Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
RubenLover schreef:ik heb echt een super lief fjordje die 24/7 buitenstaat en dit doet ze echt heel goed..
nou zit ik met het volgende probleem:
als ik bij de wei aan kom, komt ze eerst aar me toe en als ik dan op afstand van 3
meter ben rent ze kei hard weg..
ik heb dus niet kunnen rijden want die kans krijg je dan niet ze gaat net zo lang dor tot je weggaat!..:S
WAT MOET IK DOEN?..
ik zou graag weten of mensen hier ervaring mee hebben en wat er eventueel aan te doen is..
we hebben alles al geprobeert wat in ons opkwam maar het luktte niet..

manueeltje84 schreef:Ik neem altijd iets mee in de wei plastic zakje met een appel erin ofzo en dan ga ik op mijn hurken zitten, en dan komt ze toch uit nieuwschierigheid bij me, en geef ik haar die appel, en dan pak ik ze. (werkt niet altijd hoor)
En als dat echt niet helpt dan geef ik altijd wat aan de andere paarden uit de wei, want dan heeft ze echt zoiets van... heej en ik dan???
). Of gewoon de wei in gaan en daar even met haar kroelen en dan weer weglopen.Yamcha schreef:RubenLover schreef:ik heb echt een super lief fjordje die 24/7 buitenstaat en dit doet ze echt heel goed..
als ik bij de wei aan kom, komt ze eerst aar me toe en als ik dan op afstand van 3
meter ben rent ze kei hard weg..
ik heb dus niet kunnen rijden want die kans krijg je dan niet ze gaat net zo lang dor tot je weggaat!..:S
WAT MOET IK DOEN?..
ik zou graag weten of mensen hier ervaring mee hebben en wat er eventueel aan te doen is..
1e vraag: wat hebben jullie al geprobeerd dan? "alles wat ik ons opkwam" vind ik namelijk erg vaag, er kunnen allerhande dingen bij mensen opkomen, die niet persé tot een positief resutaat leiden... graag wat meer uitleg alsjeblieft.
2e: je beloont het gedrag. Ze weet dat als ze maar lang genoeg doorgaat, jij uiteindelijk wel op zult geven, en zij dus niet hoeft te komen.
Enige oplossing: meer geduld hebben als de Fjord. Neem desnoods brood en drinken mee, maar ga door totdat je haar hebt. En dan wel op de goede manier uiteraard, anders ben je dagen bezig. Kijk even in de Wiki voor tips, er staan hele goede tips in.
Later gaat ze misschien vanzelf wel naar het hek toe omdat ze zo snel mogelijk een snoepje wil. 
RubenLover schreef:ik heb echt een super lief fjordje die 24/7 buitenstaat en dit doet ze echt heel goed..
meter ben rent ze kei hard weg.. als je er heen loopt laat ze je komen tot op 3 meter
en rent ze weer kei hard weg.. en dit gaat maar door.. nou was het zo dat de "eigenaar"
van wie ze officieel is haar wel altijd kon pakken.. nou was ik gisteren met hem bij de pony en
toen kreeg hij haar er opeens ook niet meer uit.. ik heb dus niet kunnen rijden want die kans krijg je dan niet ze gaat net zo lang dor tot je weggaat!..:S
WAT MOET IK DOEN?..
ook niet achter haar aan gaan rennen
dat vinden ze alleen maar leuk
Loowis schreef:RubenLover schreef:ik heb echt een super lief fjordje die 24/7 buitenstaat en dit doet ze echt heel goed..
meter ben rent ze kei hard weg.. als je er heen loopt laat ze je komen tot op 3 meter
en rent ze weer kei hard weg.. en dit gaat maar door.. nou was het zo dat de "eigenaar"
van wie ze officieel is haar wel altijd kon pakken.. nou was ik gisteren met hem bij de pony en
toen kreeg hij haar er opeens ook niet meer uit.. ik heb dus niet kunnen rijden want die kans krijg je dan niet ze gaat net zo lang dor tot je weggaat!..:S
WAT MOET IK DOEN?..
ik denk dat ze je test en een spelletje met je aan het spelen is. misschien lokken met wat eten en zelf verzekerd
maar rustig op haar schouder aflopen. 3 meter afstand blijven staan en wachten tot zij komt. Blijf naar haar kijken.
heb geduldook niet achter haar aan gaan rennen
dat vinden ze alleen maar leuk