Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Karianne12 schreef:je kan beter, in de bocht doorzitten paard recht stellen en dan de overgang rijden anders krijg je zn slinger maar je kan ook beter kijken wat jou het beste uitkomt ik heb een jong paard en ga door zitten in de wending en daarna stappen niet aan het eind meteen op het begin, voor het nette kan je beter een pasje doorzitten en dan meteen op het goede been verder draven! succes met je proefje
Karianne12 schreef:je kan beter, in de bocht doorzitten paard recht stellen en dan de overgang rijden anders krijg je zn slinger
Urielle schreef:Karianne12 schreef:je kan beter, in de bocht doorzitten paard recht stellen en dan de overgang rijden anders krijg je zn slinger
En dan heb je een 4 'te laat'.
Hij MOET gewoon in de wending, daar is geen discussie over mogelijk. Het staat nota bene zelfs op de site van de KNHS.

Jen_Elegance schreef:Hm, toch nog onduidelijk, want ik heb de DVD van de KNHS met alle proeven B tot Z2, met commentaar.
Bij afwenden EN arbeidsstap is er steeds als commentaar, mag begin, midden of einde wending worden uitgevoerd.
(Natuurlijk niet overdreven als je 5 meter verder bent o.i.d.)
) 
Perla schreef:ik rijd de wending en ga dan pas over en ik heb er nog nooit een4 gehad telaat maar altijd een 6 of 7

Perla schreef:ik rijd de wending en ga dan pas over en ik heb er nog nooit een4 gehad telaat maar altijd een 6 of 7
juval schreef:als je vanuit de galop in draf direct gaat lichtrijden zit je vrijwel altijd meteen op het goede been (mits je in de goede galop zat natuurlijk)
let maar eens op.