Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nibbit schreef:Je mag in principe doorrijden, maar je zal geen hoge punten krijgen als de jury echt vind dat ie onregelmatig loopt.
Ik zou kiezen voor het paard, een jury zegt het niet om je te pesten...
Twijfel je zelf toch ga dan de 2e proef in en wacht dat af

Psydoxy schreef:Ja, ook meegemaakt.... de eerste proef heb ik mogen uitrijden, maar toen kwam de jury dat het paard niet echt lekker liep. Op de vraag 'Maar op welk been is ze dan kreupel', kon ze geen antwoord geven.
2de proef gestart en niet eens een opmerking dat het paard niet zuiver zou zijn. Het blijft toch een moment opname.
en zal daar geen uitspraken over doen Nibbit schreef:Je mag in principe doorrijden, maar je zal geen hoge punten krijgen als de jury echt vind dat ie onregelmatig loopt.
Jasmijn schreef:Uit het disciplinereglement dressuur:
Artikel 137-16
Kreupelheid.
In het geval van uitgesproken kreupelheid van het paard, deelt de (voorzitter van) de jury de deelnemer direct mee dat deze wordt uitgesloten. Tegen deze beslissing is géén beroep mogelijk en de deelnemer dient onmiddelijk af te stijgen en met het paard de ring te voet te verlaten.
astrid schreef:Mijn dochter heeft gisteren wedstrijd gehad en is tijdens de proef bij de jury geroepen.
Zij liet weten dat we moesten stoppen met de proef ivm dat ons paard onregelmatig zou zijn.

runningkawa schreef:Maar zoals crosskip zegt, redeneren dus nog lang niet alle jury's
Die denken meer te weten als sommige ruiter die hun paard toch ook wel kennen