lang en dun: welke jodhpurbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

lang en dun: welke jodhpurbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 19:59

Ik ben lang en dun en vraag me af of andere lange dunne meiden weten welke jodhpur broeken er lang genoeg zijn.
Ik ben 1m83 en heb maat 36 en en een binnebeen lengte van 83 cm. Mijn spijkerbroeken zijn meestal maat 27/28 met lengtemaat 36.

Ik heb wel wat gewone rijbroeken die redelijk lang vallen, maar weer het probleem dat je dan de meeste chaps weer aan de korte kant zijn.
Daarbij vind ik jodhpur broeken mooier en lijken me ook comfortabeler. Welke merken kennen jullie, graag met links als die er zijn? Of anders misschien bedrijven die ze voor een redelijke prijs op maat maken.
Ik wordt af en toe echt hopeloos van die lange stelten.

Alvast bedankt

Groetjes
Nienke

Sientje

Re: lang en dun: welke jodhpurbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:15

De broeken van Sonnenreiter kun je als het goed is in meerdere lengtematen krijgen. Aangezien ik met mijn korte pootjes in een 'normale' paste, zul jij vast de langere variant nodig hebben. Verder is het mijn ervaring dat Global-jodhpur-broeken voor mij altijd veel te lange broekspijpen hebben. Als ik jou was, zou ik bij de ruitersportzaak in elk geval naar Sonnenreiter informeren, die zijn meestal vrij gemakkelijk te bestellen, mocht het niet op voorraad zijn. Andere merken, kun je zelf gaan vlooien op het web: Topreiter, Horka, er schijnt zelfs een Isabell Werth-model in de maak te zijn (dus het wachten is op een Anky...? Haha! ).

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:29

Maar sonnenreiter is, naar mijn mening en ondervindingen, erg duur!! Nou ja, ik heb kort en dik(ker) dus ik kan je verder niet echt helpen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 11:00

Sonnenreiter is erg duur inderdaad, maar zou een optie zijn.

Verder geen lange dunne mensen kunnen slagen voor een jodhpur broek?

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:02

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:11

Bedankt voor de tips.