Trap voor me sokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Trap voor me sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:22

Wat ik vandaag toch had?
ik was dus bezig met het op zadelen.
en een meisje die een manegepony aan het op zadelen was stond op een meter afstand haar pony
op te zadelen.
ze wil haar cap op doen maar laat gewoon haar pony los.
dus die pony stormt op mij en larissa( paard ) af draait zijn kont en begint te trappen dus
ik ben snel een open stal in geholt maar mijn paard stond daar dus nog en heeft zich
gelukkig los uit het halster kunnen rukken. ik dus roepen pak je pony!
ik was zo geschrokken dat ik trillend de stal uit kwam en echt even boos op het meisje werd.
daarna natuurlijk mij wel verontschuldigt.maar ik was echt geschrokken.
is bij jullie ook wel zo iets gebeurt of laten jullie ook altijd je paard gewoon los staan ?

gr eline.

Edit: typ typ typ foutjes Lachen
Laatst bijgewerkt door xEline op 07-09-07 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xEline

Re: Trap voor me sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:22

Volgens mij staat die in de verkeerde rubriek

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:24

Mijn paarden staan altijd los.. en weten ook dat ze absoluut stil moeten blijven staan.. lopen nooit weg.. Knipoog

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:37

xEline schreef:
Wat ik vandaag toch had?
ik was dus bezig met het op zadelen.
en een meisje die een manegepony aan het op zadelen was stond op een meter afstand haar pony
op te zadelen.
ze wil haar cap op doen maar laat gewoon haar pony los.
dus die pony stormt op mij en larissa( paard ) af draait zijn kont en begint te trappen dus
ik ben snel een open stal in geholt maar mijn paard stond daar dus nog en heeft zich
gelukkig los uit het halster kunnen rukken. ik dus roepen pak je pony!
ik was zo geschrokken dat ik trillend de stal uit kwam en echt even boos op het meisje werd.
daarna natuurlijk mij wel verontschuldigt.maar ik was echt geschrokken.
is bij jullie ook wel zo iets gebeurt of laten jullie ook altijd je paard gewoon los staan ?

gr eline.

Edit: typ typ typ foutjes Lachen

mijn paarden staan altijd los maar die kennen elkaar en weten wat de bedoeling is. Vind het beetje
raar dat het meisje dat zomaar doet terwijl het kan dat die ponys elkaar niet mogen... ik tril ook
altijd even als er zoiets gebeurt hoor Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:44

Sja zoiets verwacht je natuurlijk niet. Het andere meisje wist dat vast ook niet, misschien had ze nog nooit op de pony gereden, of is de pony normaal wel braaf.
Ik laat mijn paard altijd gewoon los staan, hij loopt braaf achter me aan.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:30

dat zit idd ook bij mij in de opvoeding en nieuwe manege meisjes kijken er vaak erg van op dat ze niet het halster om de hals hoeven te doen oid. Wel proberen ze in het begin alstijd weg te komen maar na oefening en beloning zijn ze toch wel bereid geduldig te blijven staan.

xLindsayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:34

bij ons op de manege staan alle paardjes op stal borstelen en opzadelen.

Cookie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:43

ik heb nog niet zo veel ervaring met parden dus ik zou het paard nooit zomaar los laten staan, waar ik nu af en toe rijd laten ze het paard ook niet zo maar los staan.

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:55

Misschien dat dat meisje ook nog niet heel bekend is met paarden, ik kan me best voorstellen als je nog niet zo lang rijdt je bij sommige dingen niet zo goed nadenkt.

Natasjaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:22

Paarden horen gewoon niet los te staan, hoe goed je je paard ook denkt te kennen, als er eentje vandoor gaat volgt die vanjou ook.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:23

Westenwind schreef:
Mijn paarden staan altijd los.. en weten ook dat ze absoluut stil moeten blijven staan.. lopen nooit weg.. Knipoog

Totdat er één schrikt... Boos!

Zeg nooit NOOIT.

Wat jij doet is erg dom. Het kan jou ook gebeuren, hoe lief je paarden ook zijn, en hoe goed je ze ook denkt te kennen en vertrouwen. Maar paniek = paniek en dan willen ze maar 1 ding: vluchten !!!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:16

Wij laten ze nooit los staan. Als we het hoodfstel aan doen, gaat het halster om de nek. Als ik men cap nog op moet zetten, steek ik een arm door de teugels,... Ik ben er zeker van dat dat meisje haar pony niet te snel meer zal loslaten
Wel geen leuke ervaring voor jou

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:20

Westenwind schreef:

hier hetzelfde. Zelfs als ik op een wedstrijd kom staat die los naast de trailer (waar ik bij ben) Nagelbijten / Gniffelen mensen kijken dan echt raar.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:00

Die van mij staat ook los, maar kan niet ver weg rennen en geen andere paarden, mensen of pony's verwonden. Ik heb alleen liever dat ie schrikt zonder dat ie zn nek vernachelt, dan dat ie vast staat en wel een grote druk in zijn nek krijgt, maar op plaatsen waar andere mensen, paarden en/of pony's zijn en op plaatsen waar paarden het terrein af kunnen vind ik het niet kunnen.

Maar inderdaad, waarschijnlijk heeft dat meisje er niet eens bij nagedacht, maar die weet dat waarschijnlijk ook wel voor de volgende keer te onthouden. We hebben denk ik allemaal moeten leren onder andere door fouten te maken.

Violet_Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:42

Ik laat mijn paard ook altijd los staan als ik dr opzadel en zo, maar dan staat ze gewoon op ons eigen terrein en dan kan ze nergens naar toe Haha!
Als er meerdere paarden bijstaan, of als we ergens anders zijn dan bij ons, dan zet ik dr wel gewoon vast.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:58

Toen ik vroeger ook in een manege reed, is dat ook al eens gebeurd;
Een paard probeerde de ruiter tijdens het opstappen te bijten en het meisje gilde en liet los...
Het paard schrok van haar gegil naar de andere paarden waar al (beginnende) ruiters opzaten. (->kuddedieren)
Het moest maar weer een gebeuren; Het paard kwam niet overeen met het andere en steigerde en het meisje viel eraf...
Dan rende het nog stevig door de piste en iedereen wachtte paniekerig af... (ondertussen probeerde ze hem te vangen)
Het kan ook gebeuren dat je hem juist niet vast hebt wanneer het paard schrikt...

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:10

Zegt me altijd meer over de slechte manege dan de manieren van het meisje.
De meeste manege ponys die ik gezien heb zijn knettergek gemaakt. Voorbeeld:
Zowat alle paarden en pony's van de manege haten een van de instructices. Die moet dus ook niet proberen in de bak te gaan staan les te geven. Dan wordt ze verrot getrapt. 1x was het mis gegaan. De pony zag n kans ging vol in zn achteruit en heeft dr wat flike klappen verkocht.
Wat ik ook raar vind is dat die kinders tegen de achterbenen/kont van het paard moeten blijven staan als er een ander paard lang moet. Heb t vaak mis zien gaan. Dat de paarden alsnog gaan vechten met elkaar. Sta je dan als 6-12 jarig meisje. Zo onervaren als wat. Ik denk dat zon meisje nieteens zo snel durft iets te doen. Die schrikt en heeft weinig ervaring met dit soort situaties.

Tuurlijk moet je je paard niet een lange tijd los laten staan. Maar tis toch vd gekke af als je nieteens ff je paard los kan laten om je cap op te doen? Een klusje van 20 sec.

Mijn vz paard laat k heel vaak ff los staan. t ergste wat kan gebeuren is dat ie naar de hooibaal die 2 meter naast m staat loopt. Trappen zou ie nooit doen, en ik weet bijna zeker dat geen een paard op onze stal zulk gedrag vertoond. Ze hebben er geen rede toe.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:13

Ik snap je titel niet Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou alleen niet mijn paard laten staan, maar mijn paardje staat altijd los dus die had ik zo mee kunnen trekken, die open box in Tong uitsteken
Bij ons op stal zijn de paarden bwt niet zo agressief..

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 15:06

ik wist ook geen titel wahah dus dat kan wel kloppen, zelf is het ook een slechte manege vind ik hoor als je er de eerste les komt is het zo jij mag op die en zadel je pony maar even op die kinderen kunnen dat niet en dan loopt er ook niemand rond

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:24

Lijkt me inderdaad niet echt handig dat ze op de manege kinderen op laten zadelen die er pas net rijden. Maar je paard heeft er niets aan overgehouden?
Ik zadel zelf altijd op stal op en soms buiten aan de poetspaal, maar daar laat niemand zijn paard/pony alleen staan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:20

als dat paard niet stil kán staan mag ze dat ook niet doen

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 18:53

Jimb0o schreef:
Lijkt me inderdaad niet echt handig dat ze op de manege kinderen op laten zadelen die er pas net rijden. Maar je paard heeft er niets aan overgehouden?
Ik zadel zelf altijd op stal op en soms buiten aan de poetspaal, maar daar laat niemand zijn paard/pony alleen staan.

nee gelukkig heeft ze niks volgens mij was ik de aansteller die ging trillen haha Tong uitsteken

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:55

Westenwind schreef:

die van mij ook