Sinds afgelopen vrijdag, heeft Silence een verzorgstertje
Een meisje van 8 jaar (haar moeder had een advertentie op marktplaats gezet, dat ze iemand zocht waar haar dochtertje één keer in de week mocht komen om alles te leren voor de verzorging van de pony en alles wat daarbij komt kijken en daar had ik dus op gereageerd)
Afgelopen vrijdag is ze voor het eerst geweest en het klikte meteen tussen Silence en haar.
We hebben eerst uitgebreid gepoetst, want dat wil ze voornamelijk leren (ze rijd op een manege en moet daar altijd een pony overnemen uit de vorige les, dus ze heeft daar niet echt leren poetsen). Daarna heeft ze nog even gereden, maar haar moeder schaamde zich meteen, want dat was echt niet haar bedoeling geweest (dat haar dochtertje ergens gratis kon rijden).
Ik wil haar af en toe nog weleens laten rijden, maar het gaat dus vooral op de zorg eromheen.
Afgelopen vrijdag hebben we Silence dus flink gepoetst en aankomende vrijdag, wil ik dat uitbreiden met het tuig poetsen als Silence klaar is.
Maar hebben jullie misschien nog meer ideeën wat ik met haar zou kunnen doen?
Ze komt alleen als ik er ook ben, dus we zijn echt samen.
Het gaat dus echt om het feit dat ze leert hoe voor een paard te zorgen en alle bijkomende klusjes.
Natuurlijk wil ik het gezien haar leeftijd, wel allemaal op een leuke manier aanleren.
Dus allerlei ideeën zijn welkom.
Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal

?
Geen idee hoe je een hengstenvlecht maakt