenover je zelf...angst gaat niet zomaar over, je zult er ook bij geholpen moeten worden. Maar als je echt merkt dat je steeds tegen de zelfde problemen aanloopt, hak de knoop door en kies voor je eigen veiligheid en dat van je paard.
Het is niet makkelijk om de negatieve spiraal waar "jullie" in zitten te doorbreken. Iedere reaktie van jou heeft een tegenreaktie van je paard. En ze weten precies hoe ze je in het angstzweet kunnen werken, terwijl er misschien helemaal niets gebeurd (voor een buitenstaander)
En wees eerlijk een gebroken bekken is niet niks, en je kinderen hebben je hard nodig. Het is het risico allemaal niet waard toch?
. Volgens mij is het voor jou verstandiger om het paard te verkopen. Er zijn vast wel goede ruiters die het paardje een prima thuis kunnen bieden!