Goedkoop zijn ze niet... rond de 80 euro. En als ze uit Engeland moeten komen dan komt daar nog verzendkosten bovenop.
Op het vaste land van Europa heb ik ze nog niet gezien. Maar die gekke Engelsen weten wel wat goed voor ze is. Ruitersport word daar zo'n beetje het meest bedreven van alle landen op de wereld, en het percentage (privé) paardenbezitters is daar het hoogst. Geen wonder dus dat je daar artikelen tegen komt die je hier niet ziet.
De laarzen zijn gemaakt van een speciaal soort neopreen (zelfde materiaal waar ook duikpakken van worden gemaakt) waardoor de laars thermische eigenschappen heeft en toch sterk en bijzonder soepel is, ook bij koudere temperaturen.
Je kunt hem inderdaad op die webshop bestellen, maar dan zou ik ze eerst even een mailje sturen. Misschien is er iemand in jouw directe omgeving die wel goed is met Engels?
Op dit moment ben ik aan het kijken of ik in contact kan komen met de fabrikant zodat ik de laarzen hier in Nederland kan gaan verkopen. Maar zover is het dus nog niet.
Succes!
Gr. John