Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

wel vervelend dat ze dat meisje meer mag 
. Ik kan begrijpen dat dat niet leuk is voor je, maar je pony zal er vast wel een reden voor hebben! Ookal is zij 9, zij doet toch iets wat je pony leuker vindt. Je kan vast wat van haar leren! En ja hoor, ook van jongere mensen kan je leren
. Als jij zegt dat je je pony zat bent, wordt je wsg ook vaak kwaad op haar etc? Daar wordt je pony alleen maar lastiger van. Da's een vicieuze cirkel. En die moet je doorbeken. Ofwel door je pony weg te doen (naar dat meisje bv) Ofwel door je anders te gedragen tgo je pony. Ga grondwerk doen, wees geduldig, respecteer je pony, blijf ten allentijde kalm etc etc. Zoek goede hulp om je pony beter te leren begrijpen. fiekhe schreef:op dat meisje wordt ik egt niet boos ik doe gewoon erg vriendelijk tegen haar ik geef haar les en het gaat gewoon goed bij haar altijd.Je moet niet boos worden op dat meisje omdat het bij haar wel lukt met de pony en bij jou niet! Sorry hoor, maar dat vind ik echt geen reden. Ik kan begrijpen dat dat niet leuk is voor je, maar je pony zal er vast wel een reden voor hebben! Ookal is zij 9, zij doet toch iets wat je pony leuker vindt. Je kan vast wat van haar leren! En ja hoor, ook van jongere mensen kan je leren
. Als jij zegt dat je je pony zat bent, wordt je wsg ook vaak kwaad op haar etc? Daar wordt je pony alleen maar lastiger van. Da's een vicieuze cirkel. En die moet je doorbeken. Ofwel door je pony weg te doen (naar dat meisje bv) Ofwel door je anders te gedragen tgo je pony. Ga grondwerk doen, wees geduldig, respecteer je pony, blijf ten allentijde kalm etc etc. Zoek goede hulp om je pony beter te leren begrijpen.
Wel goed dat je een poging ondernomen hebt. 
.
shemar schreef:Misschien komt het juist wel omdat ze weet dat ze bij dat meisje minder hoeft te doen en ze er achter is gekomen dat ze dat wel leuker vind...
Ga eens op je gemak kijken wat dat meisje met dr doet wat jij juist achterwege laat en voeg dat toe aan je eigen omgang met dr.
En niet boos worden op dr, tel een keer tot 10 en probeer het opnieuw of ga eerst even wat anders met dr doen. Beestje snapt er ook niks van als jij zo geirriteerd tegen dr doet en wordt daar waarschijnlijk alleen maar dwarser van.
fiekhe schreef:Je moet niet boos worden op dat meisje omdat het bij haar wel lukt met de pony en bij jou niet! Sorry hoor, maar dat vind ik echt geen reden. Ik kan begrijpen dat dat niet leuk is voor je, maar je pony zal er vast wel een reden voor hebben! Ookal is zij 9, zij doet toch iets wat je pony leuker vindt. Je kan vast wat van haar leren! En ja hoor, ook van jongere mensen kan je leren
. Als jij zegt dat je je pony zat bent, wordt je wsg ook vaak kwaad op haar etc? Daar wordt je pony alleen maar lastiger van. Da's een vicieuze cirkel. En die moet je doorbeken. Ofwel door je pony weg te doen (naar dat meisje bv) Ofwel door je anders te gedragen tgo je pony. Ga grondwerk doen, wees geduldig, respecteer je pony, blijf ten allentijde kalm etc etc. Zoek goede hulp om je pony beter te leren begrijpen.
TurdusMerula schreef:ja ik hoop het maar ik wil de opzich niet verkopen alleen ik vindt het zo verveldend dat ze zicht zo gedraagtEn: nu ik de berichten lees die tussen het plaatsen van mijn bericht door zijn gegaan, geloof ik niet dat jij je pony zat bent. Je bent haar tijdelijk zat.![]()
Volgens mij wil je haar uiteindelijk niet kwaad, zit je alleen met frustraties.
Het zal doorzetten worden en zoeken naar een goede weg, maar ik weet zeker dat jullie weer vriendjes kunnen worden.
Maar ik heb erom gelachen en dat meisje een compliment gegeven (en inmiddels loopt hij bij mij gelukkig ook weer wat makkelijker aan de teugel). Citaat:waarom is mijn pony lief bij haar en niet bij mij.
Citaat:Het liefst hadt ik der een knal voor der reet gegeven
elanor schreef:Citaat:waarom is mijn pony lief bij haar en niet bij mij.
En dan zeg je over een les die -in principe- prima ging:Citaat:Het liefst hadt ik der een knal voor der reet gegeven
Wel, ik kan het antwoord wel raden...
Als ik zó over m´n pony zou denken, er zo naar toe zou gaan en op internet zou zetten dat ik ´haar zat ben´, zou het lieve dier terecht al lang verkocht zijn!
Maak het even een beetje zeg... Je hebt potdoppie een pony! Daar moet je trots op zijn, van houden en mee kunnen lachen. En als jou dat niet lukt, gun dat dier dan maar een beter huis.
Even een dipje heeft iedereen wel eens, dat kan ook best, maar dat je het al zo uitstraalt naar je pony vind ik niet kunnen. Lees dat stukje wat je zelf schreef over die les nou eens over, gaat toch echt nergens om?
Oplossing ligt voor de hand: think positive, vraag misschien wat begeleiding van een ervaren persoon en geniet (weer) van je pony. Neem morgen een appel mee, zeg ´sorry´ en begin opnieuw!
Helma_Amber schreef:Ik denk inderdaat dat ik toe ben aan een grotere pony die ik egt wat kan leren deze pony die ik nu heb is 1.20 maar ik ben rusig aan het zoeken naar een andere baas die ik kan vertrouwen en dat ik er altid mag mag blijven zienfiekhe schreef:Je moet niet boos worden op dat meisje omdat het bij haar wel lukt met de pony en bij jou niet! Sorry hoor, maar dat vind ik echt geen reden. Ik kan begrijpen dat dat niet leuk is voor je, maar je pony zal er vast wel een reden voor hebben! Ookal is zij 9, zij doet toch iets wat je pony leuker vindt. Je kan vast wat van haar leren! En ja hoor, ook van jongere mensen kan je leren
Het staat er idd een beetje verwarrend, maar ze bedoelt dat ze boos wordt op de pony en niet op het meisje.
Ik heb het idee dat jij, nu je wat ouder wordt en je hebt je pony al een tijdje, dat je wat meer van je pony gaat vragen. Misschien vind je pony het moeilijk en wil dat niet meer. ik weet niet wat je dressuurmatig doet met je pony?