HELP! Heel erg zomerexceem!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christel11

HELP! Heel erg zomerexceem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 15:17

Mijn pony ( die op mijn avatar ) heeft heel erg zomerexceem.
hij heeft altijd een zomerexceem deken op. Zo lijkt hij net een alien, zo is hij ingepakt.
Maar.. bij zijn staart heeft ze wel schuur plekken, ook aan de zijkant. en dat is heel schraal alsof het open is geweest. Ik probeer alles, Babyolie, speciale crème, teershampoo, betadine shampoo, maar toch heeft hij die plekjes, wat moet ik doen? Scheve mond

anoukbijl

Re: HELP! Heel erg zomerexceem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:08

probeer is wat azijn om bij haar staart te doen niet op de staart maar er omheen het helpt niet tegen het jeuken maar wel dat er niet nog meer muggen bij komen.

sterkte ermee

NMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:04

Wat wij voor onze Fjord wel eens gebruikte was:Anti muggenspray van het Kruitvat,dus spul wat voor mensen gebruikt word.Het zit in een middelgroot plastic spuitflesje en kost plm.€ 3,49 Het ruikt heel erg naar Citronella.Sneu voor je,ik weet hoe lastig het is om het te bestrijden.Dat het dan maar snel winter mag worden Knipoog

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:10

opstallen of toch gewoon een boett deken omdoen
misschien ziet het er niet uit, maar helpt zeker wel en daar heeft je paard meer aan dan er minder leuk uit te zien met een deken.
\gr.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:53

Mijn fjord merie heeft ook last van zomer ecxeem, maar ik heb echt een super goed middeltje gevonden. Shapley's Original M-T-G. dit middel komt uit amerika vandaan en werkt verbazing wekkend goed bij mijn merie.

Ik heb haar nu 2 weken, ze had haar hele staart en hoofd kapot geschuurd, manen viellen wel mee. Ik ben nu 1,5 weken bezig met dit spul en de wondjes en schilfers zijn helemaal verdwenen. Op de kale plekken groeit weer nieuw haar, en schuurd een heeeel stuk minder. Ze staat nog steeds onder een ecxeem deken, maar als dit zo door gaat kan ze volgend jaar misschien wel zonder.

Het middel werkt eigelijk heel eenvoudig. Je masseers elke dag de mannen en staart ( en overige plekken waar ze last van heeft ) in met het middel. Dit doe je net zo lang totdat het weg is en dan ga je afbouwen, totdat naar 1x per week.

Ik heb dit middel toevallig gevonden bij mijn speur toch naar middeltjes tegen exceem. Het is te bestellen bij http://www.dreamhorse.nl/

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:10

Boettdeken om en insmeren met eczeemspul die het probleem verminderen. Leovet biohuidlederolie werkt prima in combinatie met deken of Cojosol. Als de huid eenmaal getriggerd is, blijft die geïrriteerd. Denk maar aan een jeukende muggenbult. Niets aan de hand als je niet weet dat je gestoken bent... totdat het moment er is dat je daarvan bewust wordt.. jeuk, jeuk, jeuk!