nieuwe casco-cap voor halve prijs na val gekregen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

nieuwe casco-cap voor halve prijs na val gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 18:54

Ik heb een nieuwe cap gekocht, een casco master. Dit nadat mijn oude cap was opengespleten na een val.

Nu zat daar een folder bij, waarop staat dat bij een val binnen 3 jaar, ik voor de helft van de aanschafprijs een nieuwe cap kan krijgen bij de fabrikant. Ik in dat geval de beschadigde cap met een coupon en de originele kassabon naar de fabrikant te sturen.

Mooi werk, want mijn nieuwe cap is bijna 100 euro en als ik er weer afstuiter op mijn hoofd (wat ik niet van plan ben overigens), moet ik weer een nieuwe.

Het grappige is, dat ik van deze actie een paar jaar geleden al gehoord had. Ik vroeg de verkoopster er nog naar of die actie nog bestond, maar zij had er nog nooit van gehoord. Het geldt overigens niet voor alle modellen.

Nu vroeg ik me af; hebben er hier weleens mensen gebruik van gemaakt?

renate5

Re: nieuwe casco-cap voor halve prijs na val gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:57

rare actie. Dan vertrouwd casco zijn eigen caps toch niet?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:57

Als ik dat eerder had geweten Wow! !!
Afgelopen jaar in 2maanden tijd 3 caps kapot gevallen (jong paard en wat probleempjes enzo). Maar dus telkens 65 euro betaalt voor een nieuwe, plus dat ik er nog een uur voor in de auto zit.
Had er dus nog nooit van gehoord, maar vind het wel een mooie regeling..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:59

renate5 schreef:

Juist wel toch? Hij zou in de eerste 3 jaar niet mogen breken/beschadigen tijdens een val. Doet ie dat toch wel.. dan krijg je zo (of naja, halve prijs) een nieuwe. Vind het wel klantvriendelijk Ja

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:02

zo kun je het ook zien. Maar ik ben van mening dat een cap niet hoort te breken en zoja gewoon gratis een nieuwe.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 19:17

Nee hij hoeft niet gebroken te zijn.

Het gaat erom dat een cap na een val op je hoofd niet meer betrouwbaar is. Zo willen ze je stimuleren een nieuwe cap te kopen.
net als een motorhelm; die moet je ook altijd vervangen na een ongeluk, ookal is er niets aan te zien.

maar het gekke is; ik ken echt niemand die ooit van die regeling gebruik heeft gemaakt.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:20

had er idd nog nooit van gehoord

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:22

renate5 schreef:
zo kun je het ook zien. Maar ik ben van mening dat een cap niet hoort te breken en zoja gewoon gratis een nieuwe.

Meisje wat ik ken, is 2 keer gevallen, had een goede cap en 1 keer is ze recht tegen de muur aangevallen, cap is wel stuk gegaan, maar ze had helemaal niks aan haar hoofd. Als ze die cap niet had...
Eigenlijk is er geen 1 cap valproof, dus het heeft niet meteen te maken met 'niet vertrouwen in de cap'. Knipoog
Juist alleen maar klantvriendelijk heid! Ja

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:41

Inderdaad!! Ik ben met mijn cap maar 1 keer echt direct met mn kop tegen de grond gegaan, maar toen was ik toch al toe aan een nieuwe (bij ons op stal was na 3 jaar een nieuwe echt heel erg slecht!!) maar ja, als ik een keer val zonder dat echt mijn hoofd op de grond ketst... daar heb ik eigenlijk niet weer 65 euri voor over. Maja, ik heb nu een goeie en ben nog niet gevallen, dus hopen dat ik in ieder geval een veilig jaar kan doorkomen (zou leuk zijn voor een keertje).

luna81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:49

Lotte1990 schreef:
plus dat ik er nog een uur voor in de auto zit.

hoezo een uur in de auto?? bennekom, veenendaal en divoza zijn toch redelijk inn de buurt dacht ik!?!?!??

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 04:38

renate5 schreef:

Hier willen ze behalve de cap en het aankoopsbewijs ook een gedetailleerde beschrijving van de val. Ze proberen dan een reconstructie te maken van de val en beoordelen hoe goed je cap de klap heeft opgevangen. Die informatie gebruiken ze dan weer bij het ontwerpen van de nieuwe modellen. Het heeft dus niks met vertrouwen te maken. Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:06

renate5 schreef:

helaas maar zo werkt het met de gros van de caps niet
en het hoort algemeen bekend te zijn dta als je eenmaal met een cap op je hoofd bent gevallen de cap niet meer veilig is
dit is ook zo met brommerhelmen en motorhelmen
op de kop gestuiterd? nieuwe helm/cap = simpel ..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:55

Renate5, ik denk dat je iets over het hoofd ziet.

Een cap is gemaakt om te beschermen tijdens een val. Niet tijdens meerdere vallen volgens mij. Zie het als kreukelzone van de auto, eenmaal ingedeukt als je nog eens tegen een boom rijdt mis je de kreukelzone die de klap opvangt! Haha, ze zien je aankomen. Meneer, mijn kreukelzone van de auto is gebruikt. Ik eis een nieuwe!! Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:06

Ja, ik heb al twee keer gebruikgemaakt van deze regeling. Overigens rechtstreeks via Casco, niet via een winkel als tussenpersoon.

Ik heb een tijdje een Haflinger gereden. Dat dier is erg eh... flexibel, wilde zich nog wel eens ineens 180 graden omdraaien en bij haar zat ik schijnbaar niet zo stevig in het zadel als bij mijn eigen paard. Daarbij heb ik ook de vervelende gewoonte om op mijn hoofd te vallen en zo heb ik al meerdere Casco's gesloopt. In alle gevallen is het draadje van het draaisysteem geknapt. Ik zie het niet als 'slechte kwaliteit' - ik vind het niet meer dan normaal dat er een beveiliging op zit die voorkomt dat je na een val met een onveilige helm verder rijdt. En je moet er wel echt hard mee vallen (wat ik ook heb gedaan) wil die sluiting kapotspringen.

Maar goed, ik heb er dus twee keer gebruik van gemaakt. In 2005 en pas geleden. Eerst even heen en weer gemaild (dat kan in het Engels, mijn Duits ist nicht so super) en vervolgens de helm in een doos verpakt en opgestuurd. Kost ongeveer een tientje. Betalen kan met credit card of via een bankoverschrijving (ik heb voor het eerste gekozen, in mijn geval een stuk makkelijker). En zo had ik voor 69 euro excl. de verzendkosten van de oude helm weer een nieuwe helm.

Ik ben erg tevreden met deze service. Vooral ook omdat de Casco New Master de enige helm is waar ik meer dan 80 km zonder hoofdpijn/nekpijn/ander ongemak mee op een paard kan zitten, ook bij zomerse temperaturen. Ik ben dus min of meer veroordeeld tot dit model *LOL* en tot nu toe bevalt-ie me prima.

De Haflinger rijd ik overigens inmiddels niet meer - hopelijk scheelt me dat wat helmpjes. *LOL*
Laatst bijgewerkt door Karin op 03-09-07 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:07

Lotte1990 schreef:

een uur?

Je hebt bos in scherpenzeel, een in leersum etc etc...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:09

Ik heb bij een aantal winkels in de buurt gevraagd of ik via hen het omruilen kon regelen en ik kreeg overal te horen dat ik dat rechtstreeks bij Casco moest doen. Bij Casco werd mij hetzelfde verteld, dus uiteindelijk heb ik het via de post geregeld.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:14

luna81 schreef:
Lotte1990 schreef:

hoezo een uur in de auto?? bennekom, veenendaal en divoza zijn toch redelijk inn de buurt dacht ik!?!?!??

Had em gekocht bij Divoza.. en das een uur heen en terug. En we hoopten dat we dus zo iets als garantie zouden hebben, maar daar deden ze nogal moeilijk over. Had idd beter Bennekom kunnen nemen, maarja wist ik veel dat we bij divoza evengoed de nieuwprijs moesten betalen..

_Joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:09

ik vind het idd een goede actie ze vertrouwen hun caps er dus wel op dat ze niet binnen 3 jaar breken, ik ben zelf al meerdere keren met mijn cap gevallen, best vaak al, en ik gebruik hem al 6 jaar

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:22

Het gaat er niet om dat een cap/helm niet hoort te breken na een val. Dat is het punt helemaal niet en dat heeft ook niets met vertrouwen te maken.

Waar het om gaat is het volgende: het is nu eenmaal zo dat een cap niet meer veilig is als je er een keer hard mee bent gevallen. Dat is al eeuwen bekend over bromfiets- en motorhelmen en dat geldt ook voor ruiterhelmen. De kans is zeer groot dat de beschermende schaal beschadigd is (dat kun je vanaf de buitenkant niet altijd zien) en dan is de cap zijn beschermende werking kwijt, wat voor problemen kan zorgen bij een volgende val.

En of je er nu binnen drie weken, drie maanden of drie jaar mee valt, dat doet er niets aan af. Ze gaan echt niet sneller kapot naarmate je er langer mee rijdt. Het is gewoon een bepaalde termijn die Casco heeft gesteld, net zoals er bijvoorbeeld een jaar garantie op een tv zit ofzo.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 18:23

Ja, ik vind het een super service!
Mijn vorige cap, ook een casco, was aan de voorkant (bij de klep) opengespleten. helaas was hij ouder dan drie jaar. (Aan de andere kant kan ik zeggen; gelukkig ben ik er in jaren niet meer afgevallen Knipoog )

Zgn. garantie gaaat natuurlijk nooit op als je erop stuitert. Dat gaat alleen maar op als je sluiting bijvoorbeeld niet meer sluit of de binnenkant binnen no-time gaat rafelen.
Zoals al eerder gezegd; de cap is natuurlijk bedoeld om maar 1 x een klap op te vangen. Net als een motorhelm, airbag en veiligheidsgordels is de rek er daarna uit en moet hij altijd vervangen. Casco of geen casco.