Ik ben op zoek naar de vorige eigenaar/eigenaresse van mijn paard Jahil... (naam kan gewijzigd zijn)
Jahil is een ruin van schofthoogte 158,5m (toen ik hem kocht was dat 152,0m).
Hij is bruin van kleur, heeft een kol en een kleine sneb (sneb in de vorm van een ster), 2 witte kroonranden, verder heeft hij zwarte benen (met uitzondering op de voorbenen, daar heeft hij -vermoedelijk van veel gebruik peesbeschermers- witte strepen op de zijkanten van zijn pijpbenen -tussen kogel en knie in-..
Zijn leeftijd is geschat op tussen de 12 en de 14 jaar..
Ik heb hem 7/8 jaar geleden gekocht van handelaar Bakker uit Putten, helaas kon hij mij niet meer vertellen over Jahil's achtergrond..
Wat ik wel weet is dat de vorige eigenaresse (waarvan dhr. Bakker hem heeft gekocht) een ander paard (met -veel- grotere schofthoogte) heeft teruggekocht..
Een andere bijzondere aanwijzing kan zijn, dat Jahil op zijn 'bil' -net naast zijn staart, op de hoogte van zijn anus- een deuk heeft (waarschijnlijk aangeboren). Verder heeft hij op zijn bil - tussen staart en flank in.. een soort brandmerk.. of litteken.. in de vorm van een 'c' ... Dit kan te maken hebben met zijn vorige naam...
Weet u meer?!
Laat het mij ajb even weten.. Ik ben al ruim 7 jaar op zoek naar deze mevrouw.. en andere eigenaren..
Ik heb zelf geen internet, dus kan zo geen foto plaatsen (op deze pc).. Ik denk dat ik hem goed beschreven heb, mensen die Jahil kennen herkennen hem wel..