Help..!! Pony wil linkerachterhoef niet uitkrabben..!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HetLamoen

Help..!! Pony wil linkerachterhoef niet uitkrabben..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 21:04

heey
Ik heb een Verzorgshetje
hartstikke lief enzo.
maar ik borstel dr en alles loopt Perfect..
Dat kom ik bij dr achterhoef die ene lukt wel
maar die andere geeft ze niet en mij lukt het ook niet om hem naar bijv. een hoekje te duwen en dan hoef te pakken want ze geeft hem niet
Nu begin ik te vermoeden dat er IETS aan de hand is met die hoef
maar wat zou het kunnen zijn..??
Ervaringen..??
Tips..??
Groetjes Annemarie

feliciaa

Re: Help..!! Pony wil linkerachterhoef niet uitkrabben..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:24

Wij hebben een haflinger op stal die hetzeflde probleem ook heeft. We weten niet precies wat het is maar als we even door zetten lukt het meestal wel maar moet je hem wel echt omhoog houden want anders gaat ze weer staan.. Wij trekken meestal gewoon het been naar voren zodat ze het been wel op moet tillen.. En meestal houd ze dan niet na 1 keer haar been al omhoog maar moeten we dit een paar keer doen.. Ik denk dat ze misschien wat stijf is in dat been..
Als ik jou was zou ik even kijken of hij niet wat stijf loopt en zo nodig de DA erbij halen.. (voor de zekerheid)

Somebitch

Re: Help..!! Pony wil linkerachterhoef niet uitkrabben..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:31

Ik snap dat je pony zelf zijn achterbeen niet kan uitkrabben Clown

Maar even ontopic. Inderdaad zoals hier boven staat eerst hett achterbeen naar voren halen, en dan langzaam naar achteren. Begin hier eerst mee, ik neem aan dat je verzorgpony het wel kan, hij moet ook bekapt worden namelijk. Knipoog

Hou de hoef een paar sec omhoog en zet hem dan weer weg, dit was genoeg! Naarmate het beter gaat kan je de hoef uit gaan krabben (week later?) bouw het langzaam en rustig op zodat de pony weet dat er niks gebeurt!