Nieuwe cap? Rare hoofdmaat - probleem!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Nieuwe cap? Rare hoofdmaat - probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 17:31

Mijn cap is oud, en gaar, en lelijk... Haha! Ik wil eigenlijk wel eens een nieuwe.
Probleem is alleen dat ik blijkbaar een raar hoofd heb Tong uitsteken van bovenaf gezien nogal smal en lang, dus de afstand van voor naar achter is vrij groot. En van links naar rechts juist niet. Ik zie altijd zo veel verschillende leuke/mooie/stoere caps in de winkels liggen maar... die passen dus allemaal niet! Zelfs de grootste mannenmaten (60 ofzo Rolleyes ) klemmen op m'n voorhoofd, maar bij m'n oren past er dan aan beide kanten wel zowat een hele vuist bij.
Frusty
De cap die ik nu heb, past natuurlijk wel. Hij zit zelfs een beetje ruim. Ik weet alleen niet meer welk merk het is... Het is wel zo'n 'ouderwets' model van fluweel, en die wil ik ook weer, want die Casco dingen vind ik echt vreselijk,zo hoog boven op je hoofd Bloos

Wie herkent dit probleem en kan me vertellen welke cap ik moet gaan kopen Haha! (ik zou het liefst een GP willen maar die pasvorm is helaas niet aan mijn hoofd besteed... nou ja, is wel beter voor m'n portemonnee, dat wel Knipoog )

Joica

Re: Nieuwe cap? Rare hoofdmaat - probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:20

ik pas ook bijna geen een cap. ik heb er zo veel geprobeert en alleen de GPA past mij heel goed, dus vandaar dat ik die nu heb. echt een aanrader, zo fijn Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:07

Ik heb zo'n zelfde hoofdvorm.
Ik ben uiteindelijk, na lang zoeken en tips hier op bokt, uitgekomen bij Troxel Legacy Gold. Echter, het model wat ik nu heb, is volgens mij tegenwoordig aangepast en ik weet niet of de pasvorm nog hetzelfde is. Ik heb laatst een Troxel Sprinter gepast en die was ook te kort en veel te breed voor mijn koppie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:14

volg dit, zelfde probleem hier...
heb'n uitgeleefde casco..
wil nu een mooie....

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:16

ik ook hier, heb nu de Harry's horso pro cap.
mat 54 zat toch echt te strak, ik kreeg zeurende kloppende pijn aan mn kop. maat 55 was net iets te groot in de lengte, in de breedte goed. Oplossing van de ruitersportzaak: Van die kurken reepjes in de rand van je cap, en hij zit als gegoten Knipoog

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 07:32

Hm die Troxels zijn wel heel erg stoer Knipoog Heb even op de site zitten kijken en de Sierra heeft dezelfde kleuren als m'n paard Haha!

De HH Pro vind ik ook erg mooi en heb ik wel eens geprobeerd maar die passen me dus niet helaas...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:43

Mijn zus heeft net zo'n hoofd als jij, lang en smal en cap vinden is een ramp. Wellicht zou je een HKM cap kunnen proberen, deze zijn wat langwerpiger van vorm.

_Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:34

ik heb ook niet het makkelijkste hoofd voor een cap, maar ik weet niet welk merk dat het is, maar hij is achter ook verstelbaar en zit mij heerlijk!.. ik hoop dat je er een kunt vinden!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 10:09

Ik heb inmiddels weer herontdekt wat voor merk de mijne is... Een Horka, maat 58.
Dus mensen met zo'n hoofd als ik kunnen die ook eens proberen.
@Alwiene: HKM, dat merk zegt mij niks?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:02

Hier nog iemand die geen cap-hoofd heeft. Ik heb werkelijk alles gepast in de winkel. Of ze komen niet ver genoeg over mijn hoofd, of ze klemmen voor/achter, of ze klemmen opzij.
De Harry's Horse kwam nog het meeste in de buurt maar zat ook niet geweldig.
De GPA is totaal niet aan mijn hoofd besteed. Die heeft echt een rare pasvorm.

Ik heb overigens wel een crosshelm gekocht: de Gatehouse Airflow. Die zit heel erg lekker. Maat 57, is wel een ietsiepietsie aan de grote kant maar ik heb bijvulspul erbij. De Gatehouse is er ook als normale cap te krijgen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:07

Hmm... ik weet het niet meer helemaal zeker maar heb ooit iemand met een soortgelijk geval gehoord over Horka! Ging toen welliswaar om dressuurhoedjes maargoed, daarbij is de pasvorm natuurlijk nog belangrijker, dus misschien daar eens naar kijken?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:16

Ik heb ook een rare vorm hoofd. Heb in de winkel ook alle caps gepast, en alleen de casco youngster zat wel lekker. Maaaar, die heb ik al (is alleen aan 't eind van z'n latijn), en als ik die een uur opheb gaat ook die aan de voorkant knellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:29

Ik ben verliefd op mijn usg helm, maar die is uit de collectie Boos! Die kon je met klittenband verstellen en zat echt heerlijk. Ik was laatst nog in de divoza, alles gepast... niet paste. Alles knelde voor en zat opzij te los Clown hopeloos Clown

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:23

Ow ik moet binnen kort ook weer een nieuwe Cap kopen heb altijd zonder gereden maar rij nu een paard die het nogal leuk vind om eerst een rodeo show te geven dus beetje gevaarlijk Clown
Leen hem nu van iemand anders binnen kort even naar hyporama of divoza maar ik kan nooit een leuke vinden allemaal van die caps waar je echt een mega groot lelijk hooft van krijgt Sigaar
Vind het der niet uit zien iemand misschien een leuke cap waar je niet zo n extreem hooft van krijgt?
Zit echt in een crissis want als ik in de winkel sta word ik gek kan nooit kiezen.
En heb ik weer zo iets van nou laat maar Clown

Gelukkig heb ik wel een makkelijk hooft dus dat is het probleem niet kan alleen niet kiezen hahaha

eva87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:47

Veel informeren denk ik,
en misschien een keer je cap meenemen als voorbeeld als je naar een ruitersport zaak gaat?
Heb verder geen ervaring met 'rare hoofdmaten' Knipoog

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:07

Betaalbare caps op maat. Dat zou nog eens handig zijn. Knipoog