Vanmorgen half 7 ging de wekker en vervolgens hoor ik m'n zusje roepen: 'Gatverdarrie, het regent en niet zo'n beetje ook!'. De hele tuin stond onder water, dus dat zegt wat... Volgens Teletekst zou het tegen het eind van de ochtend droog zijn in heel NL, dus op goed geluk naar stal. Paarden gevoerd, Ret gevlochten (oh wat vond-ie dat weer fijn - NOT) en toen gewacht op onze stalgenoten die vandaag onze chauffeurs zouden zijn. Knol op de wagen en op naar Diepenheim. Inmiddels miezerde het alleen nog maar, dus goede hoop.
Worden we 20 minuten later in Diepenheim opgewacht door een parkeerwacht die ons vertelt dat de wedstrijd helaas is afgelast... De organisatie had 's morgens het parcours gelopen en was tot de conclusie gekomen dat het onverantwoord was om de wedstrijd door te laten gaan. Als het niet zo had geregend, dan was er best te rijden geweest, maar die halve meter water van vannacht was echt teveel van het goede. We mochten binnen koffie en thee gaan halen, dat wel. Hmmmmzzzz....
Tja, voor ons was het alleen maar jammer, maar wij wonen vlakbij en waren zo weer thuis. Voor de mensen die om half 5 waren opgestaan om uit Verweggistan te moeten komen (Limburg, Noord-Holland) was het iets minder. De organisatie had nog zoveel mogelijk mensen geprobeerd te bellen vanmorgen, maar ja, op coupons staan vaak geen mobiele nrs. dus als je al op stal bent...
Voor die mensen vond ik het nog het meest sneu. Merel (van Bokt) was er ook met twee paarden en die had van de nood een deugd gemaakt, was toch nog even gaan rijden in de zwaar bebaggerde buitenbak. Wij zijn de warme binnenmanege ingedoken voor een kopje koffie of thee. Vvtjuh was toch ook nog eventjes langsgekomen, voor hem was het ook een thuiswedstrijd dus die heeft nog even gezellig koffie gedronken met ons (en vreemdgegaan met de honden van onze stalgenoten, wat zijn Rakker hem later thuis niet in dank afnam, als ik zijn sms-je mag geloven

Afijn, een uur later na vertrek van stal waren we weer thuis. Ret sjacherijnig natuurlijk, die kwam de trailer uit en ontdekte dat hij weer op z'n eigen stal was en niet op een gaaf crossterrein. Tsk, als hij nou de volgende keer de trailer nog maar op gaat...

Nu maar hopen dat Barchem volgende week zondag ook niet in het water valt. De organisatie aldaar heeft in ieder geval nu nog een week de tijd om een goed drainagesysteem aan te leggen onder het parcours.