3jarig paard enorm duur!!->???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pinkyhorse

3jarig paard enorm duur!!->???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 11:44

ja sry, ik wist waar deze topic te plaatsen dus plaats ik hem maar bij overige Clown
dus..
wij waren eens gaan kijken om een paard te kopen en op onze manege staat een paard te koop.
Voorlopig was het een manegepaard, maar enkel de betere ruiters mochten op het 3-jarige beestje rijden.
Anders zouden die kleine "prutskes" hem misschien "verprutsen" (wat een woordspeling Clown )
Ik mocht er ook eens op rijden en hij is de max!!!
Hij kost dus.. nu komt het!... 11.000 euro!!! dat is toch geen normale prijs voor een 3-jarige beestje die nog niets kan!! Het kan amper dressuur en springen! Vanwaar die hoge prijsklasse?
Wel een heel mooiken, en haar moeder is spring of dressuurkampioen. Zou ze zo duur zijn, omdat ze de dochter is van een kampioen?
Met dat geld heb je toch al een super goed volwassen paard?

LDRD

Re: 3jarig paard enorm duur!!->???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:46

Een paard met een beetje potentieel betaal je dat nou eenmaal voor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:46

Een paard is waard wat de gek er voor geeft. En anders de slachtprijs Haha!

Op grond van afstamming kun je wel wat vermoeden, maar of hij het uiteindelijk ook echt gaat doen valt nooit te voorspellen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:48

als het paard een goede afstamming heeft en mooie gangen is 11000 euro echt niet zo raar, maar vergeet niet dat het een vraagprijs is, wat ze echt krijgen zal wel wat minder zijn.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:49

Tja, het ligt er ook aan wat jezelf wilt..

Ik kan vanaf hier niet beoordelen wat voor kwaliteiten dat paard heeft.
Maar voor een goed (!) sportpaard is dit geen abnormale prijs..
Wat overigens ook niet wil zeggen dat ze het er ook voor krijgen natuurlijk...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:55

meetsal vind je geen 3 jarige in die prijsklasse die dan op een manege staat en waar dan ook nog klanten op mogen rijden. Ik vind t een smak geld en daar kan je zeker een heel leuk beleerd paard voor kopen. Maar ach wiee weet zit er mega goed papier bij of zo. En tja met paarden is t toch...je kan vragen wat je wilt en hoeft maar 1 gek te zijn die het betaald Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:00

Toch ken ik een stal die dat ook doet of deed.
Die fokte zelf hun paarden (sportpaarden) maakte ze zadelmak en lieten ze een paar keer per week in de les lopen.
Simpelweg omdat er weinig van ze gevraagd werd in een les, maar ze toch gereden werden..

Het is maar wat je visie is..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:02

femmefatale1 schreef:
Toch ken ik een stal die dat ook doet of deed.
Die fokte zelf hun paarden (sportpaarden) maakte ze zadelmak en lieten ze een paar keer per week in de les lopen.
Simpelweg omdat er weinig van ze gevraagd werd in een les, maar ze toch gereden werden..

Het is maar wat je visie is..

doen een aantal stallen hier in de buurt ook, ze wennen meteen aan van alles en je kan zeggen dat veel verschillende ruiters op het paard zouden kunnen rijden bij de verkoop

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:05

Misschien wil die stalbaas het dier wel helemaal niet verkopen en vraagt ie een prijs waarvan ie vrij zeker is dat die niet betaald gaat worden....??

Zo is er een werkgever in dit land die mij heel graag wil hebben. Helaas voor hem wil ik 100.000euro per jaar netto salaris plus een Range Rover Sport HSE van de zaak. (dat gaat ie niet betalen en ik wil ook helemaal niet voor hem werken) Haha!
Laatst bijgewerkt door ikke op 05-09-07 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:06

ik vind het wel ontzettend duur....een paard met een goed papier is niet automatish een topper,maargoed beslis gewoon niet te gauw,zoek zelf wat vergelijkingsmatriaal,en als jij er 11000 euro voor over hebt en ook daadwerkelijk de sport in wil,dan moet je het gewoon doen,vergeet hem alleen niet te keuren en fotos te maken ,fotos is best duur,maar vergeleken met 11000 euro stelt die prijs voor fotos niet zoveel voor

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:08

Voor een potentieel sportpaard is dat vrij normaal hoor. Er zijn er wel die duurder zijn. Bloos

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:10

heb je zoveel geld te besteden ?
als je dan helemaal gek op dit beest bent oke dan kun je hem laten keuren en het doen.
anders zou ik nog eens even rondkijken, voor dat bedrag staat er een hoop moois te koop Lachen

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:11

zoals eerder is gezegd: wat de 'gek' er voor geeft. de prijzen vindt ik ook echt niet normaal. heb je misschien een foto ervan??

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:00

Ik vind het een belachelijk hoog bedrag, helemaal voor een driejarige die zich nog niet heeft bewezen. en als ze in een manegeles mee moeten lopen heb ik al niet een te hoge pet van op dat de eigenaren denken dat een goed paard gaat worden. ik denk eerder dat ze denken, daar heb je zo'n meisje die graag een paard koopt laten we maar een mooi hoog bedrag noemen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:02

debiel schreef:
Ik vind het een belachelijk hoog bedrag, helemaal voor een driejarige die zich nog niet heeft bewezen. en als ze in een manegeles mee moeten lopen heb ik al niet een te hoge pet van op dat de eigenaren denken dat een goed paard gaat worden. ik denk eerder dat ze denken, daar heb je zo'n meisje die graag een paard koopt laten we maar een mooi hoog bedrag noemen.

Moet je eens kijken wat onbewezen veulens al opbrengen Knipoog .

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:03

Egni schreef:
Voor een potentieel sportpaard is dat vrij normaal hoor. Er zijn er wel die duurder zijn. Bloos

Inderdaad! Het is vanaf het beeldscherm niet te beoordelen of dit bewuste paard het ook echt waard is, maar voor een flink getalenteerde 3-jarige vind ik het echt geen gek bedrag.

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:06

En hoeveel van die getalenteerde veulens die voor veel geld worden verkocht zien we terug op wedstrijden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:31

Het gaat om de prijzen en niet hoeveel we er terug zien op wedstrijden.
Die prijzen worden nou eenmaal gegeven of jij het nou waard vind of niet.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:39

pfoe vidn het wel ene hele hoop geld. En als het beestje dan echt zo'n topper zou zijn waarom dan in vrede's naam in een manege laten lopen??

Ik zou geen paard willen die op z'n derde al bereden word, maargoed dat is mijn eigen kijk.

stel eens een lijstje samen met waar jou toekomstig paard aan moet voldoen. Je kan een hoop leuks kopen voor dat geld.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:56

sja, als de afstamming veelbelovend is en de bouw en gangen zijn ook naar verwachting, dan kan de prijs nogal oplopen idd ...en dna hoeft 11000 niet echt gek te zijn voor een jong dier
11000 stalt dna niet eens zo veel voor , ken idiotere prijzen

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:15

Tja, als de papieren goed zijn kost een paardje al snel een boel geld. En mee laten lopen id lessen is wel een manier om een paard te laten wennen aan een boel mensen en dingen. En het is inderdaad ook maar net wat de eigenaar/ manege voor visie heeft.

Ken trouwens mensen die veulens hebben lopen die 25.000 moeten kosten. Zijn dan wel dravers, maar bij een veulen kan nog zo veel mis gaan en je weet nooit wat het gaat worden.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:28

pinkyhorse schreef:
ja sry, ik wist waar deze topic te plaatsen dus plaats ik hem maar bij overige Clown
dus..
wij waren eens gaan kijken om een paard te kopen en op onze manege staat een paard te koop.
Voorlopig was het een manegepaard, maar enkel de betere ruiters mochten op het 3-jarige beestje rijden.
Anders zouden die kleine "prutskes" hem misschien "verprutsen" (wat een woordspeling Clown )
Ik mocht er ook eens op rijden en hij is de max!!!
Hij kost dus.. nu komt het!... 11.000 euro!!! dat is toch geen normale prijs voor een 3-jarige beestje die nog niets kan!! Het kan amper dressuur en springen! Vanwaar die hoge prijsklasse?
Wel een heel mooiken, en haar moeder is spring of dressuurkampioen. Zou ze zo duur zijn, omdat ze de dochter is van een kampioen?
Met dat geld heb je toch al een super goed volwassen paard?

Dat is voor een goede 3jarige helemaal niet zoveel hoor!
Dat was mijnes bijna al als veulen Bloos

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:29

Merrie met een goed papier is niet alleen voor de sport interessant, maar ook om mee te fokken. Daarmee gaat de prijs ook omhoog. Op zich lijkt het me geen vreemd bedrag voor een jonge merrie van uitstekende sportafstamming, dat ik het er niet voor over heb is een compleet ander verhaal Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:36

Tja, om voor een paard zoveel geld neer te leggen, terwijl 'ie nog maar 3 jaar is en al door diverse manegeruiters bereden wordt vind ik te zot voor woorden. Ik ben in elk geval niet zo gestoord om daar zoveel geld aan uit te geven. Haha!

Mijn eigen paard is me trouwens alles waard, hoor, die kan ik niet eens omschrijven in 'geldwaarde'. Natuurlijk geeft niemand dat voor hem, maar dat hoeft ook helemaal niet, want ik verkoop hem toch niet. Tong uitsteken

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 17:46

ja indd het is echt zot dat dan zo'n goed paard gewoon in manegelessen zou lopen? Nors opkijken
en dan die prijs,
okee het zou kunnen dat het paardje misschien goed is, maar dat zet je dan toch niet gewoon op een manege?!

hier alvast een foto, dat ben ik niet op die foto dus voor de privacy van die persoon die erop zit, is het zo'n raar gezicht Knipoog
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pinkyhorse op 05-09-07 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt