Marktplaats: niet nagekomen afspraak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Marktplaats: niet nagekomen afspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 11:55

Ik krijg het vermoeden dat ik ben opgelicht via marktplaats voor 15 euro. Het gaat me niet om het geld (het is maar 15 euro, dat overleef ik wel) maar om het principe. Ik wil het er liever niet bij laten zitten!
Wat kan ik ondernemen?

Het verhaal:
Op 28-07-'07 zag ik een advertentie staan op marktplaats waarin onder andere een witte Harry's Horse pad aangeboden werd voor 10 euro excl. verzendkosten.
Ik vond dit wel een erg mooi prijsje en ik besloot de persoon te mailen. We waren er na 3 mails over uit dat ik de pad voor 15 euro incl verzenden mocht overnemen.
Op 30-07 heb ik het geld overgemaakt en de pad zou uiterlijk op 02-08 op de post gedaan worden, hier heb ik op 01-08 een bevestiging van gehad, ze zou hem de volgende dag op de post doen. Op 04-08 zou ik een wedstrijd hebben, dus ik wachtte op de pad. Op 07-08 had ik nog steeds niets ontvangen en heb ik gemailt om te vragen of ze misschien vergeten was hem op de post te doen. Ik kreeg op 08-08 een mail terug dat ze nu een weekje op vakantie was en dat ze haar moeder gevraagd had de pad op de post te doen. Ze zou vragen of haar moeder het vergeten was en zou zorgen dat de pad zo snel mogelijk bij me zou komen.
Ik heb terug gemailt dat het ok was, kon gebeuren. Vanaf dat moment heb ik er even niet meer aan gedacht, omdat ik een wedstrijdpauze had ingelast.
Toen ik er na ongeveer 2 weken weer aan dacht, heb ik meteen een mail gestuurd op 20-08. Hier in heb ik gezegd dat ik de pad nog steeds niet heb ontvangen, of ze het misschien is vergeten en dat ik er nu behoorlijk van begin te balen, omdat het al zo'n tijd geleden is. Hier kreeg ik op 25-08 een reactie op dat ze het al een tijd geleden op de post had gedaan en dat ze eens zou informeren bij het postkantoor.
Ik heb even gewacht met reageren, om haar de tijd te geven te gaan informeren en mij een mail te sturen. Tevergeefs..
Daarom heb ik op 05-09 een mail gestuurd dat mijn geduld op was en dat ik van haar verwachtte dat ze mij het geld terug zou overmaken. Ik heb mijn rekening nummer gegeven, maar wederom niets van haar gehoord.
Ik heb haar vandaag, 07-09 een mail gestuurd waarin ik heb gezegd dat ik nog 5 dagen zou wachten en dan actie zou ondernemen.

Farouche

Re: Marktplaats: niet nagekomen afspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:57

Als ik jou was zou ik haar dan wel even aangeven bij Marktplaats zelf Knipoog

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 11:58

En hoe doe ik dat? Ze heeft de advertentie al verwijdert namelijk.

Girlgamer

Re: Marktplaats; niet nagekomen afspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:58

Dat is balen zeg. Maar wat kun je eraan doen.
Ik neem aan dat het een pakket was, dan zou ze nog een track & trace nummer moeten hebben (als ze het papiertje niet heeft weggegooid, en als hij daadwerkelijk verstuurd is). Succes. Dit zijn echt frustrerende situaties.
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 07-09-07 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:58

Die smoes van 'ik was op vakantie en me moeder zou hem opsturen' die hoor je wel vaker van mensen die opgelicht zijn op marktplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:59

Aangeven bij Marktplaats idd. Dat is denk ik het enige wat je kunt doen.. Als je haar gegevens hebt kunnen zei er wel wat mee.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:59

Volgens mij is dit niet toegestaan op bokt maar dat weet ik niet zeker. Wat ik zou doen is even naar http://www.kopersbelangen.nl gaan en daar je verhaal doen. Hun helpen je dan verder opweg, je kunt daar eerst ook wat andere zaken lezen van andere mensen zodat je een beeld krijgt van de informatie en hulp dat ze je daar geven.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:02

LadyElmira was me net voor, ik wilde ook kopersbelangen.nl aanraden. Ik denk dat je daar meer mee kunt als marktplaats zelf, die doen vaak niets aan dit soort praktijken.

Ook al is het 'maar' 15 euro, het is wel 15 euro voor gebakken lucht..

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:03

Als ze het verstuurd heeft als pakketje heeft ze idd een nummer gekregen. Ik bewaar echt altijd de briefjes als ik iets verstuur. Maar als ik jou was zou ik even aan haar vragen wat het nummer is (als ze het verstuurd heeft), dan kan je het via internet nakijken.!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:19

Leer voor de volgende keer: gewoon gaan halen. Je kunt ver rijden voor de 15 euro die je nu kwijt bent.
Dat je voor een dekje niet van A'dam naar Maastricht rijdt, best, maar doe dan geen zaken in Maastricht................

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:21

je krijg een pakketno als je je pakje inlever bij het postkantoor.
Als ze dat heeft en je geeft dan weet je dat ze het op de post gedaan heb en zodra ze dat je niet kan geven kan je er donder op zeggen dat ze het niet gedaan heeft.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:28

Weet je inmiddels al meer?

Je kan het ook bij www.internetoplichting.nl melden, die helpen je goed Ja Zolang je maar wel actie gaat ondernemen, want dit kan gewoon echt niet.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:30

Wat klinkt dit me bekend in de oren, was er een tijdje geleden niet een hele zaak over een stel dat in HH pads handelde voor zeer schappelijke prijzen en de afspraken niet nakwamen?
Dat ging ook via marktplaats, er waren diverse gedupeerden.

* gaat even zoeken..

edit:
Kijk anders even rond op http://www.internetoplichting.nl en http://www.opgelicht.nl

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 15:39

Nee ik weet nog niks meer. Nog geen reactie e.d. gehad. Ik ga er vanavond even goed voor zitten en het bij verschillende sites melden.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:42

Ik kan me herinneren dat er hier toen ook een topic over heeft gelopen, kan het alleen niet vinden..
Misschien weet iemand welke ik bedoel?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:45

als ik iets koop op makrtplaats zeg ik er meestal meteen bij : ik wil het voor dan thuishebben, anders mijn geld terug. Als het zo lang duurt hoeft t voor mij namelijk niet meer. En ja die smoesjes, zelf zou je het toch ook niet vergeten? het gaat wel over geld..ik zou me dan schuldig voelen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:46

heb je geen track en trace code?
krijg je dus altijd als iets verzonden is via pakketdienst

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:40

dorienkee schreef:
als ik iets koop op makrtplaats zeg ik er meestal meteen bij : ik wil het voor dan thuishebben, anders mijn geld terug. Als het zo lang duurt hoeft t voor mij namelijk niet meer. En ja die smoesjes, zelf zou je het toch ook niet vergeten? het gaat wel over geld..ik zou me dan schuldig voelen

Hoe wil jij geld terughalen bij de verkopende partij???

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:03

Heeft ze wel een vast (traceerbaar) e-mailadres?
Dat is voor mij een voorwaarde wanneer ik iets via marktplaats koop en laat versturen. Hotmailadressen e.d zijn niet traceerbaar. Planet @home ed wel.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 16:42

Lynn_Nikita schreef:
heb je geen track en trace code?
krijg je dus altijd als iets verzonden is via pakketdienst

Ik hoor niets meer van haar, dus ook geen track trace code...

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:43

je kunt het melden bij marktplaats en verder is het eigen risico en kun je helaas niks doen.. is je eigen schuld zeggen ze dan

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:46

dan zou ik er vanuit gaan dat je idd opgelicht bent...
zelfs voor die €15 zou ik alles inlichten wat ik maar kon vinden... marktplaats, kopersbelangen etc...
verder zou ik goed haar rek bewaren... als het goed is heb je ook een naam en woonplaats, voor het overmaken...
uitzoeken waar ze woont en wat haar huis adres is...
dan even een telefoontje eraan wagen... doet wonderen Knipoog

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 17:01

Liezel1 schreef:
dan zou ik er vanuit gaan dat je idd opgelicht bent...
zelfs voor die €15 zou ik alles inlichten wat ik maar kon vinden... marktplaats, kopersbelangen etc...
verder zou ik goed haar rek bewaren... als het goed is heb je ook een naam en woonplaats, voor het overmaken...
uitzoeken waar ze woont en wat haar huis adres is...
dan even een telefoontje eraan wagen... doet wonderen Knipoog

Ik heb al geprobeerd te kijken bij detelefoongids.nl maar niets te vinden helaas :S
Dus ze hebben een geheim telefoonnummer, of ze heeft een rekening waarvan de naam en woonplaats niet klopt...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:31

dat laatste kan volgen mij niet...
als dat niet met elkaar klopt, dan komt je betaling retour meen ik...

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:33

bah wat vervelend!
zou inderdaad melding doen!
hehe ik heb nog 2 harry horse pads te koop nieuw die moegen voor 10 euro excl ook een mooi prijsje!