Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MiSs_vOsj schreef:Misschien gewoon eerst niet proberen haar te pakken, laat haar eerst aan jou wennen, aai haar veel als ze bij je komt.
Je moet wachten tot het paard bij jou komt, niet naar het paard toegaan.
Ga desnoods in de wei zitten en wacht tot ze komt, aai haar dan even, en als ze weer wegloopt laat haar dan gaan.
Probeer dit een tijdje en misschien lukt het dan wel om haar te pakken, (eigen ervaringen)
ninavenya schreef:als je 2 halstertouwen en 2 mensen hebt:
Doe de halstertouwen an elkaar vast, zo heb je een lange lijn (kan ook met longeerlijn maar die hangen snel in een boog).
Zo kun je hem drijven naar een hoek en dan vangen, geef een beloning en doe iets leuks met je pony! Zo heb ik het aangepakt

Nettieejj schreef:wat ik zou doen: zo nu en dan de wei in lopen, even in de wei zitten, en weer weg gaan, of in de wei gaan zitten met wat snoepjes ofzo, en dan laag bij de grond blijven naar haar toe lopen, brokjes geven en weer gaan, de volgende keer weer naar haar toe lopen, laag bij de grnd, brokjes geven en meenemen, de volgende keer inde wei weer zitten, kojmt ze hoogstwaarschijnelijk kijken, dan even knuffelen, de volgende keer rechtop naar haar toelopen, brokjes geven knuffelen en weer weggaan, en zo opbouwen!
en dat heeft ze niet) ze heeft een veulen om te beschermen.
Ciinderella schreef:Laat het halster verlopig gewoon bij haar weg.
Super dat het nu al beter gaat! Dan ligt het waarschijnlijk echt aan vertrouwen, het paardje wilt niet mee omdat hij dan waarschijnlijk bang is, of iets moet doen wat hji niet wilt. Daarom rent hij van je weg, dit is gewoon oefenen met haar en met jouzelf en je vriendin.
Zorg wel dat je niet vergeet hem genoeg aandacht te geven, laat merken dat je haar mag en haar geen pijn zal doen of iets doet wat ze niet wilt. Haal haar dus ook niet over waarneer je haar wel te pakken hebt, ga niet hangen aan een halster enzv.
Lukt het over een paar weken nog niet, haal dan iemand erbij die er meer verstand van heeft en jullie kan helpen. Meld het wel aan de eigenaar! Die willen het meestal graag weten en misschien weet zij/hij wel een oplossing.
Ilsiie schreef:Nettieejj schreef:wat ik zou doen: zo nu en dan de wei in lopen, even in de wei zitten, en weer weg gaan, of in de wei gaan zitten met wat snoepjes ofzo, en dan laag bij de grond blijven naar haar toe lopen, brokjes geven en weer gaan, de volgende keer weer naar haar toe lopen, laag bij de grnd, brokjes geven en meenemen, de volgende keer inde wei weer zitten, kojmt ze hoogstwaarschijnelijk kijken, dan even knuffelen, de volgende keer rechtop naar haar toelopen, brokjes geven knuffelen en weer weggaan, en zo opbouwen!
hoe wilde jij laag bij de grond naar haar toe lopen?
ik weet zeker dat dat niet gaat werken hoor.. laag bij de grond + langzaam lopen (dat hoeft er nog nieteens bij, maar anders is de pony gelijk weg als je erop af stormt) = in paardenogen een roofdier!! dus slaan ze alsnog op de vlucht.. gaat niet werken hoor..
als ze niet wil komen dan wil ze niet, net wat Cassidy zegt, die poetsbeurt hebben ze echt niet elke dag nodig hoor (anders zou mijn verzorgshet 't erg slecht hebbenen dat heeft ze niet) ze heeft een veulen om te beschermen.
Blijkbaar vertrouwt ze je nog niet genoeg om zo te komen!
Ik blijf bij m'n vorige post, heb geduld, ga in de wei zitten.. nieuwschierigheid wint op een gegeven moment toch wel, en anders niet, hou wel vol, maar niet door middel van achter haar aan jagen (immers.. als zij voorop loopt en jij er achteraan, is ZIJ de leider, want ZIJ loopt voorop! Dan moet je al parallel aan d'r gaan lopen, maargoed dat heeft verder geen zin omdat ze toch niet komt)
Als ze straks wel weer komt.. over een tijdje.. zou ik aanraden om toch wat grondwerk te doen denk