help! paard gaat de trailer niet uit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

help! paard gaat de trailer niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 17:42

hoi allemaal,

ik heb een probleem met mijn paardje. hij wil de trailer niet uit! heeft iemand hier een oplossing voor? we hebben het al heel vaak geprobeerd maar hij durft het niet lijkt wel. nu moeten we steeds draaien in de trailer maar dat is ook niet altijd een goede oplossing. heeft iemand tips ??

het inladen is geen probleem. dit doet hij gewoon dan loopt hij als een mak lammetje achter je aan Lachen

p.s weer niet of het hier goed staat maar dan graag verplaatsen Lachen

ikke20

Re: help! paard gaat de trailer niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:46

leer hem eert zo goed achteruit te lopen. ook van hellingen af. en blijf het doorzetten gewoon achteruit de trailer uit te gaan.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:49

Kan hij normaal gesproken buiten de trailer wel goed achterwaarts ? Dit om uit te sluiten dat hij op slot zit .

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 17:53

ja aan de hand gaat hij gewoon achteruit Lachen en van een heuveltje achteruit gaat hij ook gewoon Lachen

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:11

mijn haf ook niet er zijn zelfs 2 dierenartsen met hem bezig geweest maar dus niet
dus draaide wij hem ook altijd om hij deed dit ook uit zichzelf dat was ook geen probleem tot onze trailer wat uit zijn voegen ging
ik ben toen bij mijn schoondochter op stal gaan staan en zij deed hem toen 1 +in de week rijden en naar de wei brengen zij is streng maar rechtvaardig
toen wilde ze toch ook een keer proberen om hem achteruit de trailer uit te krijgen en tot mijn stome verbazing deed hij dat
nu is het geen probleem meer en ik denk dat het ook te maken heeft met vertrouwen en overwicht

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:15

Zet hem niet meer in 1 keer OP de trailer, maar stop hem bij het erin zetten eerder, eerst met twee voeten op de klep en weer terug, dan een keer vier voeten op de klep en weer terug. Zo leert hij dat de klep geen gat is waar hij in kukelt Knipoog.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:18

Mijn Haflinger wilde ook de trailer niet meer uit..
Terwijl ze op gewoon terrein echt heel makkelijk achteruit ging.. Hellingen, schuin ed..

Ik ben op een gegeven moment eens een middagje gaan oefenen.. Met Parelli stick, touwhalster, leadrope en het hele gebeuren.

Een voetje op de klep en weer achteruit.. 2 voetjes, achteruit.. Net zo lang toen ze er in stond en weer achteruit. Ze ging nog wel een beetje scheef, maar ze ging achteruit..

We zijn zo verder gaan borduren en we zijn zelfs zover dat ze al zonder enig halster of wat dan ook de trailer op en af gaat.

Kwestie van supergoed oefenen!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 21:22

bedankt voor jullie tips! zo heb ik het nog niet geprobeert ik denk dat ik het inderdaad zo maar eens ga oefenen! Lachen

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:04

Je kan ook Petra Vlasblom eens benaderen van 2moons. www.2moons.nl/

Goeie ervaringen mee en geen problemen meer. Ga vooral zelf niet staan prutsen, daar frustreer je je paard alleen maar mee. Waarschijnlijk begrijpt hij/zij niet dat ze achterwaarts moet. Vraag hulp in van mensen die er wel ervaring mee hebben (of dat nu professionals zijn of iemand die zich vooral bezighoudt met grondwerken, e.d.) Succes!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:08

mocht het echt niet lukken dan is een ifor williams trailer een uitkomst. Die hebben een voorlader. ken een paard die daar heel veel baat bij heeft gehad en scheelt een hoop stress.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:57

monya schreef:
Zet hem niet meer in 1 keer OP de trailer, maar stop hem bij het erin zetten eerder, eerst met twee voeten op de klep en weer terug, dan een keer vier voeten op de klep en weer terug. Zo leert hij dat de klep geen gat is waar hij in kukelt Knipoog.

Ik denk ook dat dat de enige juiste oplossing is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:59

monya schreef:

Dit was wat ik ook wilde schrijven Ja
Dan leren ze idd dat de klep geen eng ding is.

Ik heb zelf zo ook een paard gehad en het zo geleerd.
Die kende alleen een ifor en dacht, waarom mag ik er nu niet voorruit af Lachen
Hebben we een uur op staan hannesen toen hij eraf moest bij koop. Maar dat was meteen de laatste keer.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:03

monya schreef:

Dit lijkt mij ook de beste manier om het hem aan te leren!
Mocht je nog weg moeten voor je de kans krijgt om te oefenen wil het ook nog wel eens helpen om de kanten van de klep duidelijk aan te geven, dus aan beide kanten iemand met een duidelijk hekje, een paar mensen oid er naast te zetten, zodat ze iets zíen waar ze tussen door lopen. Zodat ze dus niet het gevoel hebben achteruit in een gat te lopen, maar een soort steunpunt hebben.
(het moet wel duidelijk zijn aangezien ze dichtbij natuurlijk niet zo geweldig goed zien)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 16:01

iedereen weer bedankt! deze week ben ik vrij dus we gaan t proberen! Lachen