David de Wispelaere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

David de Wispelaere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:26

Hallo,
Ik heb de zoekfunctie over David de Wispelaere al gebruikt maar mijn vragen kunnen nog steeds niet echt goed beantwoord worden vandaar dit topic.
In okt komt David de Wispelaere bij ons op stal . Ik weet niet goed wat ik ervan verwachten moet maar ik ben natuurlijk heel benieuwd en vind het ook reuze spannend! Natuurlijk zijn hier bokkers die wel een keer bij hem gelest hebben. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met David. Op wat voor manier geeft hij les? Wat is jullie goed bevallen en wat niet? Kom maar op met jullie ervaringen!!!

Alani

Re: David de Wispelaere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:05

In Bit van afgelopen maand staat een heel artikel over hem geschreven. Wellicht is iemand in je vrienden/kennissenkring hierop geabonneerd.
Na het lezen van het artikel krijg je in elk geval een beetje een beeld van hoe hij erover denkt en hoe hij vind dat je een paard moet trainen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:18

Ik ben ook wel heel erg nieuwsgierig. Het artikel in BIT heb ik gelezen. Ik ben vooral nieuwsgierig naar ervaringen van 'lessers'.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 12:30

Alani schreef:
In Bit van afgelopen maand staat een heel artikel over hem geschreven. Wellicht is iemand in je vrienden/kennissenkring hierop geabonneerd.
Na het lezen van het artikel krijg je in elk geval een beetje een beeld van hoe hij erover denkt en hoe hij vind dat je een paard moet trainen.

Die heb ik al gelezen maar ben benieuwd naar de ervaringen van de bokkers!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:31

Ik organiseer samen met mijn vriend al een aantal jaren lessen van David. Voorheen in Drenthe en tegenwoordig komt David maandelijks in Aalsmeer en Ouderkerk aan de Amstel.

Persoonlijk heb ik erg veel baat bij zijn instructie. David geeft op een hele rustige en vriendelijke manier les. Streng naar de ruiter, maar vriendelijk naar het paard. David spreekt engels of duits, wat je het makkelijkste vindt.

Op welke stal komt David in oktober precies? Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:47

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:28

Foogul schreef:
Ik organiseer samen met mijn vriend al een aantal jaren lessen van David. Voorheen in Drenthe en tegenwoordig komt David maandelijks in Aalsmeer en Ouderkerk aan de Amstel.

Persoonlijk heb ik erg veel baat bij zijn instructie. David geeft op een hele rustige en vriendelijke manier les. Streng naar de ruiter, maar vriendelijk naar het paard. David spreekt engels of duits, wat je het makkelijkste vindt.

Op welke stal komt David in oktober precies? Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft!

Heeft hij ook een beetje humor?

QTdarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:36

Jawel,humor heeft hij wel maar hij is vooral heel erg rustig.
Je moet erg goed luisteren om hem te kunnen verstaan. Het is vooral een rustgevende les waarbij je na afloop erg veel dingen hebt om over na te denken.
Ik had na afloop van de eerste les zoiets van "was dit het al" en toen keek ik naar m'n paard en die was toch helemaal nat van het zweet en iedereen aan de kant was erg enthousiast. Ik was zo met mezelf bezig geweest; netjes zitten, niet aan de binnenteugel trekken etc, dat ik daarna pas dacht "Oja, heb toch wel erg lekker gereden!"

Ik vind het echt een aanrader, niet voor een Quick-Fix van een probleem maar voor de lange termijn, het heeft mij echt aan het denken gezet.

Ik rij nu veel rustiger en heb nooit meer problemen met losrijden, m'n paard laat meteen al alles los en haal met wedstrijden heel makkelijk m'n puntjes (als het straks moeilijker wordt natuurlijk niet meer Knipoog )

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:57

QTdarling: Het lijkt mij heel erg lastig als je je instructie niet kan verstaan. Ben je dan niet meer bezig met luisteren dan met paardrijden?

Ik snap dat je na 1 les geen problemen oplost maar heb je na 1 les wel 'genoeg' om op verder te borduren? Waar let hij voornamelijk op? Is hij bezig met het niveau van de ruiter of is hij vooral met de basis van het rijden bezig? Hoe 'snel' doorziet hij een combinatie?, met andere woorden ziet hij snel waar de schoen wringt? Hoe gaat hij om met de ruiters? Is hij hard en streng of is hij zacht en lief?

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:41

QTdarling schreef:
Jawel,humor heeft hij wel maar hij is vooral heel erg rustig.
Je moet erg goed luisteren om hem te kunnen verstaan. Het is vooral een rustgevende les waarbij je na afloop erg veel dingen hebt om over na te denken.

Wij gebruiken een headset tijdens de lessen, heel prettig Ja

En jawel, David heeft humor, voor de goede verstaander Clown Ik zou me niet teveel zorgen maken om je les, Emilia. Relax! Het gaat goed komen, David laat iedereen in zijn/haar waarde. Geniet er gewoon van en steek er wat van op!

David laat een onbekende combinatie eerst van start gaan zoals ze dat gewend zijn. Op die manier bekijkt hij waar verbeterpunten zitten en kan hij de bespiering van het paard taxeren. Dat laatste zegt ook een hoop over het rijden. En dan ga je aan de slag, meestal geldt voor een nieuwe combi: timmeren aan een goede basis.

QTdarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:32

Bij de clinic van Rick Klaassen moest ik ook goed opletten omdat ik het niet verstond; -misschien ligt het wel aan mij... Bloos

Waar ik mij steeds meer aan erger is dat er veel ruiters, en vooral ook instructeurs, zijn die het rijden zien als oorlogsvoering; ze denken serieus dat je paard 's ochtends wakker wordt en denkt "vandaag ga ik het niet doen" wat zo'n belachelijke redenering is.

Ik heb een heel lief paard dat echt wel voor me wil werken. Als we in de les iets nieuws doen wat zwaar voor haar is kan ze soms in het begin een beetje gaan pullen (ze trekt je echt niet uit het zadel maar kauwt extra op het bit). Voor mij niet belangrijk maar voor de instructeur die ik toen had onoverkomelijk; ik moest haar straffen terwijl ze haar best deed, en dat in de opbouw fase na een fikse blessure.

Ik had bij David direct door dat dit het voor mij was; eindelijk iemand die geen negatieve benadering heeft. Ze deed het bij hem ook en toen zij hij direct "let her settle in this new excercise" Hij zag direct dat ze haar best aan het doen was en gaf totaal geen aandacht aan dat beetje pullen wat ook zo weer over was.

Ik vond het super en kan niet wachten om weer te lessen, ik hoop dat jij dat straks ook hebt Pling

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:09

Ik heb al verschillende artikels over hem gelezen. Het lijkt me echt super om een keer een clinic bij hem te rijden! Weten jullie toevallig ook of hij een keer in Friesland komt? Of, hoeduur het is om hem te regelenv oor een clinic?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:22

Klinkt goed! QTdarling!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:29

Sanneh14 schreef:
Ik heb al verschillende artikels over hem gelezen. Het lijkt me echt super om een keer een clinic bij hem te rijden! Weten jullie toevallig ook of hij een keer in Friesland komt? Of, hoeduur het is om hem te regelenv oor een clinic?

David geeft naast Aalsmeer ook lessen in Kuinre. Dat ligt in Overijssel en is niet ver van Wolvega. Misschien is dat wat voor jou? Meer info kan daarover krijgen bij "cinnic" hier op Bokt Pling

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:41

Emilia schreef:
Heeft hij ook een beetje humor?

David is introvert en zijn humor komt pas naar voren als hij je kent. Hij is vooral bezig met het op correcte wijze trainen van paarden. Hij laat ze in hun waarde.
De laatste keer dat ik hem sprak heb ik vreselijk met hem gelachen (ik was er niet om te rijden), kom je er om te rijden moet je vooral rekenen op een serieuze les en niet op ladingen grappen. Het ligt er dus aan wat je zoekt: een uurtje vermaak of een serieuze training. Hij is en blijft in zijn lessen aardig, rustig en ontspannen.

Je kunt z'n boek straks lezen Haha!

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:51

Foogul schreef:
Sanneh14 schreef:

David geeft naast Aalsmeer ook lessen in Kuinre. Dat ligt in Overijssel en is niet ver van Wolvega. Misschien is dat wat voor jou? Meer info kan daarover krijgen bij "cinnic" hier op Bokt Pling

Dankjewel Lachen ik zal haar morgen of vrijdag pm'en!! Lachen Haha!

inke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:01

Ik heb al één clinic van hem gezien (gewoon als publiek,niet als ruiter) en ik vond het een erg aardige rustige man. Hij vertelde eerst met een power point presentatie hoe hij dressuurpaarden opleid, en veulens al spelend leert kennen. Hij gaat respectvol om met mens en dier. Men zegt wel dat hij een beetje veranderd is van kijk op het rijden.. veel wegen leiden naar Rome, maar nu kijkt hij meer in één richting zeggen 'ze' (iemand) maar ik denk dat dat wel meevalt,het was de eerste keer dat ik hem zag, ook zei iemand dat hij het wel kan, maar minder goed kan uitleggen ..dus als lesgever is hij wat minder(wel normaal, maar ik vond het wel goed gedaan),maar ja het was in het Engels en soms volgende ik niet helemaal. Hij zit in ieder geval zeer netjes op een paard! Zo zijn er niet veel. Rijden kan hij wel.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:50

wij hebben nog niet zo lang geleden een paard naar hem toegebracht voor de verkoop. Lachen
hij heeft ook bij ons op stal wat lesgegeven, maar daar heb ik (door kreupel paard) niets van gezien.. helaas.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:47

Ik vind hem super, heb hem een keer bij horse event gezien en een vroegere vriendin heeft 1 jaar bij hem gewerkt (en zij gaf mij les op zijn manier beetje OK dan! )en hij heeft hier een tijdje in de buurt gewoond.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:51

haarlem en oudekerk...da's best dichtbij. Ga ik beslist een keertje doen. Duur? Alhoewel, goeie instructie is nooit duur dus ik pas de vraag even aan: kost een les veel geld??

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:13

Lijkt mij ook echt super om een keer een les of clinic van hem mee te rijden. (zal wel wennen zijn les in het engels of duits Clown) maar zijn manier van rijden spreek me wel aan, niet in de krul getrokken paarden met heleboel trek en schop werk, maar gewoon uit ontspanning, paard op eigen benen laten lopen

nee als hij eens een keer hier in de buurt komt zal ik zeker overwegen.... Lachen lijkt me erg intressant Ja
waarschijnlijk volgende maand een keer een les van hem bijwonen(gewoon kijken Knipoog) in Kuinre, ben benieuwd Lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:22

Hij komt binnekort ook naar onze stal.

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:58

arans schreef:
Hij komt binnekort ook naar onze stal.

Wanneer? Kun je mij (via PM.... Knipoog ) meer info sturen? Want ik ben wel geïnteresseerd...... Haha!

ozymandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:48

kee, wie was ook al weer degene die het in het Oosten van het land organiseerde? Ik wil graag een keer komen kijken en misschien straks lessen

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:51

ozymandus schreef:
kee, wie was ook al weer degene die het in het Oosten van het land organiseerde? Ik wil graag een keer komen kijken en misschien straks lessen

Cinnic Stables