verkeerde galop daarna goede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

verkeerde galop daarna goede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 20:25

Ik dacht ooit gelezen te hebben als je in de B in de verkeerde galop aanspringt maar het binnen hetzelfde onderdeel hersteld en in de goede galop aanspringt je toch een 6 moest krijgen omdat je gemerkt hebt in de verkeerde galop te zitten. Klopt dit?

broertje

Re: verkeerde galop daarna goede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:32

Denk dat het per jury verschilt. Zullen denk ik ook meerdere dingen meespelen zoals hoe netjes en hoe snel neem je hem terug. Hoe corrigeer je hem, hoe geef je je hulpen, waarom sprong die verkeerd aan, schrok die of reageerde die niet op je been, verkeerde hulpen etc. Vraag me af of hier echt een regel kwa cijfer voor is, denk het haast niet...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:25

Dan ga ik nog een aantal punten bijclaimen Haha!
Het lijkt me vreemd want dan krijg je het zetzelfde punt als iemand die op een voldoende manier gelijk goed aanspringt. Ik vind een 4 hier toch zeker op zijn plaats.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:29

ik vind een 4 dan ook op zijn plaats Knipoog
zelfs als mijn paard voor de korte zijde 2 keer overpringt (dus weer terug in de goede) dan krijg ik voor de overgang terug naar draf op de korte zijde ook een 4 Knipoog

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 08:51

Ik vond het toen ook al vreemd, maar het ging er toen echt om dat je gemerkt had dat je in de verkeerde galop aansprong.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:08

Dit is besproken op de bijscholing. Met de nieuwe proeven zou iemand die bijv.tussen B en E in galop moet aanspringen en in de verkeerde galop terecht komt (en dit ook nog op tijd op de BE lijn herstelt) nog een 6 moeten kunnen krijgen. Maar... dan moet het wel een geweldige overgang zijn. Bijv. een overgang die een 8 of 9 waard is. Daarmee compenseer je dan ook weer die eerste verkeerde overgang.
In de theorie is die tweede poging meestal niet een 8 of 9 waard. En dan kom je gemiddeld toch op een 4 of 5 uit.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 10:20

okay dan snap ik het.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:22

Ik heb weleens geschreven bij een B-wedstrijd en dat jurylid gaf een 1, ookal werd het hersteld.

Vind het persoonlijk nogal hard, vooral omdat dit ook nog bij de pony's was. Kinderen dus....

Overigens is het bij de lagere FNRS-proefjes wel zo dat je voldoende moet krijgen. Zelfs wanneer je correcte galophulpen geeft, terugneemt en een nieuwe poging doet, maar het paard blijft in de verkeerde galop aanspringen. Mss heb je het daar gelezen?

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:19

beantsje schreef:
Ik heb weleens geschreven bij een B-wedstrijd en dat jurylid gaf een 1, ookal werd het hersteld.

Vind het persoonlijk nogal hard, vooral omdat dit ook nog bij de pony's was. Kinderen dus....

Overigens is het bij de lagere FNRS-proefjes wel zo dat je voldoende moet krijgen. Zelfs wanneer je correcte galophulpen geeft, terugneemt en een nieuwe poging doet, maar het paard blijft in de verkeerde galop aanspringen. Mss heb je het daar gelezen?

Als je hier een voldoende op krijgt, gaat het toch helemaal nergens meer over!!! Dan moet je wel een 10 krijgen als je gewoon netjes aanspringt!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:41

Je krijgt gewoon je vier en als commentaar "netjes hersteld", dan heb je nog mazzel omdat je voor je volgende onderdeel in de goede galop zit en daar dus niet ook op wordt afgestraft. Het is belachelijk te denken dat je, omdat je in dat stukje zit waar t gevraagd wordt, ongestraft eerst verkeerd aan kan springen.....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 16:16

Ik had dit ook niet zelf bedacht; ik had dit ergens gelezen daffodil. Als je de reactie van scum gelezen hebt kan je zien dat dat klopt alleen liggen de voorwaarden iets gecompliceerder

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:24

Nee ik bedoelde ook niet dat jij dat dacht maar gewoon in het algemeen.....diegene die dat geschreven heeft, weet dan dus niet hoe dit beoordeeld hoort te worden, was niet persoonlijk bedoeld.

Tijdens onze jurycursus is er aangegeven dat je dat nooit met een forse voldoende kan waarderen. Vandaar mijn reactie en bij mij in de ring lukt het je dus ook echt niet om daar een voldoende op te rijden.

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:18

Ik heb laatst een 2 gehad omdat ik in de verkeerde gallop zat en gelijk herstelde, als commentaar kreeg ik dit moet snellen.
Kan alleen snel als ik dr laat changeren en dat ik toch ook niet de bedoeling in de B

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:40

ik weet wel dat dit bij de FNRS wel gedaan moet worden.. maar voor de rest weet ik dat ook niet..

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:43

ik heb dit vaak gehad en meestal een 4 voor gekregen en 1 keer een 5, maar toen had ik het heel snel/netjes veranderd.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:11

Ik had vandaag een 4 voor het aanspringen. (verkeerde dus) en daarna een 4 voor de volte. Wel hersteld op de volte maar toch een 4. "verkeerde galop"

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:59

Ik heb al een aantal keer gehad dat mijn pony op de grote volte overkruist sprong, op deze volte kreeg ik dan gewoon een 4, wat ik ook terecht vind.

Ik vind het overigens wel een logische regel dat je alsnog een 6 op de overgang zou kunnen halen als deze op de goede plek is en zeg maar een 8/9 waard is.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:18

Er wordt gevraagt: aanspringen in de ...galop.

Dan hoor je dus ofwel in een linker- ofwel in een rechtergalop aan te springen. Springt je paard verkeerd aan, dan heb je dit onderdeel niet getoond, je bent immers niet aangesprongen in de gevraagde galop.

Het geven van een 6 lijkt me hier dus ook niet de bedoeling Lachen

Zo heb ik dit laatst gehad in een gebroken lijn in contragalop, waarbij mijn paard keurig het springen van de vorige dag had onthouden en een mooie wissel maakte op x, wat dus niet de bedoeling is..
Ik maakte gelijk weer een vliegende wissel maar kreeg alsnog een 4, vond ik nog veel, had zelf al op een 2 of een 3 gerekend Bloos

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 15:30

Alina schreef:

Dan hoor je dus ofwel in een linker- ofwel in een rechtergalop aan te springen. Springt je paard verkeerd aan, dan heb je dit onderdeel niet getoond, je bent immers niet aangesprongen in de gevraagde galop.

Dat is niet waar je bent binnen dat stuk in beide galoppen aangesprongen dus je hebt uiteindelijk de gevraagde oefening wel getoond.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:47

Joki schreef:
Alina schreef:

Dat is niet waar je bent binnen dat stuk in beide galoppen aangesprongen dus je hebt uiteindelijk de gevraagde oefening wel getoond.

Dát werd dus niet gevraagd Knipoog

vaagjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:12

ik denk dat het per jury anders is