Korte benen, dikke kuiten, dan chaps dat werkt niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JessiiCaa

Korte benen, dikke kuiten, dan chaps dat werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 21:01

hallo,

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, hoort het ergens anders sorry daarvoor Bloos , maar het gaat wel over school en werk iig wat ik er voor nodig heb Knipoog

Ik zit met een probleem, ik ben 1,62 ongeveer en heb nogal dikke kuiten.
Voor mijn nieuwe school had ik schoenen met stale neuzen nodig, dus ik dacht doe ik meteen schoenen waar je ook mee kan rijden (niet van die grove werkschoenen zegmaar). Wij die gekocht (best duur) en toen de chaps, ik chaps passen helemaal niets wat ik paste, ik heb dus maat XXL nodig, het leuke is dan dat je allemaal chaps heb die tot over je knieën vallen. Scheve mond Dr werd mij in die winkel verteld dat er dan wel Kieffers waren voor mij die had je in allerlei maten van S tot XXL en dan verschillende lengtes, ik blij in de hoop toch nog wat te vinden, Ondertussen ook een broek besteld.
wij 2 weken erna ongeveer terug om de broek en de chaps op te halen. Het begon al dat ze met de verkeerde broek aan kwamen zetten, daarna moesten ze me chaps nog zoeken komen ze aanzetten met maat XL, nou die paste ik uiteraard niet, dus ik zeggen ik had XXL besteld. Bestaan die dus helemaal niet Clown ging weer lekker. Dus ik was niet helemaal blij meer toen, ik denk dat we daar minstens een uur hebben gezeten. ( we werden ook niet echt geholpen want ze waren aldoor met andere dingen bezig Rolleyes )

maargoed, ik wou het verhaal even kwijt, sorry Schijnheilig lichtelijk gefrustreerd Clown
en ik had ook nog een vraag, Zijn er niet meer mensen die last hebben van het zelfde probleem? ik ben toch niet de enigste met korte benen en dikke kuiten? hoe lossen jullie dat op?

bedankt voor het lezen Lachen

Justy

Re: Korte benen, dikke kuiten, dan chaps dat werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:02

STW --> RUI

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:04

Ik heb hetzelfde probleem. Korte benen, dikke kuiten.
Van een stalgenootje heb ik chaps over kunnen nemen. Van die laarsschachten. Zij was afgevallen en paste ze niet meer. Ik net.
Ze zijn inmiddels weer wat opgerekt, dus passen perfect.
Dit zijn leren chaps van Ariat, maat XXL. Misschien kun je daar eens voor gaan kijken Lachen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:06

mijn zusje zelfde probleem. Dikke kuiten korte benen.
Ze heeft volgens mij de leren chaps van harry's horse in kuitmaat 44 met een kortere hoogte... Mss kun je voor die eens vragen?

(Zijn trouwens te koop Tong uitsteken)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:12

Ik heb Petrie gaithers voor mijn dikke pootjes Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:17

Ik heb nog een paar leren laarzen die misschien wel wat voor je zijn Haha! Zie mijn onderschrift!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:19

hoi,

Mijn benen zijn ook niet echt lang, maar de global xxl passen bij mij erg goed (na 1 nacht het elastiek op te rekken).
(gelukkig ben ik afgevallen (door ziekte) en hoeft dat niet meer;) )

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:24

Ander probleem... ; behoorlijk lange benen, vrij weinig kuit (hoewel ik me de pleures train Clown )
Heb nu twee paar chaps die goed passen; van Pikeur en van Kieffer, vooral met die van Kieffer erg happy!!!! Kieffer heeft wel veel te bieden, ik denk dat je daar wel wat krijgt!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:27

Je kan chaps en laarzen ook op maat laten maken. Kost wat maar dan past t perfect, doet iemand op stal, die heeft juist super lange dunne benen. Zadelmakers maken soms ook laarzen/chaps op maat.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:31

Inderdaad: maatwerk! Kost iets meer maar zit zoveel mooier!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:35

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:37

ik heb het probleem niet, juist anderzom, te dunne beentjes! Tong uitsteken
Maar misschien kun je ze aan laten meten, dan passen ze altijd! Knipoog

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:56

goh ; wat vervelend nou zeg !!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:27

DribbSamen1 schreef:
goh ; wat vervelend nou zeg !!

Nuttige reactie!! Verward

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:33

Hier zelfde probleem Haha!
Korte pootjes met atoomkuiten!

Ik heb de Happy Vally chaps in maat xxl. Ze zijn wel wat te lang maar niet storend.
Rijlaarzen heb ik op maat laten maken via Petrie.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:25

Mijn zus heeft precies hetzelfde probleem. Zijn voor haar ook nog zoekende. Wat zijn jouw maten? Wat is je kuitomvang en chaphoogte?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 00:21

ik heb dit probleem dus ook.. En aangezien ik het liefste met leren chaps rijd en dan van soepel dun leer voor betere feeling.. Nou ik kan nooit goeie fijne chaps vinden.. Die van kentaur vind ik qua kwaliteit en prijs super.. Maar ja they don't fit Boos!

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 00:47

ik heb te lange benen en te dikke kuiten..
Ik heb 1 x bijna een uur in hyporama gestaan om verschillende te passen..
Het ging gewoon niet
maar ik ga volgende keer gewoon weer passen Tong uitsteken

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 00:48

hier nog iemand! Ik kan nu alleen maar de rubberen rijlaarzen aan die ik al vanaf mn 12e had, die zijn zo meegerekt dat ze echt perfect zitten, maarja.. Ze zijn al 10 jaar oud en worden er nou niet echt mooier op (vind rubber sowieso niks).

Je kunt idd het beste leren rijlaarzen op maat laten maken in zo'n geval, maar ik vind het zonde om dat nu al te doen, het kan best zijn dat ik over een paar jaar nog ben veranderd, want ik ben nog aardig jong. Ook schommelt mijn gewicht heel erg (door eetstoornisgedoe Boos! ) Dit risico durf ik dus nog niet te nemen, omdat het voor mij ook wel erg veel geld is.

Ik ben dus ook op zoek naar mooie leren chaps of laarzen voor wedstrijden, maar heb het probleem dat de grootste kuitmaat nog te klein is omdat ik ook redelijk kleine voeten heb, en geen zin heb in een te grote schoenmaat, en bij de chaps is het ook net te klein. Het enige wat ik bij de divoza paste waren een soort stoffe chaps, maar op wedstrijden is glad leer vereist.

Hoop dat iemand ook een tip heeft voor mij.

Je ziet iig dat je niet de enige bent met kuiten die uit verhouding zijn Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 01:31

ken het probleem
rij nu zonder ,, bevalt me prima

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 09:44

Bedankt voor jullie reacties! Lachen

@ Emilia, Ik heb gekeken bij je laarzen, maar mijn voetmaat is 38/39, dus die zijn te groot Knipoog

@ Adil18, Van kieffer had ik geprobeerd maar dat gaat maar tot XL en dat pas ik niet.

@ OoapppeloO, Dat zeiden ze daar ook tegen mij, maar dat is 200 euro. Dat vind ik een beetje zonde want als ik nog wel groei pas ik ze straks niet meer, ben nl 16 dus het kan nog Knipoog

@ Alwiene, Dat weet ik eigenlijk niet, nooit op gemeten.

@ Karin_Garcia, Nee ben idd niet de enige, ben ook heel blij met alle tips enz. Maar idd voor wedstrijden moet je leren hebben, en dat is erg moeilijk volgens mij. De enigste tip die ik dan heb is op maat maken, maar is idd veel geld.

@ Nickyu, Dat doe ik ook bij mijn verzorgpaard, maar bij me opleiding kan dat niet. Daar heb ik schoenen met een stalen neus nodig en als we dan moeten rijden zijn chaps verplicht.

Ik kan jullie wel mededelen dat ik chaps heb gevonden van Harrys horse, maat XXL, zit hele goede rek in, is alleen ietsjes te hoog, maar dan moet ik m goed naar beneden trekken dan zijn ze ongeveer gelijk aan me zool maar dan zit het niet in me knieholtes te prikken. Maar ben ook van mening dat het niet mooi zit, maargoed ik heb iig wat gevonden.
En als ik wedstrijden wil gaan rijden dan moet ik toch nog opzoek naar wat anders, en dat word wss wel op maat maken, want alles wat ze in de winkel hadden dat paste ik niet.
Hoe hebben jullie het gedaan met leren chaps of rijlaarzen, hebben jullie ze op maat laten maken? Of toevallig toch wat gevonden?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:46

Mijn stalgenootje had ze toevallig over. Maar op Marktplaats zie je ze ook wel staan. Je moet goed zoeken en geluk hebben wil je ze 2dehands vinden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:50

Bij lipica kan je chaps op maat laten maken, weet niet wat het kost, maat laarzen heb je al voor 160 euro helemaal op maat.
Lipica zit in raamsdonksveer, maar er zijn ook winkels door nederland waar je laarzen enzo van lipica op kunt laten meten.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:10

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:41

Ik weet dat nickyu hierboven af en toe ook wel chaps voor de korte dikke pootjes heeft, dus als je nou ff een meetlint neemt en meet Knipoog