Springmateriaal zadelmarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Springmateriaal zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:11

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het springmateriaal van zadelmarkt?
Ik heb de link gezien omdat iemand een andere persoon veilig springmateriaal aanraadde, maar nu vraag ik me af of dit materiaal ook gewoon veilig is?

Zou toch graag eens wat meer springen met [***] en had al gekeken voor echt materiaal zeg maar, maar daar zat toch een serieuze prijs aan vast.

Toen ik dit materiaal zag "schrok" ik eigenlijk dat het zo goedkoop was. Dus vandaar de vraag of het toch goed/degelijk en vooral veilig is?

Iemand ervaring?

Alvast bedankt.

http://www.zadelmarkt.be/Zadelmarkt%20folder_BELGIE.pdf

bromfiets

Re: Springmateriaal zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:21

Hout is hout. Tenzij ze mdf-balken hebben gemaakt, maar dat kan ik me niet voorstellen. Waarschijnlijk ligt het aan de kwaltiteit van de afwerking. Slecht geverfd en/of geschuurd. En de staanders zullen wss niet gegalvaniseerd zijn en dus gaan roesten. Maar dat kun je alleen in real life beoordelen. De veiligheid zal niet in het geding komen, mits je zelf ook het nodige onderhoud pleegt.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:22

De staanders zijn licht, maar gewoon goed van kwaliteit, van de balken weet ik niet!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:23

Ik denk dat zolang er geen uitsteeksels of scheuren in de balken of aan de staanders zitten,
dat het prima kan. Zo heel goedkoop vind ik het nog niet, maar idd stuk goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:10

Misschien kijk ik dan op de verkeerde sites, maar als ik vergelijk qua aanbod van een advertentie en daar dan ben ik de helft goedkoper uit, als het niet meer is ...

Maar op zich maakt het niet uit dat het niet heel goedkoop is (ik vind van wel, bijna gratis zal je het niet snel vinden Knipoog ) maar ik vraag me af hoe het met de kwaliteit zit...

Het moet natuurlijk geen superkwaliteit zijn, verwacht ik ook niet. Maar het moet gewoon veilig zijn voor paard en ruiter, dat vind ik wel belangrijk Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:12

Heb je helemaal gelijk in, wat betreft goedkoop. Ik betrok het alleen op mezelf. Knipoog

Heb je de mogelijkheid om te gaan kijken? Ik ga verder mee met de post van bromfiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:16

Weet het niet, veronderstel van wel?
Op de website staat dat ze open zijn op afspraak ...

Maar ookal zou ik gaan kijken, zou geen flauw idee hebben waar ik op moet letten Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:21

Ik denk dat het het belangrijkste is dat er niks uitsteekt, en er geen scheuren zitten in de balken.
Verder tsja, voldoet springmateriaal al snel, lijkt mij. Staander kan je verzwaren met een rubbere band,
dat hoeft geen probleem te zijn. Dat de balken wat lichter zijn maakt niet uit, alleen maar veilig.
Het moet alleen niet zo zijn dat ze uit de lepels waaien natuurlijk. Knipoog
En de lepelgaten, of die wel kloppend zijn met de staander, is ook wel handig. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:24

Denk dat we in het begin toch vooral met cavaletti gaan bezig zijn. Die "staanders" daarvoor kan je ook op mekaar zetten om een klein hindernisje te maken normaal gezien?

Ben al blij als ik over 30 cm geraak bij wijze van spreken, dus of we echt staanders nodig hebben weet ik nog zo niet Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:26

Okee, wat betreft cavaletti's, tsja, blijven ze goed staan, of het kruis in evenwicht is zeg maar,
en verder denk ik dat er eigenlijk niet zo heel veel fout kan zijn.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:39

amai, das inderdaag wel een stuk goedkoper!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:42

Het lijkt me vreemd als dit materiaal minder veilig is dan ander hindernismateriaal. Ik betaal 3 euro meer voor een staander inclusief 2 lepels en 1 euro meer voor een balk, dus dan zou je toch wel dezelfde kwaliteit mogen verwachten?
Het lijkt me dat dit gewoon normale goede hindernissen zijn, tenminste dat zou zo moeten zijn, ook voor deze prijs Knipoog

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:54

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:02

Jeetje ik wist niet dat zadelmarkt zo goedkope hindernismaterialen had! Ik ga dat zeker eens even aankaarten bij m'n ouders..

Ik heb nu 2 roest-vrij-stalen springpalen laten maken door onze stalhulp, maar voor deze prijs kan ik ze net zo goed kopen. Scheelt heel weinig.