Jodphurs/schoenen met chaps, maar welke combi?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jethafa

Jodphurs/schoenen met chaps, maar welke combi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:48

Hoi, ik rijd 2 keer per week (wie weet binnenkort 3 keer) en behoorlijk intensief, liefst ook nog zeg maar veel andere dingen, mesten, lopen, etc.

Ik twijfel heel erg wat ik wil aan schoenen + chaps. Wie weet ga ik nog eens wedstrijden doen (dat wil ik graag, maar op dit moment is paardlief er nog helemaal niet mee bezig), maar dan wil ik eigenlijk goede nette jodphurs (die goed aansluiten!! doen ze bij mij nooit...) met van die hoge chaps (zo met zo'n hoog boogje aan de bovenkant). Maar ja, die had ik dus, en die zakken enorm af... Ik weet niet of dat aan mijn been ligt of aan de chaps.. Ze waren van de Equitana, geen idee welk merk, duits iets.
Of ik wil iets sportiefs, dus laatst zag ik vette schoenen, iets van Spring Buck ofzo, vet tof!! Alleen die waren (uiteraard in combi, ik houd van combi, met chaps) iets boven mijn budget voor "leuk sportief".. Maar iets met een wat lagere schoen en een flexibele chap vind ik wel wat. Moet wel stoer blijven Knipoog

Of iets er tussen in Haha! Ik zag dus laatst ergens (paste ze niet, maar goed) van die hele lichte flexibele leren chaps, dus wel leer, maar wel elastiek er in en gewoon beweegbaar, wat ik ideaal vind, want dat vormt zich mooi naar mijn misvormde pootjes Tong uitsteken

Ik heb een beetje korte beentjes en vrij dikke kuiten. Daarbij woon ik in Zwolle (de meest shop-ruiter onvriendelijke stad! maar 1 abnormaal dure ruitersport zaak!!!) en heb ik geen auto, dus kan ik niet ff lekker 3 keer ergens gaan kijken voordat ik kan kiezen, wat ik wel graag doe..

Dus, hierbij jullie hulp gevraagd. Hebben jullie de ideale combi voor mij. Mijn max budget is 150 voor de combi, dus ik heb wel iets te besteden. Ik vind Ariat niet mooi (gekke hakje), maar misschien zijn er uitzonderingen. Oja, en als je een foto hebt, graag!

Bedankt alvast voor de help!

Lenneke_

Re: Jodphurs/schoenen met chaps, maar welke combi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:11

Ik vind dit mooie schoenen voor een nette prijs
http://www.equimatch.nl/default.asp?clu ... ageid=228&
Heb ze gepast en ze zitten ook heel fijn.

Voordeel is dat ze niet van echt leer zijn, maar daar wel op lijken (je ziet echt geen verschil) Dat is fijner als je ze ook aan hebt met stallen uitmesten enzo

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:18

Ik heb zachtleren chaps van Kentaur.
Zitten echt heerlijk, heb ze nu ruim 2 jaar en zien er nog heel mooi uit.
Als ze vies zijn, sponsje met zadelzeep er overheen en ze zijn weer schoon.

Puck18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:38

Ik krijg Norton schoenen, zijn heel netjes. Van chaps heb ik hele gewone, van Harry's Horse geloof ik. Dus met leren kan ik je niet verder helpen Knipoog

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:34

Ik heb schoenen van Ariat dus daar kan ik je niet echt mee helpen Knipoog maar ik vind Mondoni York ook mooi, volgens mij zijn die niet zo duur bij Divoza.
Ik heb chaps van Mountain horse (Xcellsior).. Deze zijn echt superfijn. Ze zijn van zacht leer en sluiten mooi aan. Ik heb ze ook al wel eens op concours gezien. Ik heb ze bij divoza weg.
Afbeelding

Karalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:52

Ik had zelf jodphurs van Hobo en chaps van BR, die vond ik echt ideaal Lachen Helaas zijn die gestolen/ergens blijven liggen in de vakantie Verdrietig

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:19

ik heb jodphurs van ariat met chaps van petri, ze zitten echt als gegoten en het ziet er heel mooi uit!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:28

Ik heb cavallo schoenen (zitten fijn maar zijn erg duur) en gaiters van petri. Die zijn hard en met een nette schoen eronder kunnen ze door voor echte laarzen. Ik ben alleen op zoek naar een paar goedkope rijschoenen, liefst met veter en geen rits... Bij mijn Cavallo schoenen is de rits kapot en dat is een drama....

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:56

Ariat heeft schoenen met veter zonder rits..

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:06

Hey bedankt allemaal!!! Ik heb alles opgeschreven en ga zo meteen het internet afstruinen Knipoog

@ jori_x jij hebt wel mooie van ariat (zijn dat die van de foto? die bedoel ik!)!! de enige die ik van ariat nog had gezien waren een beetje met een rare hak, zag er vreemd uit, daarom wil ik ze niet Knipoog maar ik zal ariat eens even gaan zoeken op het net, dan kom ik er wel achter of ze allemaal zo raar zijn Knipoog

nogmaals bedankt allemaal!! Ik ben inmiddels ook aan het kijken naar laarzen, maar dat is met heerlijke moddertripjes ook niet echt ideaal (ik hou van het mooiste, en dat is het dan al snel niet meer Knipoog)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:15

Jethafa schreef:
Hey bedankt allemaal!!! Ik heb alles opgeschreven en ga zo meteen het internet afstruinen Knipoog

@ jori_x jij hebt wel mooie van ariat (zijn dat die van de foto? die bedoel ik!)!! de enige die ik van ariat nog had gezien waren een beetje met een rare hak, zag er vreemd uit, daarom wil ik ze niet Knipoog maar ik zal ariat eens even gaan zoeken op het net, dan kom ik er wel achter of ze allemaal zo raar zijn Knipoog

nogmaals bedankt allemaal!! Ik ben inmiddels ook aan het kijken naar laarzen, maar dat is met heerlijke moddertripjes ook niet echt ideaal (ik hou van het mooiste, en dat is het dan al snel niet meer Knipoog)

Nee sorry Knipoog Dit zijn mijn oude jodphurs.. Ik heb nu van ariat. Deze waren van een onbekend merk ( kan het ook niet opzoeken wan heb ze niet meer). Heb ze toen een keer bij een kraampje gekocht. Maar waren ook niet van hele goede kwaliteit hoor!
Maar mondoni york (divoza) heeft ook een gewone hak!