knuffelen of praten tegen je paard 'penny'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

knuffelen of praten tegen je paard 'penny'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 15:27

Hoi!

Ik zelf praat veel tegen mijn paard, en kan er ook echt van genieten gewoon te aaien, knuffelen en troetelen. Nu was ik benieuwd naar jullie mening hierover. Doen jullie dit zelf ook, of vind je het onzin? en zoja, waarom dan? Brand los zou ik zeggen!

tanya89

Re: knuffelen of praten tegen je paard 'penny'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:29

Ik knuffel graag met Des, en ik praat ook tegen haar Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:30

Ik praat ook veel tegen mijn paarden. Bijvoorbeeld tijdens het poetsen, of als ze tijdens het rijden ergens van schrikt (of als ik denk dat ze ergens van gáát schrikken) praat ik tegen haar zodat ze zich op mijn stem focust ipv het 'iets' wat dan eng is.
Ik vind het geen onzin, een stem is voor een dier ook iets waar hij je aan herkent, dus waarom zou je het dan niet gebruiken? Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:34

Zelf praat ik ook veel tegen mijn paarden. Wanneer ze iets niet goed doen, maar nog veel belangrijker: wanneer ze iets WEL goed doen.
Ook vind ik het belangrijk dat je paard weet dat je trots op hem/haar bent en dat merken ze echt wel.

Knuffelen ligt denk ik een beetje van het paard af. Mijn ruin vindt het heerlijk, mijn merrie heeft er geen geduld voor. Maar als het paard het lekker vindt, waarom niet?
Onzin is het ook niet. Paarden hebben in de kudde ook vriendschappen en daarbij wordt ook gekrabd en geknuffeld.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:36

Ik praat zelf tegen Zaza, en de ezels. lekker knuffelen enzo. Ja zo als judje het al zegt Waneer je paard wel iets goed doet zekker praten en knuffelen. En of je paard er van houd. Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:37

Ik ben het eens met Judje, het paard moet knuffelen ook leuk vinden(en dan wordt je zelf ook blij als ze je neusje tegen je aandrukken of lekker op je gaan hangen Tong uitsteken).
Polly vond het eerst ook nooit leuk, geen geduld want ze wou eten oid., maar nu wil ze soms toch wel even knuffelen Ja

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:38

Ik hou ervan om mijn paad lekker te knuffelen en ik heb hele gesprekken met hem! Niemand die me dat afneemt Lachen

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:38

Haha dan zou ik ook een Penny zijn! Vork
Knuffel en praat altijd tegen mijn paard en pony !

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:39

ik zie mijn paardje alleen in het weekend vanwege school en als ik dan vrijdag bij haar ben banketstaaf ik haar oren van haar hoofd Tong uitsteken en dan doe ik haar lekker uitgebreid poetsen en dan ga ik lekker tegen haar aanstaan en lekker knuffelen..

ik vind dit egt niet penny achtig hoor!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 15:44

ja je ziet soms wel mensen die heel zakelijk met hun paard omgaan, vaak wedstrijdruiters (niets tegen wedstrijdruiters, zeg ook zeer zeker niet dat alle wedstrijdruiters dit doen!), hun paard snel poesten en opzadelen en rijden maar, zonder een woord of aai..Misschien dat ze meer prestatiegricht bezig zijn, dat dat scheelt? Ik vind het leuk dingen te bereiken, maar nooit ten koste van de band met mijn paard..Ik zou dit zelf iig niet kunnen, ik vind het heerlijk te troetelen, en denk dat veel paarden dit ook fijn vinden..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:53

ik vertel ook hele verhalen tegen mijn paard hoor...(tegen mijn hond ook trouwens) lekker handig die zeuren tenminste niet terug hi hi...En lekker knuffelen mag toch ook op zijn tijd..
vind niet dat je daar penny voor moet zijn, gewoon een dierenvriend....

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:56

ik hang hele verhalen op tegen m'n paard, en hij zeikt iniedergeval niet terug Haha!.
ook knuffelen we lekker op zn tijd hoor.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:58

hmm...het moet denk ik gewoon een beetje in je zitten. denk dat het niet zoveel te maken heeft met wedstrijd ruiter zijn of niet. Ik heb ook altijd hele verhalen tegen de paarden, zowel als ik erop zit als als ik ernaast loop. Terwijl de eigenaresse juist als ze gaat rijden heel stil wordt door de concentratie, die wijzen we er juist op dat ze af en toe 'goedzo' moet zeggen Haha! . En we rijden beiden wedstrijden!

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:02

hmmmz moet eerlijk toegeven dat ik het ook best es leuk met ze te knuffelen Lachen (aangezien het vooral meisjes zijn hier, bestaan er ook jongens die ze wel knuffelen Tong uitsteken)
Praten doe ik niet veel met ze alleen met poetsen en op/afzadelen. Tijdens het rijden alleen om gerust te stellen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:03

Dat vind ik geen Pennyacties (tenzij je natuurlijk allemaal snoepjes geeft, hem helemaal mooi versierd en hem platknuffelt Tong uitsteken )

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:05

Ik lül hele verhalen tegen mijn paarden. Merk dat mijn veulen daar heel duidelijk op reageerd. Als ik veel tegen haar praat (op kleuterniveau Sigaar ) let ze veel beter op wat ik doe. Dat hebben ze alle drie wel, maar vooral Vendetta is daar heel fanatiek in.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:07

ik praat tegen mn paard. knuffelen houd ze niet zo van, kriebelen daar in tegen wel. Lachen

vooral aan het praten onder het rijden, als ze wat goed doet en ook wanneer ze dat niet doet.

mardeleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:08

Knuffelen en praten.
Ik vertel mijn verzorgpony hele verhalen

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:09

Heerlijk vind ie het! Meestal staat ie dan te slapen maar als ik dan wat tegen m zeg draaien zijn oortjes mijn kant op! Hij kent al mijn geheimen...
En knuffelen vind ie ook ok, maar een kusje krijgen oh nee!!!Dusss neej vind het niet echt penny achtig!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:12

Ik praat heel veel, serieus, grappig, of kinderlijk Nagelbijten / Gniffelen
knuffelen doe ik heeeeeeeel veel..
Ja ja, mijn paarden zijn echt mij kindjes...

Nagelbijten / Gniffelen

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:14

haha ik vertel ook echt hele verhalen.. Ben ik helemaal verdiept in mijn paardje en ons 'gesprek', die ik opeens dat er iemand staat te luisteren, kei voorschut haha Tong uitsteken
tijdens het rijden klets ik nu ook hele verhalen, maar is een jong paard dus heeft nog enig nut Tong uitsteken
vind het heerlijk om met ze te kroelen, en 'mijn' paarden vinden het ook alldrie fijn gelukkig, mijn fries kriebelt zelfs fanatiek terug. zodra ik de stal in kom begint ze al met haar lippen op mijn schouders te friemelen haha, als ze in de rui is is het al helemaal erg..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:15

Ik doe het ook en ik vind het niet penny, en als het penny is ''I'll be proud to be a Penny'' Nagelbijten / Gniffelen
Ik vertel hele verhalen soms hoor Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:17

Mijn Pony is een regelrechte knuffelkont.
Als ik de wei in komt, schiet ze direct in galop en rent ze al hinnikend in m'n armen om een dikke knuffel te halen.

En zo kan ze met gemak 3 uur blijven 'hangen' bij me, gewoon voor de gezelligheid.

Ik denk dat ik al met al meer tijd aan knuffelen, poetsen, gesprekken en samen hangen en wandelen kwijt ben, dan aan het rijden. Ik vind rijden ook bij zaak. Ze lopen hier in de kudde 24/7 lekker buiten op een grote weide, dus het is ook geen noodzaak om iedere dat perse erop te klimmen.

Gewoon lekker met je paard bezig zijn is ook tof!
We gaan ook heeeel vaak samen wandelen ipv rijden.

Fucsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:28

ik vind poetsen en soms invlechten ook leuk om te doen. Ook wandel ik wel eens met mijn paard samen met een vriendin en haar paard. Ik vind het dus echt niet penny. Alleen rijden en verder niks met je paard doen vind ik maar saai! Knipoog

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:31

Haha Lachen
Ja ik hou ook hele gesprekken met haar. Haha! vooral tijdens het rijden:

''Iets meer verzameld, kom op, hup! jaaa goed zo!.. en Gálop .. braaf zo, zo door gaan.. Super!
rRstig aan, iets langzamer.. hoooo maar... braaf '' Clown

zo gaat dat ongeveer Koe

Maar ik vind dat niet penny, het is gewoon praten Lachen dat zakelijk enzo vind ik niks aan, je bent toch een team met je paard? Ze verstaan je misschien niet letterlijk, maar meestal hebben ze wel door wat je bedoeld.

Penny is dit: als een meisje van 8 tegen haar shet zegt: '' Ja hé ? wij gaan zo even een mooie GP proef rijden! je moet wel goed appuyeren want anders krijgen we geen 10.. en dat zou heel stom zijn want jij bent een heel erg mooi Lachen ''

Sorry ben even heel erg melig Koe