Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sexy_back schreef:@ caspers: weet ik maar daarom houd ik meer van springen... gooi je er een balk af dan is dat duidelijk jou fout en niet die van een jurylid... snap je wat ik bedoel?
bij springen is het je eigen verantwoordelijkheid bij dressuur is het afwachten of de jury zn verantwoordelijkheid neemt...
(als jurylid moet je naar "jouw" bak kijken en niet naar andere paarden)
Maargoed dat wilde ik even duidelijk maken. Het hoort natuurlijk niet dat een jurylid dit zegt. Maar soms kunnen ze ook niet alles zien.

casperrr schreef:soms geven ze commentaar en hoor je 'zou je bij punt 1 het volgende commentaar op willen schrijven: '
Zo doen ze het bij mij ongeveer.
Scum schreef:Het is absoluut niet de bedoeling dat je mee gaat jureren. Je bent alleen aangesteld als schrijver. De jury zegt een punt en geeft ook zoveel mogelijk commentaar. Het enige wat je hoeft te doen is dat opschrijven, zijn naam en nummer op de coupon zetten en evt controleren of je ook daadwerkelijk 30 onderdelen hebt ingevuld.
Als je 30 combinaties in de ring krijgt is het een illusie om te denken dat de jury 30x30 onder delen helemaal goed heeft gezien. Er kan altijd een misser tussen zitten. In het geval dat de jury het niet gezien heeft moet hij gewoon het gemiddelde van de proef aanhouden. Als het gemiddelde rond de 6 ligt dan wordt het gemiste onderdeel ook een 6.