ik wil van de winter mijn paard gaan scheren, moet hij dan een halsdeken op ?
en zo ja wat voor een soort deken?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lowara schreef:wat ik deed vorig jaar ( en dit jaar weer) mijn paard was geschoren, stond in weer en wind minimaal 12 uur per dag buiten in de winter en had een onderdeken en een staldeken op. zodra ze de weide inging, deed ik een omgevoerde regendeken op met lange hals tot achter de oren. echt perfect, paard had er geen last van, op stal ging de deken af zodat de hals helemaal vrijw as, en ze kon zo zelfs in de meest harde stormen en regen/sneeuwbuien in de weide staan compleet gladgeschoren zonder het koud te krijgen.
Witoto schreef:Ik gebruik al jaren halsdekens in de winter voor mijn paarden als ze geschoren zijn. Sinds vorig jaar hebben wij de dekens van Anky met hals, nooit last gehad met het uitvallen van de manen. Daarvoor anders ook niet. Onze paarden gaan overdag een paar uurtjes naar buiten en zo blijven ze met minder weer ook lekker warm en dun in het haar.. Ze krijgen nog wel wat vacht hoor, maar niet zo dik meer.