fijne stal en rijlaars

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

fijne stal en rijlaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:46

Ik heb nu hele fijne laarzen van HKM heb ik voor weinig geld in de opruiming gekocht. Geloof 45 euro. Helaas is na 4 maanden de zool al helemaal los en dus ook niet meer waterdicht wat voor mij wel van belang is.

Ik ben dus opzoek naar vrijetijdslaarzen waar ik zowel mee kan rijden als mesten en door de blubber lopen.
Welke laarzen zijn daar heel geschikt voor?
Ik weet dat de laarzen van mh helemaal perfect zijn. Alleen zijn die hier dik 390 euro en dat vind ik echt te veel geld voor laarzen waar ik mee door de bagger loop.

silby

Re: fijne stal en rijlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:15

ik heb de MH sportive high rider
voor 179 eurie's ( of in die buurt) bij piaffe Knipoog
voldoen prima.
heb ze nu een jaar en er mankeert nog niks aan.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 00:36

Deze:

http://www.tackanory.co.uk/product.php?xProd=556

En die zijn ook nog eens thermisch voor de winterdag. Gegarandeerd warme voeten bij temperturen tot -30ºC Clown

Ik heb ze. Zitten als gegoten, nog makkelijker af te wassen dan rubber rijlaarzen, en ijzersterk voor het zware stalwerk. Na het uitmesten kun je meteen in het zadel springen. Ze zijn dan ook gemaakt om mee te rijden.

Gr. John Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 05:48

@musicjohn
Die zien er heel goed uit. Ik heb nogal gauw last in de winter van bevroren voeten.
Wat voor materiaal is het eigenlijk? Mijn buitenlandse talen zijn dramatisch slecht.
Kan ik ze via de site ook bestellen? Of zijn er ook verkooppunten van in nederland? En wat kosten ze?

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:00

Goedkoop zijn ze niet... rond de 80 euro. En als ze uit Engeland moeten komen dan komt daar nog verzendkosten bovenop.

Op het vaste land van Europa heb ik ze nog niet gezien. Maar die gekke Engelsen weten wel wat goed voor ze is. Ruitersport word daar zo'n beetje het meest bedreven van alle landen op de wereld, en het percentage (privé) paardenbezitters is daar het hoogst. Geen wonder dus dat je daar artikelen tegen komt die je hier niet ziet.

De laarzen zijn gemaakt van een speciaal soort neopreen (zelfde materiaal waar ook duikpakken van worden gemaakt) waardoor de laars thermische eigenschappen heeft en toch sterk en bijzonder soepel is, ook bij koudere temperaturen.

Je kunt hem inderdaad op die webshop bestellen, maar dan zou ik ze eerst even een mailje sturen. Misschien is er iemand in jouw directe omgeving die wel goed is met Engels?

Op dit moment ben ik aan het kijken of ik in contact kan komen met de fabrikant zodat ik de laarzen hier in Nederland kan gaan verkopen. Maar zover is het dus nog niet.

Succes!

Gr. John

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 09:36

Mijn vriend moet gelukkig regelmatig voor zijn werk in engeland zijn. Misschien dat hij ze mee kan nemen. 80 euro vind ik niet te duur. Ik wilde laarzen tot maximaal 200 euro. Want goedkope laarzen die na 4 maanden al stuk zijn vind ik ook niet handig.

@silby Ik ga ook even kijken op piaffe. Ik weet niet welke ik gezien had van mh maar vond ze wel stervens duur. Deze zijn ook nog leuk aan de prijs.
Dankje

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:11

je kan moutain horse laarzen passen in de winkel en dan via internet bestellen bij divoza of piafferuitersport. dat heb ik gedaan. ik heb de mountain horse high rider en die was 164 euro.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:19

Ik heb ook de mh laarzen, ideaal. Je hebt ze ook zo ingelopen.
Heb zelf de nodige problemen gehad toen ik ze via piaffe had besteld dus haal zulke spullen tegenwoordig maar in de winkel....