Rits gaat tijdens rijden vanzelf open?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Joyce

Rits gaat tijdens rijden vanzelf open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 17:13

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden ritsen in de voorkant van mijn leren laarzen laten zette bij de schoenmaker.
Maar na een half uurtje rijden gaan de ritsen zo'n cm of 8 open. Hoe kan ik dit voorkomen? Ligt dat aan de ritsen of misschien ergens anders aan?

ielsjj_

Re: Rits gaat tijdens rijden vanzelf open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:14

woow nog nooit mee gemaakt, ja ze zijn wel een paar keer gescheurt maar nog nooit echt open gegaan. ik had ermee terug gegaan

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:18

de rem van de rits zal kapot zijn. dit is een bekend probleem, vroeg op laat krijgen ze hier allemaal last van.

Je zou kunnen overwegen een (leren) lipje over het bovenste stukje van de rits te laten maken die de laars bijelkaar houdt.

Doqo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:33

ingvdh schreef:
de rem van de rits zal kapot zijn. dit is een bekend probleem, vroeg op laat krijgen ze hier allemaal last van.

Je zou kunnen overwegen een (leren) lipje over het bovenste stukje van de rits te laten maken die de laars bijelkaar houdt.

Hier ga ik mee in

susan_1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:14

ingvdh schreef:

Dat heb ik, bij mn rectiligne laarzen..
Maar helpt niet echt hoor!
De rits gaat evengoed gewoon open

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:24

Ik had hetzelfde probleem (wel geen 8cm maar toch) en bij mij hielp het lipje erop wel.. Ligt er misschien aan hoe strak je dat laat zetten?