Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar toch wel een Parcours van 1 meter
.
!!

Giorgio_x schreef:je ziet ze ook zonder hoor!! ze rijden niet allemaal met, maar je heb tgelijk de meeste doen het wel. DE springruiters gebruiken hun sporen eigelijk verkeerd als je kijkt waar sporen voor nodig zijn, om de hulpen te verfijnen en te zorgen dat de hulpen in de dressuur duidelijker worden, en niet om te zorgen dat je paard 'sneller' gaat in het parcour. Ik heb altijd het idee dat de springers daar hun sporen voor gebruiken. Daarom heb ik ook veel meer respect voor de springers zonder sporen. Ik denk namelijk dat het nie tnodig is, een goed springpaard zou het ook wel zonder kunnen.
Malou_Jiska schreef:Ze hoeven toch geen specifieke hulpen te geven of zo?
)
Renee__ schreef:Lijkt me ook niet echt fijn, springen met sporen, je paard maakt een noodsprong en je prikt perongeluk...
vonneke schreef:Renee__ schreef:Lijkt me ook niet echt fijn, springen met sporen, je paard maakt een noodsprong en je prikt perongeluk...
oeeeee dan valt ie spontaan dood neer

Dept ook?
Miss87 schreef:Dan zijn die van mij allang dood [naam]Dept ook?
Kom op mensen.. Een paard kan echt wel wat hebben.

want dat is bijna 't resultaat als ik zonder sporen rij omdat ze dan nét voor de hindernis stoppen (en dan soms voetje voor voetje over de hindernis stappen omdat die toch maar laag is) en die sporen geven ze net even dat extra zetje om er wél over te gaan. Kim_H schreef:een paard voelt er toch niet superveel van als je een keer de sporen aanprikt...
casperrr schreef:Kim_H schreef:een paard voelt er toch niet superveel van als je een keer de sporen aanprikt...
Ze voelen een vlieg al uitstekend, als jij je paard correct heb getraind op een spoor voelt die dat echt wel
Je hóeft nog niet eens is je spoort er super hard in te prikken. Ik doelde op jouw stukje dat ze er 'toch niet superveel van voelen als een keer de sporen aanprikt.'

Als ze geen enkele reactie geven heb je iets (goeds) fouts gedaan....