Wie kan mij meer info en tips geven over het bouwen van 3 paardenstallen met luifel = 4.20 m x 9.30 m= 39,06 m2 bij ons aan huis achter op het erf.
We wonen op de rand van een dorp en mijn eerste buren wonen 50 meter verderop.
Ik heb er momenteel al een zeecontainer staan voor 2 paarden. Hierover heb ik al schrijven gehad van de gemeente dat ze dit voorlopig (!!!) gedogen.
Er is in onze gemeente geen goed ( volgens mij helemaal niet) bestemmingsplan voor hobbyboeren/ particulieren met paarden etc.
Verder wil ik beroepsmatig paarden gaan masseren, dit zal veelal op lokatie zijn en ook wil ik thuis een plek hebben voor een paard die tijdelijk in training kan komen voor een maand uiterlijk twee maanden training en/of revalidatie. En verder zal de stal fungeren als wachtstal en met slecht weer als behandelruimte.
Dit is in ieder geval hoe ik het in mijn hoofd heb en ik het graag zou willen.
Kan ik een stal bouwen op basis van het beroep wat ik ga uitoefenen ? En heb ik daar nog andere vergunningen voor nodig.
De reden dat ik hier mijn vraag op bokt zet en niet bij de gemeente zit is dat ik met de gemeente slechte ervaringen heb en ook zeker geen slapende honden wakker wil maken, ik wil ook niet mijn container kwijt.
Ik hoor graag jullie ervaringen, tips en andere bevindingen die me verder kunnen helpen.