welk bit op wedstrijden? kunnen jullie mij helpen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dootjuh

welk bit op wedstrijden? kunnen jullie mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 21:20

hoi,

mijn pony is best sterk en ik kan hem af en toe niet houden, daarom rij ik hem nu met een dubbel gebroken bitje met hefboom (het bit is zacht in de mond en ik kan hier makkelijker op terug nemen), hier loopt hij echt super op alleen het enige nadeel is dat ik hier mee mag starten op wedstijden. welk bit zouden jullie mij aanraden? een meisje heeft hem gereden en heeft met hem een B-proefje gereden alleen het ging een beetje fout hier had een hij een dubbel gebroken bitje in (het is een fjord).

groetjes en bedankt Bloos
Dominique

aerdenhout1

Re: welk bit op wedstrijden? kunnen jullie mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:26

Misschien toch nog even wachten met wedstrijden??
Als je je pony niet kan houden in je eigen bak, zal het op het wedstrijdterrein waarschijnlijk helemaal mis gaan. Ga thuis al rijden met een normaal bitje. Ik mag aan nemen dat je les hebt?? Dan zou je instructrice (teur) je daar mee moeten kunnen helpen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:26

Ik zou dat bit met hefboom lekker in de kast laten hangen.
Dubbelgebroken (of iets anders zonder hefboom) bitje erin en goede les nemen en daarna aan de wedstrijden denken

Het belangrijkste is toch dat je paardje fijn loopt? Knipoog
Het zal misschien heel veel oefenen zijn, maar dan kom je er vast wel

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:32

ik zou inderdaad eerst maar goed gaan lessen en pas als jij jou paardje fijn kan rijden ook als ie sterk word dat je dan pas moet gaan denken aan wedstrijden en daarvoor nog heel even wachten ermee!

als je veel oefent zal je er vast komen daar ben ik zeker van!

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 21:37

ik heb veel les en we oefenen veel, ik heb veel bitten geprobeerd en met een gewoon bitje dan haalt hij de raarste dingen uit de kast. er hebben meer mensen op hem gereden en bij mij gaat het nog het beste, we rijden al best hoog niveau alleen op wedstijden gaat het fout, in de bak loopt hij super (af en toe kan ik heb niet houden, alleen hij heeft een heel moeilijk karakter en als je kwaad word dan kun je niks meer met hem beginnen)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:42

MMM knap dat je al een hoog niveau rijd als je nog geen wedstrijden rijd. Wat rijd je dan met hem als ik vragen mag? En in welke klasse start je hem?
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 31-08-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:45

aerdenhout1 schreef:
MMM knap dat je al een hoog niveau rijd als je nog geen wedstrijden rijd. Wat rijd je dan me hem als ik vragen mag? En in welke klasse start je hem?

Hoog niveau in dit geval ws kop in de krul omdat die hefboom erop zit.

Meid, als je hem in de bak al niet bij je kunt houden, ga dan lekker niet starten. Ga gewoon veel lessen en trainen zodat je hem helemaal onder controle krijgt en ga dan lekker een keertje starten.

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 21:51

nee ik zit niet te trekken aan de teugels ik heb aan het bovenste gedeelte het dubbelgebroken bitje heb ik een tegel zitten en aan hefboom een teugel en pak alleen de hefboom erbij voor nood, verder loopt hij super op het dubbel gebroken bitje alleen, ik heb die hefboom eigelijk nooit nodig maar als ik het gebuik maak ik een ophouding en laat ik meteen weer los, dus zit er niet aan

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 03:58

Heb je een foto van het bit?

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 08:01

ik zal vandaag een foto maken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:01

gelukt?

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:06

Bestaan er pessoabitten dat dubbelgebroken zijn?
Misschien is het zo een bitje, die hebben toch een hefboom of ben ik nu fout?
Naja, mijn paardje kan ook wijken,SB en galopwissels en we rijden ook geen wedstrijden.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:51

Misschien een beetje een banketstaaf opmerking.. wat is het nou, een Fjord of een Haflinger?
In dit topic heb je het over een Fjord, en in je profiel staat dat je een Haflinger hebt..? Clown

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 14:53

het is een fjord Clown

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:15

Ik vind dat iedereen wel redelijk off topic reageerd, zij vraagd om hulp en er zijn nu eenmaal paarden/pony's die erg sterk kunnen zijn en met een 'normaal' bit werkelijk niet te houden zijn, hoe goed je ook kunt rijden.
Zeker als je b.v. al een ouder dier hebt, wat heeft geleerd dat sommige dingen voor hem/haar nu eenmaal goed werken en dan komen ze bij een andere baas en die moet het er maar weer uit zien te krijgen.
Een paard zal altijd proberen zijn grenzen te verleggen, uiteraard wat voor hem positief is en dat hoeft het voor jou uiteraard niet te zijn.

Op de site van de KNHS staat met welke bitten je mag rijden.

Misschien zou grondwerk wel iets zijn voor je om dat probleem minder te laten worden / cq op te lossen.

Succes, en ik zou het wel in overleg met mijn instructeur doen