Ruiterpad Kaarten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thefrodo

Ruiterpad Kaarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 13:01

Hallo,

Ik heb op mijn vraag gezocht en ben deze in verschillende topics wel tegen gekomen maar niet met echte specifieke antwoorden.
Kan men, voor alle natuurgebieden met ruiterpad, ergens kaarten bestellen.

Logischerwijs zou ik denken dat wanneer de paden zijn uitgezet er ook kaarten van zijn gemaakt.
Ik was laatst bij de Oisterwijkse vennen en daar lagen zeer mooie ruiterpaden. Bij natuurmonumenten hadden ze geen kaarten en hadden ze gezegd dat ik misschien eens zou moeten kijken bij de ANWB of VVV. Bij de laatste twee heb ik (online) ook geen kaarten kunnen vinden.

Volgens een ervaren ruiter zouden de paden bij het overkoepelend orgaan, van de ruitersport in nederland (ik weet zo even de naam niet meer), bekend moeten zijn. Hier heb ik nog geen navraag gedaan.

Kan iemand mij op dit forum misschien goede info geven?

Thanks

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Re: Ruiterpad Kaarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:03

Je kunt op de site van de knhs een aantal ruiterroutes vinden met kaarten erbij. Ook bij de VVV heb je boekjes met ruiterpaden. Maar ik weet niet zo goed of dit nou routes zijn of dat echt alle paden erop staan. Ik zou als ik jou was even bij de VVV langs gaan.

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:47

http://www.hippisch-toerisme.nl verkoopt kaarten, deze kaarten kun je ook verkrijgen bij een VVV in de buurt. Mijn ervaring is wel dat de VVV ze vaak niet allemaal heeft.

Ik heb onlangs een erg leuke route via hen gereden. Wel zijn het erg onduidelijke kaarten die ik kreeg, ik heb zelf de route weer uitgezet op een wandel en fietsroutekaart van de VVV.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:05

Er is nog steeds geen centraal punt waar alle ruiterroutes op kaart bekend zijn. Verschillende regio's hebben hun eigen versies van toeristische kaarten, soms met ruiterpaden en soms zonder. Verder kloppen kaarten met ruiterpaden ook lang niet altijd met de praktijk en kun je van één gebied verschillende kaarten hebben waar verschillende ruiterpaden zijn ingetekend. Chaos dus Duivel
Beste plek voor informatie is de al genoemde site van Hippisch Toerisme, die hebben een vrij compleet beeld van wat er verkrijgbaar is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:06

welheel handig dat hier nu wat adressen staan,want ik vroeg me dat namelijk ook al af hoe het zat met in kaart brengen van ruiterroutes

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 08:08

Ik vind de kaarten van Staatbosbeheer heel duidelijk. Alleen hebbenze die niet van alle gebieden.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:12

Lenneke_ schreef:
Ik vind de kaarten van Staatbosbeheer heel duidelijk. Alleen hebben ze die niet van alle gebieden.

Hé, dat wou ik nou ook zeggen.

Heb je hier wat aan?

http://www.staatsbosbeheer.nl/uenstaats ... en.asp?id={725C8352-C8F9-4B04-AFE8-EEEB7D956252}

Ik geloof dat er 44 kaarten zijn. Zit vast wel wat voor je bij. Tip: bestel er meer dan één; het kost je altijd hetzelfde bedrag aan verzendkosten.

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:20

Je kan ook in de FAQ van BRT kijken, daar heb ik ook al het eea aan links neergezet voor zover bekend Lachen

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 22:49

Die site van www.hippisch-toerisme.nl is al super, bedankt voor de tip. Hier staan zijn goede kaarten te bestellen van de gebeiden waar ik geinterreseerd in ben. Zeker de Oisterwijkse vennen en de Kampina maar ook de veluwe. Ik ben daar al een keer wezen lopen bij beide en vond zeker dat er in Oisterwijk zeer mooie paden zijn.

Thanks.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:37

knollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:52

Wat ik me nu afvraag is of er van meerdere gebieden dan Kootwijk en Hoenderloo specifieke ruiterpadkaarten zijn van staatsbosbeheer. Ik heb van deze gebieden namelijk zo'n kaart en die zijn echt top...er staan alleen ruiterpaden op met nummers die overeenkomen met de nrs. op de paaltjes bij het ruiterpad..dus geen fietspaden en wandelpaden enz.
Ze zijn te koop bij de VVV hier in Apeldoorn en kosten 50 cent.
Hoop dat iemand deze kaarten kent en weet of er van meer gebieden zulke kaarten zijn!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:18

knollie schreef:
Wat ik me nu afvraag is of er van meerdere gebieden dan Kootwijk en Hoenderloo specifieke ruiterpadkaarten zijn van staatsbosbeheer. Ik heb van deze gebieden namelijk zo'n kaart en die zijn echt top...er staan alleen ruiterpaden op met nummers die overeenkomen met de nrs. op de paaltjes bij het ruiterpad..dus geen fietspaden en wandelpaden enz.
Ze zijn te koop bij de VVV hier in Apeldoorn en kosten 50 cent.
Hoop dat iemand deze kaarten kent en weet of er van meer gebieden zulke kaarten zijn!

Ik ken de kaarten die je bedoelt en voor zover ik weet zijn er niet meer van zulke kaarten. Wel hebben sommige andere gebieden weer hun eigen versies van goede kaarten met ruiterpaden, maar het is puur afhankelijk van hoe actief de plaatselijke VVV samenwerkt met lokale boseigenaren. Daarom altijd bij een lokale VVV kijken voor kaartmateriaal, er zijn maar weinig kaarten met ruiterpaden bij VVV's elders in het land verkrijgbaar. Het beste adres om je te orienteren op kaarten is de site van Hippisch Toerisme.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:07

hmm interessant, ik was hier dus ook naar opzoek, ga zeker even de site van het hippisch toerisme bekijken, de VVV hier viel erg tegen.

mhazyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:38

hoi,

Er bestaat ook zo'n kaart met nummers van ruiterroutes in Nunspeet! WErkt hetzelfde als die in Kootwijk.

Ingrid