[EG] ~Allerlaatste poging, kijk aub!!!!~

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvarDonja

[EG] ~Allerlaatste poging, kijk aub!!!!~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 11:57

Hallo allemaal,

Ik plaats dit topic voor een vriendin en dit is echt de laatste poging! Sommige van jullie hebben misschien al vaker een topic van haar gelezen maar nu heb ik foto's en meer informatie.

Mijn vriendin heeft Kiara ( origineel Neeltje ) ongeveer 4 a 3 maanden geleden gekocht bij handelstal Jansen van den Hout. Ze heeft haar gekocht als een 3 jarige onbeleerde maar wel zadelmakke merrie met papieren. Achteraf blijkt het dus een 2jarige licht bereden merrie te zijn, waarvan ze de papieren nog steeds niet heeft. Ze heeft zomer exceem ( zonder het te melden bij verkoop ) en hoest(te) heel veel. We hebben al eens gehoord dat ze uit Duitsland komt, maar de ander zegt weer uit Belgie. Ze heeft ook een brandmerk op haar kont, en volgens mij staat er H 29, alleen het is niet super duidelijk.

Wij willen graag meer weten over haar, heeft ze uberhaupt wel papieren, hoe is ze in het verleden behandelt tegen de zomerexceem, wie waren haar eigenaren, wie zijn haar ouders, waar komt ze vandaan? Met andere woorden alle informatie is welkom!!!

Hier een paar foto's van haar:

http://img240.imageshack.us/img240/8467/s0137tr2.jpg

Hier nog bij handelstal Jansen van den Hout met een stagaire en Kris ( de eigenaresse )

Afbeelding

Hier ook nog bij Jansen van den Hout in de bak met Kris.

http://img112.imageshack.us/img112/1278 ... 046bl3.jpg

Haar hoofdje inmiddels bij ons op stal.

Afbeelding

Bij ons op stal in de longeerbak.

KEN JE DEZE PONY OF IEMAND DIE HAAR KENT? Weet je meer over haar oid? Alle informatie is welkom!!!!!

Farouche

Re: ~Allerlaatste poging, kijk aub!!!!~

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:00

Sorry ik ken haar niet, maar misschien kunnen jullie ook op andere sites zoals marktplaats e.d. een advertentie plaatsen?
Misschien handig om de link ook in je onderschrift te zetten, net zoals ik links in mijn onderschrift heb.

Veel succes en ik hoop dat jullie er achter komen. |Dit is ook meteen een upje, lekker handig Tong uitsteken

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:02

Ik zou eens baar haar gebid laten kiijken, want naar mijn weten worden haflingers uit Nederland zowiezo de laatste jaren NIET meer gebrandmerkt!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:08

Wa ze triywens gechipt toen jullie haar gekochten? Als dit in Duitsland is gebeurd staat er een ander landsnummer in de chip!Je kunt via het paspoort misschien controleren door welke da praktijk ze is gechiped

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 12:52

@ linda-arnold: Haar gebit is al nagekeken en mede via de tandarts zijn we er ook achtergekomen dat ze nog maar twee jaar is. Ik neem aan dat ze gechipt is ja want ze is nu ook verzekerd en daarvoor hebben ze bij de mijne ( dat was dezelfde man) haar chip opgezocht.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:57

Brandmerken is toch al vanaf 1997 verboden? Dus hoe kan ze dan twee jaar zijn en een brandmerk hebben?

Of is dat alleen in NL sinds die tijd verboden?

En ik dacht nog wel dat Jansen en Van den Hout een van de meer betrouwbaardere handelaren was.....
Laatst bijgewerkt door Amaris op 31-08-07 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:59

LinseyDonja schreef:
@ linda-arnold: Haar gebit is al nagekeken en mede via de tandarts zijn we er ook achtergekomen dat ze nog maar twee jaar is. Ik neem aan dat ze gechipt is ja want ze is nu ook verzekerd en daarvoor hebben ze bij de mijne ( dat was dezelfde man) haar chip opgezocht.

Dan is het nagenoeg zeker dat ze uit buitenland komt.. Daar mogen ze nog wel brandmerken..
Overigens, een paard met een brandmerk, is opgenomen in het stamboek, en moet dus eigenlijk papieren hebben, wellicht bij de ouwe eigenaar?? Voor dat ie op die handelstal terecht kwam..?
Tenzij er natuurlijk iets raars met dit paard is gebeurd..

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:01

Bij het stamboek navragen? Hun weten daar wel wie de vorige eigenaar was en de papieren dus heeft..

luna81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:02

mm vaag en vervelend iets dit, je denk je paard bij een gerenomeerde handelststal te kopen en dan heb je deze ellende... ik hoop dat jullie snel wat meer info over haar vinden en dat ze later aan het vroege rijden geen klachten overhoud! leuk paardje trouwens!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:48

Je kan vragen bij het Kvth of zij weten van welk stamboek dat brandmerk is. Als je dat weet kun je contact opnemen met dat stamboek, haar chip nummer door geven en dan moeten ze als het goed is in hun databank zo allerlei gegevens van haar kunnen opvragen. Dus ook haar oude eigenaren..
Ik hoop dat jullie snel wat te weten komen over haar..
Succes!!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:53

Maanling schreef:
En ik dacht nog wel dat Jansen en Van den Hout een van de meer betrouwbaardere handelaren was.....

Dat dacht ik ook...
Vervelend dat dit gebeurd is,ik hoop dat je er nog achter kan komen waar ze vandaan komt en wat haar verleden is geweest.
Succes ermee!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:05

Jordy schreef:
Maanling schreef:

Dat dacht ik ook...
Vervelend dat dit gebeurd is,ik hoop dat je er nog achter kan komen waar ze vandaan komt en wat haar verleden is geweest.
Succes ermee!

Het kan ook zijn dat de handelaar op het verkeerde spoor is gezet omdat de vorige eigenaar een ander verhaaltje heeft opgehangen.. Maar ik vind het wel raar dat als het een goede handelaar is ze niet achter de papieren aan hebben gezeten toen ze de pony kochten..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:39

het is niet gezegd dat die handelaars de slechte zijn hé. Misschien zijn die ook 'slachtoffer'. Knipoog

Als ze gebrandmerkt is, is het dan geen Duitse ? Ik dacht dat brandmerken hier ook niet meer mocht ? (ben niet zeker, misschien geldt dat enkel voor BWP)

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:20

Volgens mij mag je ook nog brandmerken in belgie en frankrijk maar dat weet ik niet zeker.. Maarjah hij kan eigenlijk bijna overal wel weg komen.. Maar zoals ik al zei het kvth weet vast wel uit welk land en bij welk stamboek het brandmerk hoort..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:31

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 07:10

jokari schreef:
het is niet gezegd dat die handelaars de slechte zijn hé. Misschien zijn die ook 'slachtoffer'. Knipoog

Als ze gebrandmerkt is, is het dan geen Duitse ? Ik dacht dat brandmerken hier ook niet meer mocht ? (ben niet zeker, misschien geldt dat enkel voor BWP)

Wel raar dat hij dan de papieren niet meelevert.
Maar ze is dus gechipt? Laat een DA dat nummer opzoeken, en ga daarmee naar de kvth. Die kunnen daar vast wel wat mee.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 07:41

Zou je eens een duidelijke foto van haar brandmerk kunnen plaatsen. Zoals ik nu vanaf de 1e foto kan zien lijkt het brandmerk hierop en dat komt uit Westfalen.

Afbeelding

Via haar chip kan je idd zien uit welk land zij afkomstig is. Een gebrandmerkt paard heeft in ieder geval papieren, dus als je weet uit welk land ze komt kan je met het stamboek uit dit land contact opnemen en via de chip kunnen zij dan opzoeken om welk paard dit gaat. Ook zag ik dat ze nog een nummer onder het brandmerklogo had staan, 15??? Dit kan wijzen op een bepaald fokgebied binnen die regio.

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 16:59

Ja dat is het gekke van het verhaal. Ze is bij Jansen van den Hout pas gechipt, dus alles wat daarvoor gebeurt is komen we nooit meer achter. In het echt lijkt het alsof er 29 of 27 staat ( het is duidelijk, ben alleen vergeten of het nou 27 of 29 was ). Toen ze gechipd was moest ze natuurlijk in een stamboek ingeschreven worden, dat is dus bij het welsh stamboek gebeurt (?). Maar daarvoor was ze al gebrandmerkt, dus het is een heel raar verhaal.. Ik ga morgen een duidelijke foto van haar brandmerk maken. Bedankt voor al jullie hulp, en die site ga ik uitprinten en meenemen, een hele goede tip dankjewel!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:03

--> OV

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:47

feliciaa schreef:
Volgens mij mag je ook nog brandmerken in belgie en frankrijk maar dat weet ik niet zeker.. Maarjah hij kan eigenlijk bijna overal wel weg komen.. Maar zoals ik al zei het kvth weet vast wel uit welk land en bij welk stamboek het brandmerk hoort..

In belgie wordt niet meer gebrandmerkt en frankrijk ook niet dacht ik

feliciaa

Re: [EG] ~Allerlaatste poging, kijk aub!!!!~

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:56

@ zitake: Oke.. Ik dacht dat het daar nog wel mocht..
@ LinseyDonja: Als ik jou was zou ik dan gewoon naar de handelaar toe gaan want als hij haar gechipt heeft dan moet hij het paspoort ook hebben dus die zal ik dan gewoon op eisen.. Dan is het grootste probleem al opgelost. Dan weet je alleen nog niet hoe ze aan het brandmerk komt en wat er vroeger allemaal met haar is gebeurd..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:20

feliciaa schreef:
@ zitake: Oke.. Ik dacht dat het daar nog wel mocht..
@ LinseyDonja: Als ik jou was zou ik dan gewoon naar de handelaar toe gaan want als hij haar gechipt heeft dan moet hij het paspoort ook hebben dus die zal ik dan gewoon op eisen.. Dan is het grootste probleem al opgelost. Dan weet je alleen nog niet hoe ze aan het brandmerk komt en wat er vroeger allemaal met haar is gebeurd..

Neen ik denk dat het zeker al 6 of 7 jaar niet meer mag Bloos

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 06:29

Moderatoropmerking:
Gezien dit topic verplaatst is naar OV en er hier strenge regels gelden een verzoek aan iedereen om voor het reageren de regels hier even door te lezen.
Reageren is alleen toegestaan als je daadwerkelijk info voor de TS hebt. De discussie over het wel of niet toegestaan zijn van brandmerken is hierbij dan ook gesloten en vanaf dit punt graag alleen nog reacties indien er bruikbare info is.
Andere discussies graag via pb Knipoog

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:41

Een van mijn haflingers heeft ook een brandmerk,die van pony uit Weser-Ems met daaronder het nummer.
Deze twee nummers staan ook in het Pferdepas en zijn onderdeel van het levensnummer.
Hierin is ook in getallen opgenomen land en geboortejaar.
Laatste twee zijn geboorte jaar en voorlaatste komt overeen met de twee van het brandmerk.
Er moet dan ook een paspoort ooit uitgegeven zijn.
Misschien in de streek gaan zoeken?Te beginnen bij de fokkers?

Tja,is een lastig iets.

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 07:35

Ik heb ook de site gekregen met al die brandmerken erop, maar omdat het mijn pony niet is, weet ik ongeveer wel hoe hij eruit ziet maar niet precies, daarom ga ik vanavond even een goede foto maken zodat ik het goed kan vergelijken, misschien dat ik dan al wat verder ben?