Pony loopt niet goed aan de hand!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Pony loopt niet goed aan de hand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 11:06

Samen met lisaamor@bokt verzorgen wij 4 miniappaloosa's. Alleen 1 merrie loopt niet goed aan de hand. Als je bij zijn hoofd of voor haar loopt stopt ze steeds, en als je meer in haar midden-achterhand loopt, gaat ze rennen, en sleurt ze je mee...
Wat kunnen we doen?

laurasilence

Re: Pony loopt niet goed aan de hand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:29

mischien kun je het met zijn tweeen proberen. dat eentje het halstertouw vast houdt en ervoor gaat staan, dan kun je zachtjes aan het touw trekken om haar uit te nodigen met je mee te lopen. steeds los vast. als ze niet wil lopen kan de ander haar aan de achterkant een beetje opdrijven door tegen de achterhand te duwen. ook is het goed om je stem te gebruiken eerst zeg je stap en dan kun je mischien klikkende geluidjes maken ofzo. en veel oefenen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 12:40

laurasilence schreef:
mischien kun je het met zijn tweeen proberen. dat eentje het halstertouw vast houdt en ervoor gaat staan, dan kun je zachtjes aan het touw trekken om haar uit te nodigen met je mee te lopen. steeds los vast. als ze niet wil lopen kan de ander haar aan de achterkant een beetje opdrijven door tegen de achterhand te duwen. ook is het goed om je stem te gebruiken eerst zeg je stap en dan kun je mischien klikkende geluidjes maken ofzo. en veel oefenen.

bedankt Lachen

laurasilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:46

alsjeblieft Knipoog ik hoop dat het helpt Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:50

Ik doe het door middel van clicker training en dan met de target stick, de mijne had dat na een paar dagen al helemaal door.

demelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:05

ik zou niet meer voor haar gaan lopen want dat is zeker gevaarlijk ookal zijn ze niet groot. ik zou het gewoon met zijn 2en doen. de 1 naast haar hoofd en de ander op de hoogte van haar buik/kont (wel uitkijken) en waarneer zei stopt een stem commando geven en de 2de keer een tikje op de kont. als het goed is moet je een mini apaloosa wel kunnen houden als hij gaat rennen maar zo niet zou ik haar een bitje in doen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:09

Probeer eens wat grondwerk. Neem het "aan de hand lopen" er dan stilletjes als oefening bij. Ik ben zeker dat het lukt Lachen. Belonen wanneer het goed gaat. Geduldig en consequent zijn.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:12

Inderdaad met z'n 2en doen.. De een leid haar gewoon bij haar hoofd en als ze dan niet meer loopt is de ander bij d'r kont om haar door te laten lopen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 16:25

fiekhe schreef:
Probeer eens wat grondwerk. Neem het "aan de hand lopen" er dan stilletjes als oefening bij. Ik ben zeker dat het lukt Lachen. Belonen wanneer het goed gaat. Geduldig en consequent zijn.

wat noem jij dan grondwerk? Bloos

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:38

Oh. Grondwerk is een heel ruim begrip Lachen. Eigenlijk alles wanneer je op de grond staat Clown . Dus dat je niet op je paard zit.